Cât de importante sunt review-urile Google pentru strategia SEO? Se pare că odată cu maturizarea pieței de digital din România am ajuns la un punct în care estimez că o majoritate semnificativă a antreprenorilor din România urmăresc review-urile (recenziile) pe care le primește compania lor în Google My Business (GMB).

În general, gestionarea activă a recenziilor online se concentrează pe câteva obiective diferite.

Un program de management activ al review-urilor este un motiv excelent de a-ți crește prezența online. De exemplu, potențialii cumpărători de mașini citesc recenzii și analizează review-urile dealerilor pentru a stabili de la care dintre aceștia își vor achiziționa noua mașină.

Acest lucru este în sine o justificare suficientă pentru a ne concentra pe obținerea de recenzii noi și menținerea unei evaluări medii ridicate a companiei.

Un alt avantaj al unei strategii puternice de gestionare a reputației online este integrarea și managementul review-urilor în strategia de marketing digital. Dacă nu aveți în vedere acest aspect, omiteți un aspect relevant al strategiei digitale.

Investiția unui buget semnificativ într-un campanie SEO menită să vă poziționeze cât mai sus în căutările organice Google poate fi o sursă principală de noi vizite pe site. Este totuși important să știți că review-urile pot avea un impact semnificativ asupra modului în care Google vă poziționează în căutările organice. Dacă investiți în zona SEO dar ignorați impactului review-urilor nu aveți o abordare holistică asupra strategiei de marketing digital.

Ce impact au review-urile asupra rezultatelor căutărilor Google?

Google My Business (GMB) reprezintă unul dintre cele mai bune surse de trafic relevant pe care le puteți exploata. Persoanele care ajung în site prin acest canal sunt deja poziționate în partea inferioară a funnel-ului. Pe scurt, statistic, mult mai aproape de a genera o conversie.

Un exemplu facil ar fi luarea în considerare a unei căutări pe Google, cum ar fi:

  • „service auto în [nume oraș]”
  • „schimb de ulei în [nume oraș]”
  • „ITP [nume oraș]”

Acestea nu sunt căutări generice, ci unele extrem de specifice. Prin acestea utilizatorii urmăresc să își rezolve o problemă stringentă.

Revenind la exemplul din industria auto, știm că persoanele care doresc să își cumpere o mașină alocă un interval de peste 90 de zile pentru a analiza diverse oferte. Desigur, persoana care dorește  un schimb de ulei nu va acorda un interval atât de larg unei decizii de acest tip. Mai degrabă, hotărârea va fi luată în câteva minute.

Așadar este extrem de important ca atunci când utilizatorii din partea de jos a funnel-ului caută pe Google afacerea voastră, aceasta să apară în căutări. Aici mă refer la informațiile poziționate pe panoul din dreapta paginii, căutările pe hartă, etc.

Am arătat într-un articol anterior care sunt cele mai importante informații care trebuie înregistrate în GMB. Totuși, trebuie avut în vedere că oricât de complexă și completă ar fi listarea în GMB acest lucru nu te va poziționa automat în topul căutărilor.

Ce urmărește Google?

Listarea datelor complete ale companiei vă oferă „relevanță”. Acest lucru înseamnă că Google ar putea începe afișarea în căutări relevante, însă acest lucru este doar jumătate din ecuație.

Scopul este să fiți cât mai aproape de partea de sus a rezultatelor căutărilor. Această poziție vă crește șansele de a genera:

  • trafic calificat spre site-ul vostru
  • click-uri pe „Directions”

Cealaltă jumătate a ecuației, potrivit Google, este „proeminența”, iar aceasta înseamnă review-uri. De fapt, global, înseamnă mai mult decât review-ul per se.

Google analizează următoarele metrice:

  • Numărul de review-uri
  • Evaluarea medie
  • Actualitatea review-urilor
  • Review-uri cu like-uri
  • Revizuirea review-urilor
  • Cuvintele cheie din review-uri

Câte review-uri ar trebui să vizez pe profilul meu GMB?

În mod evident, nu există un număr „magic” de review-uri pe care compania este indicat să le aibă. Cu toate acestea, e  bine să vă stabiliți un obiectiv care vă poate ajuta să începeți să măsurați cât de reușit este acest proces de gestionare a reputației.

În mod realist, ar trebui să vă propuneți să obțineți cel puțin cinci review-uri. Acest obiectiv este ușor de atins, mai ales că majoritatea oamenilor sunt mai predispuși să lase o recenzie dacă li se solicită acest lucru.

Ulterior, puteți stabili un obiectiv lunar de review-uri Google noi. Acest influx vă va îmbunătăți șansele de a poziționare în căutările Google.

Este important să avem doar review-uri de 5 stele?

Dacă doriți ca afacerea voastră să apară în paginile cu rezultatele căutării după „cel mai bun [restaurant, dermatolog, hotel, service]”, atunci este de dorit să aveți o medie de 4 stele sau peste pentru a vă califica pentru clasarea pe primele pagini.

Este de la sine înțeles că un rating de 5 stele este mai bun decât un rating de 3 sau 4 stele, dar rețineți că majoritatea companiilor nu au doar evaluări maxime. O astfel de evaluare perfectă nu ar reprezenta realitatea de facto…

În mod similar, cu cât colectați mai multe review-uri, cu atât va fi mai dificil să vă ridicați ratingul general, dacă, de exemplu, mulți clienți vă vor lăsa review-uri de patru stele.

Așadar, este indicat să aveți multe review-uri deoarece variația spre oricare dintre extreme va fi mult mai dificilă, oferind o stabilitate paginii. Dacă aveți deja 100 de review-uri iar rating-ul este de 4.3 stele, câteva recenzii negative nu vor influența în mod dramatic scorul global.

Nu uitați că evaluările se pot schimba rapid în funcție de numărul de recenzii pe care le-ați adunat, iar utilizatorii apreciază review-urile mai noi.

Procesul de conversie online

Să revenim la strategia SEO. Următorul pas este să optimizați toate aspectele care țin de SEO, pentru ca afacerea voastră să apară cât mai frecvent în căutări. Cu toate acestea, fără review-uri relevante vă limitați rezultatele pe care le puteți obține. Review-urile sunt o cerință de bază dacă doriți să optimizați prezența în Google.

Procesul de cumpărare a consumatorului începe cu o căutare pe Google. Panoul de detalii pentru o pagină Google My Business este dominant în partea dreaptă a ecranului. În căutările legate de direcționarea pe hartă, Google My Business furnizează direct aceste rezultate.

Fără un flux constant de review-uri, la care trebuie să și răspundeți, veți fi limitați în eforturile voastre de a vă afișa persoanelor interesate.

Concluzii

Concluziile unui raport publicat în 2019, în care s-au analizat peste 45.000 de profiluri GMB din 36 de industrii, menționează următoarele:

  • în medie, profilul unei companii este afișată de 33 de ori pe zi în căutările Google (adică de peste 1.000 de ori în fiecare lună)
  • rata medie de conversie din GMB este de 5%
  • o listare comună in GMB adună peste 50 de acțiuni (vizite pe site, apeluri,  solicitări de indicații)

Este clar că listarea în GMB poate avea un impact pozitiv asupra unei companii. Așadar, este important ca antreprenorii să se familiarizeze cu practicile generale și modul de listare a afacerii lor în GMB.