Ar trebui să permitem recomandărilor Google Ads să fie aplicate automat? Nu cu mult timp în urmă, Google a anunțat că, pe lângă noua pagină Insights, recomandările personalizate ale platformei pot fi aplicate automat.

Acest lucru este gândit pentru a optimiza efortul alocat managementului campaniilor de marketing digital astfel:

  • la nivel de timp alocat;
  • la partea de analiză a conturilor;

La intervale regulate apar discuții legate de utilitatea acestor recomandări dar și de impactul pe care aplicarea (sau ignorarea) acestora le pot avea asupra conturilor.

Așadar, în acest articol intenționez să analizez oportunitatea oferită de recomandările care sunt aplicate în mod automat.

În mod clar, nu există un „one size fits all” atunci când vine vorba de strategia digitală. Însă, întotdeauna pentru un anumit cont, marea majoritatea a recomandărilor se pot dovedi utile.

Acestea fiind spuse, haideți să trecem în revistă lista recomandărilor pe care Google le poate aplica direct conturilor voastre. După acest pas, poți să decizi dacă acestea sunt potrivite sau nu pentru tine.

Care sunt opțiunile ce pot fi automatizate?

În 2018, Google a anunțat că va aplica automat anumite modificări ad-urilor, pentru a ajuta utilizatorii să crească performanțele campaniilor. Aceste noi opțiuni se regăsesc în tab-ul  „Opportunities”, care agregă toate sugestiile de îmbunătățire pe care le poți aplica.

Dacă e să fiu sincer, cred că noile funcții de recomandări care se aplică automat provin din frustrarea că mulți utilizatori nu aplică sugestiile din recomandări. Este doar o presupunere, însă urmărind în mai multe conturi care este utilitatea directă a acestora, nu sunt mirat că oamenii le ignoră.

Spre exemplificare, una din recomandările pe care le-am primit la unul dintre conturi a fost să adăugăm „sosete dama” la negative. Toate bune și frumoase până aici, însă produsele vedetă din acest site sunt șosetele pentru damă.

Revenind, dacă ai parcurs în mod regulat recomandările din contul tău iar acum citești această postare, vei observa că multe dintre opțiunile de aplicare automată vor părea familiare.

Mai jos am inserat un screenshot cu diferitele acțiuni pentru care Google îți permite să le automatizezi:

Da, sunt destul de multe opțiuni. De asemenea, este clar că principalele zone pe care se concentrează sunt licitarea, cuvintele cheie și ad copy-ul.

Haideți să disecăm în continuare argumente pro și contra acestor recomandări automate.

Argumente pro recomandărilor aplicate automat în Google Ads

Există câteva motive pentru a permite algoritmului să implementeze automat aceste sugestii, la nivel de cont.

Unele recomandări sunt absolut necesare

La nivel macro, unele recomandări sunt absolut de bun simț și pot veni în ajutorul tău. De exemplu, alegerea metodei de atribuire data-driven, acolo unde aceasta este disponibilă. Această metodă va da mai mult credit campaniilor tale top-of-funnel / mid-funnel. Află mai multe detalii despre metodele de atribuire din Google Ads.

Delegarea

Poți opta pentru a da mână liberă algoritmului de a implementa automat aceste recomandări? Da,  dacă abordarea ta asupra managementului campaniilor este una pur utilitaristă. Dacă nu ai timp, sau nu dorești să îți petreci toată ziua urmărind metricele campaniilor, unele dintre aceste modificări te pot ajuta să ții contul pe linia de plutire. Menținerea unei anumite dinamici a contului se poate păstra, deoarece algoritmul poate adăuga automat noi cuvinte cheie, negative și variante de ad-uri.

Scorul de optimizare

Indiferent de părerile noastre cu privire la utilitatea scorului de optimizare, decizia de a aplica automat aceste recomandări te va ajuta în mod cert să îți îmbunătățești scorul contului.

Argumente contra recomandărilor aplicate automat în Google Ads

Recomandările se bazează pe ceea ce este considera ca și „best practices”

Însă, dacă ești un veteran al Google Ads, știi deja că cele mai bune practici nu sunt întotdeauna chiar cele mai bune. Vor exista momente în care nu dorești să folosești cuvintele cheie “phrase” sau “broad match” . Poate că strategia ta de generare de lead-uri este una sofisticată, iar target CPA-ul nu are aplicabilitate.

Pentru majoritatea conturilor, multe dintre aceste sugestii pur și simplu nu sunt potrivite.

Trebuie să verifici modificările în mod regulat: fără o monitorizare extrem de atentă bugetele vor fi irosite pe optimizări care nu îți sunt de folos. Optând pentru aceste modificări automate treci din zona pro activă la cea reactivă – vei modera impactul acestor modificări versus aprobarea inițială a acestora.

Cele mai bune strategii pentru recomandările Google Ads aplicate automat

Deoarece există atât avantaje cât și dezavantaje ale acestor funcții este important să luați decizii informate cu privire la ceea ce este potrivit pentru campaniile voastre Google Ads.

În mod clar, aplicabilitatea trebuie adaptată fiecărui cont, ca și în cazul medicinei personalizate – fiecare pacient cu tratamentul lui. Așadar, voi încerca să nu generalizez ci să ofer niște linii directoare de unde puteți creiona o strategie coerentă.

Să vedem care sunt cele mai importante puncte pe care trebuie să le ai în vedere.

Examinează individual fiecare recomandare

Acest lucru este necesar deoarece fiecare opțiune are propriul set de implicații. Dacă scopul este de a optimiza partea de „bidding automation”, nu înseamnă că restul recomandărilor vor aduce o plus valoare în cont.

Monitorizează îndeaproape modificările, după ce le-ai implementat

Dacă decizi să urmezi calea recomandărilor implementate automat, asigură-te că verifici foarte des ajustările pe care le fac algoritmii Google. Recomandare mea este să analizați contul de două ori pe zi, altfel riscați ca bugetul să fie consumat fără a genera conversii.

Abordarea pe termen lung trebuie să fie una de verificare continuă

După ce ai urmărit și aprobat modificările inițiale pe care le fac aceste automatizări, poți acorda un interval de timp algoritmilor pentru a se optimiza. Totuși, la fel ca în cazul oricărei automatizări, asta nu înseamnă că poți ignora campaniile.

În funcție de complexitatea contului, asigură-te că analizezi la intervale fixe modificările din cont – recomandat ar fi chiar de două ori pe zi. Ele trebui să fie aliniate cu strategia ta online.

Recomandările aplicate automat în Google Ads – ar trebui folosite sau nu?

La fel ca în cazul tuturor celorlalte funcții automate, aceste noi opțiuni din Google Ads nu sunt în mod inerent bune sau rele. În funcție de obiectivele contului, modul de gestionare al campaniilor, cuantumul bugetului precum și alte metrice, acestea ar putea fi potrivite pentru campaniile tale sau ar putea să îți afecteze conversiile.

Oricum, metodele automate de administrare a campaniilor reprezintă viitorul, așa că te încurajez să explorezi zonele din cont pe care le poți automatiza, să stabilești dacă aceste automatizări sunt potrivite pentru tine, apoi să te asiguri că monitorizezi îndeaproape toate modificările pe care algoritmii le vor implementa. Verificarea este cheia succesului pe termen lung, cel puțin în acest moment. Nicio automatizare nu este perfectă, pe cale de consecință intervenția umană este absolut necesară.