Campaniile Google Ads în 2021. Care sunt cele mai bune strategii? Anual, zona de marketing digital devine din ce în ce mai competitivă. Acum, mai mult ca oricând, antreprenorii apelează la publicitatea online pentru a-și promova afacerea.

Primesc des întrebări legate de status quo-ul concurenței din domeniul digital. Multe persoane se întreabă dacă nu vorbim deja despre o competitivitate mult prea accentuată, care ar reduce șansele de succes ale unei afaceri nou lansate. Răspunsul variază în funcție de modelul de business, bugetele alocate pentru promovare și strategia pe termen mediu și lung. Am tratat pe larg aceste subiecte în alte articole, vă invit să le descoperiți în site.

Da, concurența este serioasă iar CPC-urile cresc simțitor de la an la an, însă tocmai aceste lucruri fac ca strategia Google Ads să fie una provocatoare.

În articolul de față voi trece în revistă strategiile pe care le aplic împreună cu echipa mea, pentru campaniile Google Ads. În general, aceste tehnici stau la baza tuturor conturilor noastre.

Strategiile de mai jos sunt elementele fundamentale pe care ne bazăm atunci când gestionăm conturi din diverse industrii.

Înțelegerea corectă a utilizării cuvintelor cheie în campaniile Google Ads în 2021

Cuvintele cheie sunt fundamentul care stă la baza Google Ads. În prezent, există 3 tipuri de armonizare a cuvintelor cheie în anunțurile Google. Fiecare tip este diferit și trebuie să fii conștient de avantaje și dezavantaje. Voi face o trecere rapidă în revistă în liniile mai jos:

Exact Match

Cuvântul cheie corespunde în integritate, fără variație, căutării utilizatorilor.

De exemplu, dacă o persoană va căuta  „unghieră din oțel inoxidabil” și voi licitați pentru cuvântul cheie cu „exact match” [unghieră din oțel inoxidabil], anunțul va fi eligibil iar reclama va fi livrată.

Anunțul nu se va afișa pentru „unghieră din oțel” sau „unghieră material inoxidabil”.

Phrase Match

Cuvântul cheie se potrivește cu expresia sau cuvintele conținute în aceasta, însă pot apărea elemente suplimentare în căutare.

Considerând același exemplu, phrase match-ul „unghieră din oțel inoxidabil” se va afișa și pentru căutările „unghieră din oțel inoxidabil de calitate” sau „unghieră din oțel inoxidabil japonez”.

Broad Match

Algoritmii Google pot asocia cu căutări similare keyword-ul definit de voi.

Folosind din nou exemplul de mai sus, broad match keyword-ul „unghieră din oțel inoxidabil” ar fi eligibil și pentru unghieră de calitate”, „de unde îmi cumpăr unghieră” sau chiar „unghieră rezistentă din oțel”.

Fiecare tip de „match” a cuvintelor cheie își are locul în campaniile Google Ads în 2021. A subestima importanța lor poate face diferența între succes și eșec.

Deși dinamica exactă a cuvintelor cheie Google Ads este un subiect mult prea extins pentru a-l adresa în acest articol, vă recomand ca cea mai mare parte a bugetului să fie distribuit între „exact match” și „phrase match”. Acest lucru vă va oferi cel mai mare control asupra campaniilor, permițându-vă  să licitați mai mult pentru termenii cei mai relevanți.

Vă recomand să folosiți „broad match” doar atunci când vizați descoperirea unor noi cuvinte cheie noi pe care ați putea să le folosiți în campanii.

Urmărirea corectă a conversiilor

Configurarea urmăririi corecte a conversiilor este esențială pentru crearea unor campanii de succes.

Cu cât obiectivele de conversie din anunțurile Google sunt mai aliniate cu indicatorii reali din afacerea voastră, cu atât gestionarea campaniilor va deveni mai ușoară. Acest lucru vă permite să identificați rapid campaniile de succes și să renunțați la cuvintele cheie care nu aduc conversii.

Dacă aveți un magazin on-line, aceste obiective vor fi mai ușor de configurat. Puteți pur și simplu să importați numărul vânzărilor și veniturile generate de campanii, din Google Analytics în Google Ads.

Însă, dacă obiectivul este lead-uri, problema devine puțin mai dificilă. Voi aborda într-un articol separat particularitățile acestui tip de campanie. Revenind, prin stabilirea obiectivelor de conversie, cum ar fi completarea unui formular, apeluri de pe site, interacțiune cu chat-ul, etc., monitorizarea acestora devine mai simplă.

Search Terms – revizuirea listelor în mod continuu (zilnic, dacă e posibil)

Google va afișa un procent din toate căutările cu care utilizatorii au avut o interacțiune (click). Acestea apar în contul vostru ca „search terms”.

Analiza profundă a acestor căutări este un pas adesea ignorat.

Chiar dacă ați creat cea mai bună listă de cuvinte cheie posibilă, trebuie să o validați continuu, și anume cu căutările reale efective. O verificare zilnică a acestor termeni de căutare vă poate salva un procent considerabil din buget.

Examinați toți termenii și dacă parte din ei nu sunt relevanți pentru afacerea voastră, blocați-i, folosind negative. Cuvintele cheie negative nu vor permite ad-urilor să fie afișează atunci când se efectuează anumite căutări.

Utilizând exemplul de la începutul articolului, dacă ați adăugat „ieftină” ca și cuvânt cheie negativ, anunțul nu va apărea dacă un utilizator va căuta „unghieră din oțel inoxidabil ieftină” sau în orice altă căutare care conține acest termen.

Organizarea structurii contului

Componentele de bază ale Google Ads sunt: campaniile, grupurile de anunțuri, anunțurile și cuvintele cheie. Fiecare campanie are unul sau mai multe grupuri de anunțuri. Apoi, grupurile de anunțuri au cuvinte cheie și anunțuri imbricate.

Conceptual, structura arată așa:

Campanie -> Grup de anunțuri -> (Cuvânt cheie + Anunțuri)

Când creați contul este esențial să luați în considerare modul în care configurați campaniile sau „Structura contului”.

O modalitate excelentă de a face acest lucru este să folosiți site-ul web ca ghid. Produsele vor fi tema fiecărei campanii, iar modalitățile prin care oamenii caută acel produs devin ulterior grupul de anunțuri.

Există multe strategii și școli de gândire diferite despre cum să vă configurați cel mai bine contul. Însă, cel mai relevant aspect este să creați campanii care să aibă sens pentru afacerea voastră și să vă permită să evaluați rapid rezultatele.

Alegerea strategiilor de licitare corecte

În Google Ads licitați pentru fiecare cuvânt cheie din contul vostru. Suma licitată, coroborată cu quality score-ul (un rating de relevanță) va determina dacă și în ce ordine sunt livrate anunțurile.

În esență, există două modalități de licitare în Google Ads. Puteți opta pentru „manual bid” (licitare manuală) sau puteți permite Google să vă automatizeze licitarea pe baza algoritmilor de „machine learning”.

În principiu, recomandarea mea merge întotdeauna spre licitarea automată, însă trebuie să țineți cont de datele și volumul de conversie al campaniilor voastre. De asemenea, este important să înțelegeți și ce sunt modelele de atribuire in Google Ads.

Ca și regulă generală, cu cât aveți mai multe clicuri și conversii, cu atât șansele de licitare automată vor funcționa mai bine pentru voi.

În cazul în care sunteți o afacere mică sau activați într-o nișă cu trafic redus, datele colectate nu vor oferi algoritmilor Google la fel de multă oportunități de optimizare. Acest lucru este valabil mai ales dacă urmărirea conversiilor nu este 100% precisă, caz în care Google se va optimiza cu date de conversie incomplete.

În acest caz, puteți testa licitarea manuală, deoarece acest lucru va oferi cel mai mult control. Veți reuși astfel să valorificați cele mai bune cuvinte cheie, licitând pentru ceea ce știți că va aduce conversii. Dar, după ce contul acumulează suficiente date, optați întotdeauna pentru strategiile automate.

Concluzie

Nu este un secret faptul că Google se îndreaptă spre automatizare cu pași repezi.  Așadar, bugetele voastre sunt gestionate de algoritmi care încearcă să vă optimizeze rezultatele. Cel mai probabil, nu veți reuși să depășiți, prin licitare manuală,  performanțele pe care le pot genera algoritmii automați.

Sper că aceste sfaturi vă vor ajuta să îmbunătăți rezultatele campaniilor Google Ads în 2021.