Cum interpretezi valorile impression share din Google Ads? Sunt frecvent întrebat de diverse persoane cum se compară campaniile lor cu ale concurenței. Din păcate, această întrebare este una generică, deseori imprecisă. Comparația în sine se poate referi la performanță, expunere, impresii, etc.

Cel mai relevant răspuns este de obicei procentajul de afișări (impression share). Această variabilă se calculează ca și numărul de afișări ale ad-urilor voastre împărțit la numărul total disponibil. Să luăm un scurt exemplu – dacă ad-urile voastre ar avea 50 de afișări iar numărul total de afișări posibile este de 100, procentajul de afișări ar fi de 50%.

Google este relativ transparent cu privire la modul în care calculează procentajul de afișări. Metricele pe care algoritmii le iau în calcul sunt targetarea, rata de aprobare a ad-urilor, calitatea ad-urilor și așa mai departe.

Cum interpretez valorile impression share?

Într-adevăr, procentajul de afișări (impression share) poate releva informații valoroase despre starea unui cont, cu o singură condiție: să fie analizat pe o perioadă extinsă de timp. De exemplu, dacă procentajul de afișări este de 27% într-o săptămână, 39% săptămâna următoare și 54% în a treia săptămână, e clar că rezultatele sunt unele foarte bune.

Pentru a vedea cum vă raportați la competiție în ceea ce privește numărul de afișări, accesați secțiunea “Auction insights” din Google Ads. Puteți analiza metricele la nivel de campanie, ad-group, cuvinte cheie și product group.

Alegeți un interval de timp pentru a vizualiza informațiile disponibile.

Exemplul de mai jos arată procentajul de impresii (51,55%) pentru un magazin online pe care îl dețin. Este mai mult decât dublu față de ingrijirepersonala.ro (20,52%) și semnificativ mai mare ridicat la Emag.ro (17,65%) și cupio.ro (13,87%).

Atenție – platforma nu permite alegerea concurenților pentru comparație. Aceste date sunt oferite automat de Google.

În secțiunea „Auction insights” puteți vedea statistici metricele competitorilor. Acestea sunt:

Overlap rate

Cât de des ad-ul unui concurent și ad-ul tău au primit o impresie în aceeași licitație. De exemplu, concurentul A s-a suprapus cu anunțurile tale 10% din timp.

Position-above rate

Cât de des ad-ul unui concurent este poziționat deasupra ad-ului tău în aceeași licitație. O valoare de peste 30% înseamnă că ad-ul competiției a fost afișat peste ad-ul tău în 3 din 10 căutări.

Top of page rate

Cât de des ad-urile tale sau ale concurenților apar  în partea de sus a paginii.

Absolute top-of-page rate

Cât de des ad-urile tale sau ale concurenților apar  în partea de sus a paginii, deasupra rezultatelor organice.

Outranking share

Cât de des apare anunțul tău deasupra ad-ului competitor. O procent superior, să spunem de 60%, înseamnă că ad-ul a fost afișat mai des decât cel al unui anumit concurent, în 6 din 10 căutări.

Vizualizarea în timp

Google oferă multe opțiuni pentru a vizualiza datele legate de procentul de afișări. În partea de sus a interfeței Google Ads, navigați la Reports > Predefined reports (Dimensions) > Auction insights. Selectați Search și/sau Shopping și grupul de care sunteți interesat (de exemplu, campania A sau grupurile de anunțuri dorite).

Ulterior navigați la „Table” și selectați „Time Series” pentru a vizualiza datele pe anumite perioade de timp – zilnic, săptămânal, lunar, trimestrial sau anual.

Exemplul de mai jos arată cota de impresii a contului meu față de concurență pe tot parcursul lunii martie 2021. Graficul ne indică faptul că procentajul meu de afișări (linia albastră din partea de sus) în comparație cu concurenții – cupio.ro, elash.ro, emag.ro, ingrijirepersonala.ro, kitunghii.ro, notino.ro, spl-store.ro, vigoshop.ro, lila-rossa.ro.

Interpretarea graficului

(1) Cota de impresii a site-ului meu a crescut în cursul lunii datorită unui articol pe care l-am postat pe blog, promovat pe Facebook, și care a prins bine la public.

(2) La ingrijirepersonala.ro a scăzut cota de afișări în a doua jumătate a lunii martie, posibil din cauza reducerii bugetului.

(3) Cupio.ro a început și a încheiat luna cu aproximativ aceeași pondere de impresii, chiar dacă a avut fluctuații la mijloc.

Tendințele oferă context contului meu. De exemplu, ingrijirepersonala.ro și Emag au scăzut cota de impresii în a doua jumătate a lunii, în timp ce a mea a crescut. E posibil ca aceștia să își fi redus bugetele sau pur și simplu nu au lucrat activ pe campanii.

Ca și recomandare, puteți include și alte valori în aceste rapoarte, care vă vor ajuta să înțelegeți mai intim performanțele campaniilor Google Ads.