Care este valoarea optimă a CTR-ului (Click Through Rate)? Când vine vorba de înțelegerea publicului vostru țintă, una dintre cele mai bune modalități este aceea de a analiza anumite metrice relevante ale campaniilor sau acțiunilor de marketing digital. De exemplu, e important de să știți câți oameni vă vizitează site-ul, cât este ROAS-ul campaniilor, care este rata de deschidere a unui  newsletter, și așa mai departe.

Aceste informații vă oferă date valoroase pe care le puteți utiliza pentru a lua decizii în cunoștință de cauză, care vor aduce beneficii afacerii voastre online. Dar, cum se determină aceste numere în mod corect? Și, mai ales, cum le analizăm pentru a genera concluzii?

Click Through Rate – definirea conceptului

În primul rând, trebuie să înțelegem ce este această valoare și care este importanța ei. Click Through Rate-ul reprezintă metricul care ne arată numărul de clicuri pe care le generează un ad, raportat la numărul de impresii.

În mod evident, idealul este ca CRT-urile să fie cât mai ridicate. Acest metric are un rol important în sănătatea contului în general. CTR-ul afectează direct Quality Score-ul, lucru cuantificat de algoritmii Google Ads pentru a determina cât de mult veți plăti pentru fiecare clic.

Ecuația pentru calcularea CTR-ului

Așadar, cum se calculează Click Through Rate-ul?

Practic, este procentul de persoane care vizualizează anunțul (impresii) împărțit la cei care dau efectiv clic pe anunț (clicuri).

(Total clicuri pe anunț) / (Total afișări) = Rata de Click (CTR)

În medie, un CTR bun variază între 1,91% pentru campaniile search și 0,35% pentru campaniile de display. Desigur, aceste cifre reprezintă doar o medie. Procentul relevant pentru voi trebuie raportat la industria sau nișa în care activați. Graficul acesta vă va oferi o idee mai clară despre diversele medii din industriile importante.

CTR-ul meu este slab, mediu sau bun?

Aceasta este o întrebare pe care mi-o adresează multe persoane. După cum am spus și mai sus, răspunsul este „depinde”. CTR-ul poate varia în funcție de o serie de factori, din care am amintit industria în care activați, cuvintele cheie din campanii și așa mai departe.

În plus, în multe situații, valoarea CTR-ului nu este la fel de importantă ca rata de conversie.

Care este CTR-ul optim pentru campaniile Google Ads?

În principiu, un CTR de 2% pentru campaniile Google Ads ar trebui să fie rezonabil. Însă, am remarcat o scădere a acestei cifre în ultimii ani. Dar, puteți să vă raportați la acest interval (1.7% – 2%) pentru a vă analiza campaniile. Desigur, pe măsură ce câștigați experiență, ar trebui să vă concentrați mai mult pe rentabilitatea investiției (ROI) decât pe CTR.

Desigur, există voci care recomandă o rată de clic de 2% până la 5% pentru industriile competitive și o rată de clic de mai mare de 5% pentru industriile neconcurențiale. CTR-ul este mai mare pentru industriile neconcurențiale, deoarece clienții sunt mai predispuși să interacționeze cu un anunț relevant pentru nevoile lor.

Atenție, cifrele de mai sus sunt pentru campanii search. Ad-urile din rețeaua de display vor avea, în general, un CTR mai mic, de până în 0.35% precum și o rată de conversie mai mică.

Care este CTR-ul optim pentru campaniile Facebook?

CTR-urile campaniilor Facebook vor fi mult mai mici decât cele din Google Ads. Ultimele sunt mai ridicate deoarece utilizatorii folosesc în mod frecvent Google pentru căutări specifice. Facebook-ul este folosit în general de oameni pentru a socializa, ceea ce îi poziționează în afara unui cadru comercial.

Un CTR pentru ad-urile Facebook care variază între 0,05% și 0,1% este considerat bun. Dacă valoarea scade sub 0,02% este considerată ca fiind slabă.

Care este CTR-ul optim pentru banner ad?

CTR-ul mediu pentru anunțurile banner au scăzut mult de-a lungul timpului. Dacă acum câțiva ani un CTR pentru un banner de peste 1%-1.5% era considerat foarte bun, acum vorbim de valori medii mult mai mici, de aproximativ 0,25%.

Care este CTR-ul optim pentru newsletters?

În acest caz, CTR-urile vor varia în funcție de tipul de buletin informativ, printre alți factori. Buletinele informative dedicate B2B tind să aibă un CTR mai mare decât buletinele informative B2C. În ambele cazuri, o valoarea optimă a CTR-ului este între 10% și 20%. Cu toate acestea, e-mailurile foarte direcționate (mesaje personalizate, campanii bazate pe comportamentul utilizatorilor) pot atinge deseori rate de clic peste 20%.

De ce este important CTR-ul?

Deoarece este direct corelat cu Quality Score-ul. Când vine vorba de campanii PPC, CTR-ul este unul dintre factorii importanți pe care ar trebui să-i îmbunătățiți. Dacă puteți afișa ad-uri la un cost mai redus, asta înseamnă automat un număr mai mare de potențiali clienți potențiali și rate de conversii mai ridicate.

Deși CTR-ul este un metric important, nu îl analizați izolat de celelalte valori relevante. În ceea ce privește Google Ads, va trebui să țineți cont de keyword-urile care vor genera acest CTR. Dacă cuvintele cheie vizate nu aduc conversii, nu va conta dacă aveți un CTR de 10% sau de 0,01%. Tocmai de aceea, aveți în vedere o listă extinsă de metrice pe care să le analizați pentru a îmbunătăți valoarea optimă a CTR-ului.