Performanța campaniilor Facebook Ads…cum poți crește  la viteza cu care se mișcă lucrurile în domeniul digital? Evident, acesta este un subiect aflat continuu în actualitate. Mai ales că ne-am fi așteptat ca Facebook să își găsească un rival pe măsură în ultimii ani, cu care să împartă piața platformelor de socializare și a încasărilor din reclame (a se citi zecilor miliardelor de dolari venituri anuale).

Însă, gigantul și-a păstrat stabilitatea în piață, în ciuda tuturor provocărilor de care s-a lovit pe parcursul ultimilor ani:

  • Cambridge Analytica (2018);
  • permiterea utilizării rețelei de către guvernul militar din Myanmar pentru incitarea la genocid împotriva minorității musulmane Rohingya (2018);
  • amenda de 5 miliarde USD pentru încălcarea confidențialității utilizatorilor (2019);

Conform acestui raport, 89% dintre oamenii de marketing utilizează în acest moment Facebook ca și principala platformă publicitară, iar 83% dintre consumatori utilizează aplicația în mod regulat. Dintre cei din urmă, 66% au declarat că urmăresc cel puțin un brand prin intermediul Facebook.

Așadar, este clar că fiecare afacere va migra acolo unde este și audienta, iar, la acest moment, nicio platformă nu are o audiență mai mare decât Facebook.

Însă, doar pentru că poți ajunge la cât mai multe persoane pe Facebook, nu înseamnă că vei putea să le captezi atenția în aplicație iar ei să dea click pe anunțul tău.

Pentru a reuși acest lucru, trebuie să respecți patru pași:

  • stabilești o direcționare eficientă a anunțurilor;
  • înțelegeți publicul țintă;
  • știi ceea ce caută;
  • aliniezi designul și mesajul anunțului la preferințele lor;

Acest lucru necesită efort, dar dacă ești în căutarea unor sfaturi despre cum poți crește performanța campaniilor Facebook Ads, aplică pașii de mai jos.

Campanii de retargeting eficiente

Strategia de a te adresa clienților vechi sau persoanelor care au un cel mai mare potențial să vă devină clienți  este una dintre cele mai eficiente metode de a îți îmbunătăți performanța campaniei Facebook.

Atât Facebook cât și Google îți permit să optimizezi performanța campaniilor pe baza unor interacțiuni specifice (events) care apar în site. Urmărirea acestor evenimente (tracking) necesită câteva cunoștințe specifice, deoarece trebuie să inserezi parametrii de cod relevanți în site. Voi dedica un articol întreg acestor coduri de tracking (Google Tag Manager, Facebook Pixel, Google Analytics UA Code, etc).

Folosind datele pe care aceste coduri le colectează și stochează, vei putea analiza datele despre clienți. Astfel, îți va fi mult mai ușor să îți personalizezi campaniile, cu scopul de a obține mai multe conversii. Rezultatele sunt imediate, iar costurile pentru obținerea lor extrem de mici. Așadar, nu neglijați partea de tracking și folosiți inteligent aceste date!

Excluderea audiențelor

Toți cei care au configurat chiar și o campanie simplă pe Facebook sunt familiarizați cu opțiunile de excludere și targetare avansată din setările campaniilor, care poate imbunatatii foarte mult performanța campaniilor Facebook Ads. Am fost surprins să aflu, că multe persoane nu profită de aceste opțiuni. Regula este valabilă si pentru o parte din utilizatorii mai avansați care folosesc Facebook.

Este evident, impulsul de a adăuga în audiențe cât mai multe persoane din demografia pe care o adresezi este natural. Însă, reclamele în social media sunt diferite comparativ cu cele din alte canale de marketing. Cu cât publicul este expus, cu atât este mai puțin probabil să aibă o interacțiune cu reclama.

De ce se întâmplă asta? Pentru că social media este un univers în care derulezi feed-ul și acționezi în același moment. De cele multe ori cumpărăm sau dăm click din impuls, fără a ne documenta în detaliu despre acel produs specific. Facebook este locul în care ne dorim să fim implicați și să reacționăm, nu să analizăm.

Aici intră în acțiune opțiunea de excludere pentru campaniile Facebook. Le poți utiliza pentru a evita supraexpunerea la ad-uri a unor categorii. De exemplu, a persoanelor care au achiziționat deja produsul tău sau au fost în contact direct cu brandul. Dacă un utlizator dorește să fie la curent cu noutățile, va vizita pagina ta pentru actualizări. Această strategie este cea corectă, nu expunerea la reclame de fiecare dată când aceste persoane utilizează platforma.

Vom discuta în detaliu modalitățile de excludere a audiențelor într-un articol dedicat.

Menține-ți clienții implicați

Testimonialele sunt un bun vector de imagine, însă nu reușesc să se transmită aceeași încredere pe care o generează mesajele directe. Puteți personaliza așa numitele „call to action” pentru a le solicita clienților să lase un review produsului exact în locul în care l-au descoperit.

Să luăm un exemplu – presupunem că ai un magazin on-line care vinde lacuri pentru unghii.

Cum poți implica persoanele care au comandat:

  • după 2-3 de la primirea comenzii, le contactezi pe Messenger;
  • le soliciți să posteze o poză cu unghiile proaspăt vopsite în feed-ul lor, cu link spre magazinul tău, în care să facă un scurt review;
  • dacă vor accepta, le trimiteți un alt produs gratuit sau le oferiți un discount la următoarea comandă;

Această abordare poate aduce  o creștere în performanța campaniilor Facebook Ads, pe termen lung, cum ar fi:

  • facilitarea transmiterii informațiilor despre brand;
  • insuflarea încrederii, prin autenticitatea unui astfel de mesaj;

Această strategie te va ajuta să construiești o relație personală cu fiecare client, care va experimenta o loialitate în creștere față de produs. Și, nu în ultimul rând, această abordare este mult mai personală decât cea a unui voucher primit automat prin e-mail.

Concluzii

Nu uita că înțelegerea audienței este esențială pentru maximizarea conversiilor din anunțurile Facebook.  Și, în acest caz, „less is more”. Da, poți ajunge la milioane de oameni cu anunțurile tale, însă nimeni nu va interacționa cu pagina sau produsul tău dacă anunțul este generic și audienta este mult prea diversă.

Sper ca sfaturile de mai sus să te ajute să crești performanța campaniilor Facebook Ads.