Care sunt cele mai importante modificări din Google Ads în 2021? În ultimele 6 luni au apărut mai multe modificări la nivelul campaniilor Google Ads. Aceste update-uri au dus, volens nolens, la modificări în modul de configurarea al campaniilor.

Articol înrudit: Cele mai relevante statistici despre Google Ads în 2021 

Haideți să vedem care sunt cele mai importante actualizări din 2021 și cum puteți să le folosiți în avantajul vostru.

1. Campaniile Performance Max

Performance Max este un nou tip de campanie, introdusă în noiembrie 2021. Campania este bazată pe un algoritm de AI care va livra ad-uri responsive pe principalele canale: Search, Shopping, Display Network, YouTube, Gmail, Discovery Ads.

Pentru a testa acest nou tip de campanie trebuie să structurați ad-urile și apoi să le  activați prin Google Smart Bidding, în funcție de obiectivele pe care le-ați stabilit inițial.

Care sunt principalele beneficii ale campaniilor Performance Max?

i. Îți poziționează obiectivele principale în centrul strategiei digitale

Datorită algoritmilor de „machine learning” probabilitatea de a ajunge exact la buyer persona-ul ideal pentru afacerea ta este mult mai ridicat. De asemenea, poți targeta utilizatorii relevanți în tot ecosistemul Google.

ii. Accelerează obținerea rezultatelor

Cu ajutorul Google Signals veți putea accelera lansarea campaniilor, obținând rezultate (conversii) mult mai rapid.

iii. Raportarea

Veți beneficia în curând de rapoarte noi în Google Insights. Puteți observa care sunt ad-urile care au performat cel mai bine din cont, un lucru care vă va ajuta la calibrarea strategiei online.

După cum am menționat anterior, unul dintre principalele avantaje ale campaniilor Performance Max este automatizarea. Doresc să subliniez importanța acestui factor în cel puțin două zone cheie: targetarea și sistemul de licitare.

iv. Targetarea granulară

Publicul țintă este vizat în funcție de obiectivele de conversie pe care le alegeți, iar acestea vor fi întotdeauna prioritare. Fiecare campanie are o singură targetare – așadar, nu există ad-group-uri. Desigur, puteți selecta audiențele pe care Google ar trebui să le vizeze.

v. Sistemul de licitare

În ceea ce privește sistemul de licitare, algoritmul cunoaște cu precizie metricele licitației în tot ecosistemul Google.

2. Keyword matching

În septembrie 2021 Google a anunțat că tehnologia pe care o folosește pentru a interpreta (a se citi „înțelege”) contextul și intențiile de căutare va fi extinsă la „keyword matching” în Google Ads.

În cazul în care „broad match” și „phrase match keywords” sunt identice cu o anume căutare, acestea vor fi utilizate atunci când nu există un „exact match keyword”. Atunci când există mai multe tipuri de „match types” pentru un cuvânt cheie și fiecare este relevant pentru interogare, dar nu identic, Google va lua o decizie bazată atât pe relevanță cât și pe Ad Rank.

Ce înseamnă toate acestea?

Google prezintă această modificare ca pe una pozitivă, deoarece ar aduce mai mult trafic potențial calificat pentru un număr mai redus de cuvinte cheie. Vom vedea în timp dacă așa vor sta lucrurile.

Dacă nu ați făcut o analiză serioasă a cuvintelor cheie și a ad group-urilor  în ultima perioadă, acum este momentul.

3. Mai multe date în Search Terms Report

În septembrie 2020 multe dintre informațiile prezente în Search Terms Report au devenit restricționate. În septembrie 2021 Google a decis să reintroducă o parte din aceste date în rapoarte.

Mai exact, acum puteți identifica termenii căutărilor pentru care ați avut afișări, indiferent dacă un utilizator a avut sau nu o interacțiune (click) cu acei termeni. Aceasta este o schimbare față de actualizarea anterioară, în care erau raportați doar termenii:

  • cu un volum suficient de mare pentru a menține anonimatul utilizatorilor
  • care au avut unul sau mai multe click-uri

Aceasta nu este o revenire completă la versiunile anterioare însă e un mic plus.

4. Automatizare ad-urilor de tip display

Google a unificat campaniile de Display și Smart Display într-un singur tip de campanie.

În plus, campaniile de display sunt configurate automat pentru targetare optimizată. Acest lucru vă permite să generați mai multe click-uri din exteriorul audienței pe care ați selectat-o inițial. Totuși, puteți omite acest aspect dacă doriți.

5. Expanded text ads

Expanded text ads au fost utilizate pe scară largă în campaniile de search, însă din primăvara anului trecut (2020), Google le-a înlocuit cu anunțuri responsive, pentru majoritatea campaniilor Google Ads.

Tipul acesta de anunțuri vor fi eliminate în iunie anul viitor. Responsive search ads rămân singurele tipuri de anunțuri disponibile pentru a crea alte tipuri de ad-uri în afara celora de call și dynamic ads.

Vestea bună este că anunțurile text extinse existente vor putea fi rulate pe termen nelimitat.

6. Pagina About This Ad

Persoanele care vor da click pe „De ce văd acest anunț?” vor fi direcționați de acum către o pagină unde pot vedea detalii suplimentare despre brand sau agenția care se ocupa de ad-urile acestuia. Această funcție este în curs de implementare pentru shopping, display și video ads.

Dacă mai aveți și alte puncte pe care doriți să le regăsiți în lista cu cele mai importante modificări din Google Ads în 2021 nu ezitați să îmi scrieți.