Care sunt cele mai relevante statistici despre Google Ads în 2021? Proprietarii de afaceri mici și mijlocii, indiferent dacă au sau nu o locație fizică, se întreabă adesea dacă merită să investească bugete în campaniile Google Ads.

Este posibil să fi auzit statistici de genul „44% din banii cheltuiți pentru reclame online sunt irosiți pe bannere în site, care nu vor fi vizionate niciodată de publicul țintă”. Fapt total adevărat! Marea majoritate a oamenilor ignoră complet anunțurile banner de pe site-uri. Această practică era des întâlnită acum 7-8 ani, însă mai nou oamenii au înțeles că acest tip de marketing nu generează expunere, cu atât mai puțin conversii.

În contrapartidă, ad-urile Google sunt un instrument de marketing total diferit, deoarece nu sunt prezentate ca anunțuri banner. Ad-uri apar ca rezultate sponsorizate în căutările Google. Odată cu trecerea timpului, aceste ad-uri au fost livrate din ce în ce mai discret, astfel încât aproximativ jumătate dintre utilizatori nu sunt în măsură să diferențieze în rezultatele căutărilor anunțurile sponsorizate de cele organice.

Revenind la întrebarea principală – merită să investiți buget în Google Ads în 2021? Eu cred că răspunsul este unul pozitiv, însă haideți să parcurgem împreună câteva statistici care ne vor lămuri mai în detaliu despre cum stau lucrurile.

Statistici relevante despre Google Ads în 2021

  • 95,88% din căutările Google conțin patru sau mai multe cuvinte (Statista 2020);
  • Reclamele online pot crește popularitatea brandului cu până la 80%;
  • 40% din afaceri mici și mijlocii desfășoară cel puțin o campanie plătită;
  • 80% dintre companii se concentrează pe Google Ads pentru campaniile plătite;
  • Ad-urile de tip search sunt cele mai populare anunțuri PPC, urmate de social media, remarketing, display, shopping, advertising programatic și podcast-uri;
  • Conversiile generate de Google Ads provin într-un procent de 65% din click-urile care conțin „buyer keywords” (expresii pe care utilizatorii le folosesc atunci când doresc să cumpere un produs sau un serviciu). În comparație, rezultatele organice primesc doar 35% din click-uri;
  • Utilizatorii sunt de patru ori mai predispuși să interacționeze (click) cu un ad din Google (63%) comparativ cu alte motoare de căutare – Amazon (15%), YouTube (9%) și Bing (6%);

Cele mai performante reclame conțin verbe în cuvintele cheie

Determinarea bugetului tău pentru campaniile Google Ads în 2021 depinde de câteva variabile. Pe de altă parte, despre cât ar trebui să investiți în promovare am scris pe larg în alt articol.

Din experiența ultimilor ani vă recomand să aveți planificat un buget între 80 și 120 de lei pe zi. De asemenea, este important să începeți de la limita inferioară și să creșteți bugetele în funcție de rezultate. Un aspect foarte relevant este cel legat de dinamica performanței campaniilor Google Ads.

Nu vă așteptați la miracole în primele 8-10 săptămâni. Campaniile vor fi în fază de „learning” iar algoritmii se vor ajusta pe măsură ce campaniile se maturizează.

Costul mediu pe click este, în medie, de la  1.5 la 2 RON, în funcție de cuvântul cheie. Desigur, aici nu discutăm despre nișele extrem de competitive (servicii funerare, videochat, firme avocatură, etc). CPC-urile ad-urilor din rețeaua de display vin cu costuri mult mai mici – în medie de câțiva zeci de bani.

Dintre ad-urile Google care atrag click-uri, 65% au în structură cuvinte cheie un verb de acțiune care de tipul: „cumpără acum”, „achiziționează”, „profită acum”, etc. Îți recomand să analizezi toate aceste cuvinte cheie și performanțele lor pentru a putea să îți ajustezi campaniile în concordanță.

Secretul unor campanii de succes reprezintă optimizarea continuă a cuvintele cheie, fapt care îți poate reduce costul pe conversie.

Afacerile locale (local businesses) și prezența on-line

Pentru companiile locale cu prezență online reclamele Google pot fi o investiție excelentă. Ad-urile pot ajuta la creșterea popularității brandului, a volumului de vizitatori în site dar mai ales a traficului în locațiile fizice. Geo-targetarea îți permite să vizezi consumatorii din vecinătatea geografică a afacerii tale. Această strategie va reduce costul anunțurilor tale, deoarece nu concurezi cu branduri care vizează expunere națională.

Statisticile arată că aproximativ 72% dintre clienții care își doresc un anumit produs sau au o afinitate spre un anumit brand sunt dispuși să se deplaseze până la 10 km în jurul locației lor pentru a realiza o achiziție.

În urbanul mare acest lucru este extrem de vizibil. Comunele satelit ale marilor orașe pot fi considerate cu succes în campaniile de trafic în magazin.

Nu omiteți faptul că puteți include extensii pentru telefon și hartă, astfel încât potențialii clienți să ajungă cu ușurință la locația voastră sau să vă poată apela extrem de facil.

95% din căutările Google conțin patru sau mai multe cuvinte

De obicei, nevoia utilizatorilor dictează diferențierea produselor în piață.  Tocmai din acest motiv, antreprenorii trebuie să aibă o strategie clară în ceea ce privește publicul țintă spre care doresc comercializarea produselor. În cazul ad-urilor Google, lucrurile sunt ușor diferite, deoarece puteți viza cuvinte cheie diferite pentru aceleași produse. În acest fel, puteți ajunge simultan la mai multe tipuri de consumatori.

Să ne imaginăm un produs precum cafetierele (french press). Evident, oamenii le folosesc pentru prepararea cafelei, însă nu toată lumea care le cumpără le va folosi în acest scop. Eu, de exemplu, folosesc cafetiere pentru prepararea ceaiurilor sau la prepararea limonadei.

Cu ajutorul campaniilor Google Ads puteți ajunge la o bază diversă, mult mai extinsă, de potențiali clienți, folosind fraze cheie (keywords) care vizează în mod direct interesul acestora. De asemenea, puteți optimiza pagina produsului pentru un termen generic și puteți lăsa algoritmul să aducă trafic relevant pentru diversele utilizări ale produsului.

Concluzie

Rularea unor campanii Google Ads de succes în 2021 necesită multă planificare precum și adaptarea la tendințele consumatorilor. Strategia de marketing online trebuie bine desenată, dar mai ales corect implementată.

Dacă sunteți o afacere la început de drum, nu uitați să vă calibrați corect costurile. De asemenea, urmărirea rezultatelor este esențială. Tocmai de aceea, este important să știți ce este ROAS-ul și cum se calculează.

Este vital să priviți tot timpul din perspectiva publicului țintă. Încercați să intuiți tendințele pieței și să descoperiți cuvinte cheie competitive, care merită vizate. Un lucru este cert – ad-urile Google sunt o formă mult mai evoluată de marketing în comparați cu anunțurile de tip banner sau alte forme de publicitate „oldschool”. Sper ca cele mai relevante statistici despre Google Ads în 2021 să vă fie de ajutor în luarea celor mai bune decizii referitoare la promovarea online.