Configurarea primelor campanii de Facebook Ads se poate dovedi o sarcină dificilă, dacă nu aveți experiență în domeniul marketingului digital. Deși multe persoane consideră că Facebook a suferit o lovitură de imagine după scandalurile recente, acest lucru nu este susținut de cifre. Conform Pew Research Center, platforma continuă să încaseze 40% din veniturile anuale globale din publicitatea digitală, fiind depășită doar de Google. De asemenea, statisticile recente arată că utilizatorii Facebook interacționează, în medie, cu 11 reclame pe lună.

În mod evident, antreprenorii profită de acest lucru și apelează la campanii Facebook Ads pentru a se promova. Este calea preferată de expunere social media pentru noile afaceri.

Cu toate că procesul inițial de creare al campaniilor în Facebook Ads Manager este unul destul de intuitiv, există o serie de aspecte pe care trebuie să le luați în considerare. Din păcate, mulți utilizatori repetă aceleași greșeli atunci când creează primele lor campanii.

Așadar, haideți să descoperim împreună care sunt principalele greșeli care trebuie evitate.

Creative-uri și texte lipsite de originalitate

Campaniile care reușesc să facă utilizatorul să dea click pe o reclamă  au cea mai bună abordare creativă. Un videoclip convingător, o imagine atrăgătoare pot să conteze mai mult decât vă imaginați, deoarece captează atenția potențialilor clienți. Așadar, concentrați-vă eforturile în această direcție, deoarece este vital să convingeți audiența să interacționeze cu reclama. Dacă nu veți reuși acest lucru, restul strategiei este inutilă, chiar dacă aveți cel mai bun produs din lume! Un exemplu de cum nu se face, mai jos.

Pentru a veni cu materiale de calitate spre potențialii clienți, alegeți să investiți în fotografii de calitate ale produselor. Imaginile trebuie să fie vibrante, pline de culoare și sa reflecte calitățile produsului. Dacă nu reușiți să captați atenția cu imagini puternice,  utilizatorii nu vor remarca reclamele.

Din fericire, Facebook vine în ajutor și pune la dispoziție un instrument care vă poate ajuta să determinați care combinație de imagine cu text performează cel mai bine.

Algoritmul vă sugera combinația care are probabilitatea cea mai ridicată să performeze cel mai bine, ponderând importanța fiecărei componente in parte. Pe scurt, puteți  încărca diverse componente ale unui anunț (imagine, text, etc), iar sistemul optimizează și testează diferite combinații. Această abordare este relevantă deoarece nu veți ști niciodată pe deplin cum vor performa diversele tipuri de ad-uri până când nu sunt testate.

Ceea ce face de fapt acest algoritm este un test A/B. Acest tip de experiment este folosit pentru a determina care dintre diferitele variantele unei experiențe online (în cazul nostru un anunț) performează mai bine. Utilizatorilor li se prezintă la întâmplare ambele variante, iar rezultatele sunt analizate, permițând decizii ulterioare bazate pe datele colectate.

Pe scurt, testarea performanțelor anunțurilor este una dintre cele mai bune metode de selecta un creative performat și evident, de a genera conversii.

Lipsa unui obiectiv clar în campaniile Facebook Ads

Este excelent dacă doriți să configurați o campanie de publicitate online pentru a expune cât mai multe persoane la brand. Însă, aceasta este o consecință implicită a acestor anunțuri!

Trebuie să fiți mult mai specifici și să definiți foarte clar obiectivul principal al reclamei. Odată ce acest obiectiv este cunoscut și asumat, el va fi punctul central în jurul căruia veți crea anunțurile și veți selecta obiectivul acestora.

Acest aspect este determinant pentru algoritmul care va expune reclamele către audiențe. Dacă nu a fost identificat obiectivul, este probabil ca aceste ad-uri să fie adresate publicului greșit, iar rezultatele vor întârzia să apară, creând frustrare și risipă de buget.

Așadar, care este obiectivul principal al campaniilor de publicitate? Ce dorești să facă clienții tăi? Să comande un produs? Să se aboneze la newsletter? Să facă o programare? Acest lucru poate contribui, de asemenea, la celebrul „call to action” pe care îl plasați în cadrul anunțurilor.

Nu uitați – clienții au uneori nevoie de îndrumare în ceea ce privește obiectivele pe care le-ați definit!

Evitați cu orice preț erorile gramaticale

Este un lucru care pare evident, însă este vital să verificați de cât mai multe ori textele reclamelor. Prezența erorilor gramaticale sau a lipsei semnelor de punctuație se poate dovedi extrem de costisitoare. De exemplu, în Statele Unite, bugetul de marketing creste cu până la 10 la sută atunci când există mici greșeli de punctuație în anunțuri și poate ajunge la 72% pentru erori gramaticale grave.

Modul în care vă prezentați compania, produsul sau serviciul într-o reclamă, contează.  Ce părere v-ați forma despre o companie care are un anunț cu o eroare gramaticală gravă în el?  Ați mai achiziționa acel produs sau serviciu (chiar dacă v-ar interesa cu adevărat)? Așadar, e relevant să investiți în conținut de calitate, deoarece acest lucru poate face diferența.

Audiențe incorect definite

Așa cum am arătat într-un alt articol, excluderea audiențelor este extrem de importantă. Desigur, dorința de expunere este una reală și nimeni nu dorește să excludă o demografie de clienți potențiali interesați.

Cum știți că audiența nu este corect definită?

  • Discuția cu un potențial client vă indică faptul că este puțin probabil ca acesta să achiziționeze produsul sau serviciul;
  • Campaniile generează impresii însă nu aveți conversii;

Dacă remarcați aceste lucruri, este momentul să restrângeți audiența. Da, acest lucru poate însemna că expunerea va fi mai redusă, însă vă veți adresa unor persoane cu adevărat interesate.

Este important de reținut că un spectru prea larg al unui public țintă poate ajunge să vă coste atât timp, cât și bani.

Concluzie

Investiți timp și faceți o cercetare amănunțită în momentul în care creați primele campanii Facebook Ads. Analizați în profunzime textele, perfecționați anunțurile, evitați erorile gramaticale și îndreptați-vă spre audiența corectă, chiar dacă aceasta este mai mică decât ați estimat inițial.