Întotdeauna, etapa de start a unei afaceri în mediul online este purtătoare de anumite provocări. Ai trecut de birocrația specifică națiunii noastre când vine vorba de înființat o firmă nouă? Care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi atunci când începi o afacere în mediul online? Atunci, te afli în etapa în care trebuie să abordezi anumite lucruri specifice, tehnice sau de poziționare strategică.

Așadar, să începem cu cei mai importanți pași pe care trebuie să îi urmezi înainte de a te lansa în mediul online.

  1. Planul de afaceri – de preferat, unul bine argumentat și realist

Înainte de a începe orice fel de afacere, trebuie să ai un plan de afaceri. Vom vorbi despre acest plan, în detaliu, într-un alt articol. Acest lucru este valabil, desigur, și pentru o afacere online. Nu uita faptul că este vital să ai o proiecție asupra a ceea ce dorești să realizezi. Este esențial să ai planificarea potrivită! Planul de afaceri nu trebuie să fie exhaustiv, însă ar fi de dorit să includă detalii specifice ale nișei în care urmează să activezi. E important să definești obiectivele pe termen scurt și lung pe care dorești să le atingi. Calculează-ți marja de profit și adaosul comercial. În costurile generale, nu uita să incluzi bugetul de promovare și taxa de agenție, dacă este cazul.

  1. Alege produsul/serviciul potrivit

Este esențial să știi exact tipul de produs pe care urmează să îl vinzi sau serviciul pe care dorești să îl oferi. Acesta este unul dintre cele mai importante aspecte ale lansării unei afaceri online, deoarece poate determina succesul viitor. Foarte important este ca tu, viitorule antreprenor, să răspunzi la următoarele întrebări:

a) va satisface produsul/serviciul meu o nevoie neacoperită din piață?

b) care este avantajul meu competițional (acel value proposition despre care se tot vorbește)?

c) exista există o nișă pe care să o deservesc?

  1. Îți cunoști piața țintă?

Pentru a avea succes în orice fel de industrie, trebuie să te asiguri că ai o serie de abilități în zona de marketing și vânzări. De-a lungul etapei de cercetare, trebuie să analizezi demografia bazei de clienți pe care o vizezi. Asigură-te că înțelegi particularitățile procesului decizional de cumpărare al publicului tău țintă.

De asemenea, studiați concurența! Puteți învăța foarte multe prin acest proces observațional, despre cum este poziționat brandul lor pe piață, ce spun clienții lor despre produsele/serviciile acestora, etc. Toate acestea vă pot ajuta să înțelegeți foarte multe detalii din piață.

  1. Alegerea numelui de domeniu

Cât de bine ar trebui să vă gândiți la numele de domeniu? Este într-adevăr atât de important? Dacă produsele sau serviciile sunt calitative, veți avea vizitatori pe site indiferent de numele domeniului, nu?

Pentru o afacere online numele de domeniu este elementul cheie al site-ului pe care urmează să îl dezvoltați, tocmai de aceea este crucial să alegi un nume care să fie parte integrantă a afacerii tale.

Acesta este important, deoarece reprezintă prima impresie pe care o lași asupra audienței. URL-ul este primul lucru cu care vor interacționa vizitatorii site-ului. Un nume de domeniu ales corect poate lăsa o impresie pozitivă și de durată.

Un lucru pe care puține persoane îl știu este că numele de domeniu afectează partea de poziționare organică (SEO). Desigur, mai multe despre această grea alegere într-un articol viitor, în care vom evidenția și platformele de pe care se pot achiziționa domenii.

  1. Alegerea hostingului

După parcurgerea diferitelor aspecte critice ale planificării afacerii , trebuie să acorzi o atenție sporită furnizorului de hosting precum și dezvoltării site-ului web. Alegerea unui furnizor de hosting de încredere este foarte importantă. Nu uita că este vital să beneficiezi de un up-time cât mai ridicat, serviciu de suport disponibil 24/7, acces FTP și așa mai departe.

Licența de Cpanel este necesară pentru a-ți configura adresele de e-mail, subdomenii, etc.

De asemenea, dacă afacerea ta va fi un magazin online, trebuie să te asiguri că pachetul tău include serviciul LiteSpeed ​​Web Server. Acest serviciu îmbunătățește considerabil securitatea site-ului, timpul de încărcare și utilizarea resurselor.

După ce vei identifica serviciul de hosting potrivit, următorul pas este începerea construcției propriului site web, aspect pe care îl vom detalia într-un articol independent.

  1. Strategia de marketing eficientă pentru o afacere online

O strategie publicitară bine gândită și executată poate juca un rol crucial în promovarea afacerii în mod corect și eficient. De îndată ce produsele și/sau serviciile sunt gata de a fi propuse spre achiziție în piață, trebuie să te asiguri că alegi mixul de strategii potrivite pentru promovarea acestora.

O strategie de marketing bine executată va susține creșterea afacerii. Mare parte din articolele acestui blog se vor învârti în jurul acestui subiect – promovarea online.

  1. Social Media 

Social media poate juca un rol esențial în succesul tale. Multe dintre platformele de social media pe care le poți utiliza (Twitter, Facebook și Instagram) îți vor permite să îți promovezi afacerea online în diverse moduri. Folosirea rețelelor de socializare îți pun la dispoziție mijloace diverse pentru a intra în contact direct clienții.

Nu uita – fiecare platformă cu demografia ei specifică: Facebook majoritar 35-50 ani, Instagram 18-25 ani, TikTok, 12-18 ani.

Scopul promovării afacerii este să atingi piața țintă exact în mediul pe care potențialii utilizatori îl folosesc, și anume, rețelele de social media. Asigură-te că produsele sau serviciile tale sunt vizibile  în mediul online, pentru o demografie cât mai extinsă.

Această expunere va genera interes, convertind un vizitator curios într-un potențial client. Prezența în rețele de socializare este una dintre cele mai eficiente metode moderne de a construi o bază de clienți solidă.

  1. Fii disponibil

Ușor de spus, greu de făcut!  Comunicarea constantă cu publicul tău este vitală. Asistând și răspunzând la întrebările pe care potențialii cumpărători le pot avea transmite un semnal de încredere în brand, care se va translata într-o creștere organică solidă a afacerii.

Desigur, fiecare cale pe care o urmează antreprenorii în această călătorie în lumea mediului digital este unică. Nu există o rețetă unică ce poate asigura succesul, însă poți decide să implementezi sfaturile de mai sus, pentru a maximiza șansele de reușită.