De ce campaniile Facebook nu aduc conversii? Facebook este de departe platforma publicitară preferată atunci când ne gândim la o strategie de poziționare online, branding sau conștientizare (awarness). Peste 90% dintre specialiștii în marketing digital folosesc capabilitățile Facebook pentru a aduce conversii clienților lor.

Haideți să vedem care sunt cele mai comune 6 greșeli care apar în campaniile Facebook. Evitând aceste capcane, veți observa că, după faza de learning, campaniile vor începe să aducă rezultate (conversii).

Anunțuri „Click-bait”

Ce reprezintă acest tip de anunț? După definiția Facebook, această metodă afișează doar un link însoțit doar de un headline, prin care se încurajează utilizatorii să dea click pentru a afla mai multe informații, fără a explicita anunțul. În regulă, puteți spune, și unde problema? Ei bine, acest tip de anunț omite în mod intenționat informații cruciale sau exagerează detalii relevante, pentru a prezenta un anumit brand/produs/serviciu mai important decât este în realitate.

În general, există o preferință clară a utilizatorilor spre titluri scrise clar și un  narativ  autentic. Folosind acest tip de ad-uri veți rezona pe aceeași frecvență cu publicul vostru țintă.  Evitați așadar anunțurile înșelătoare, senzaționale sau spam.

Practicând această metodă, comiteți o mare greșeală. Motivul promovării online este de a converti audiența care este interesată de produsul sau serviciul vostru, în clienți.

Alegeți calea cea grea, fiți conștienți că este necesar un buget inițial care să vă acopere populația țintă și optați pentru o creștere sănătoasă.  Investiția în promovare trebuie să fie folosită pentru a converti publicul țintă în mod eficient.

Selectarea obiectivului greșit

La momentul în care configurați ad-urile, Facebook solicită în mod clar obiectivul anunțurilor.

Selectând un obiectiv greșit, rezultatele vor întârzia să apară iar bugetul va fi risipit.

De exemplu, dacă aveți un magazin online și optați pentru obiectivul „Traffic”, algoritmul se va optimiza pentru a aduce trafic în site, nu conversii!

Da, a fost o vreme când se începea gradual cu obiectivele: „Traffic”, „Add To Cart”, „Initiate Checkout”, iar la final „Conversions”.

Acest lucru nu mai este de actualitate. Dacă obiectivul vostru este să vindeți un produs, optați din start pentru „Conversions”. Da, lucrurile vor porni mai greu, deoarece trebuie să se optimizeze campaniile, însă sunteți siguri că algoritmul va fi dirijat în acest sens.

De asemenea, este vital să aveți Pixelul instalat în site. Pe baza lui veți putea construi campanii look-alike în viitor.

Și, nu uitați – pentru ca Pixelul să se optimizeze este nevoie de aproximativ 100-150 de conversii. Așadar, totul cere timp și buget. Observați după primele zile care este costul mediu al unei comenzi și extrapolați pentru a afla care este bugetul de început.

Prea mult text în ad sau thumbnail

Aceasta este una dintre greșelile cele mai des întâlnite. După achiziția Instagram de către Facebook, anunțurile pot fi configurate să apară pe ambele platforme. Această funcționalitate este automată, vă sugerez să o folosiți.

Revenind – anunțul, în mare parte din cazuri, este afișat în zona de mijloc a unei postări. Așadar, în timp ce un utilizator urmărește story-ul,  aveți un timp extrem de limitat pentru a stabili o conexiune cu el. De obicei, nu vă bucurați de mai mult de 5 secunde de expunere. Așadar, exploatați acele 5 secunde pentru a converti utilizatorul în client. Deci, un text prea lung este practic imposibil de citit, iar vizualizarea anunțurilor este irosită. Folosiți  inteligent textul pentru a genera valoare maximă pentru utilizator.

Targetarea audientei corecte, folosind anunțul greșit

Dacă postați un video pe pagina de Facebook și Instragram care a avut vizualizări și a generat interacțiuni, atunci este cel mai probabil ca un ad video să aibă mai multe șanse de a genera conversii.

Pe scurt, evitați să schimbați strategia (folosind ad-uri cu imagini statice de exemplu) dacă ați avut confirmarea că materialul video este cheia prin care ați obținut engagement. Este ca și cum ați face o greșeală deliberată.

Dacă aveți dovada că publicul țintă a răspuns la un material video, de ce să nu extindeți strategia aceasta pentru ad-uri?

Desigur, trebuie să testați pentru a vedea ce tip de campanii funcționează cel mai bine pentru afacerea voastră. Câteva exemple de campanii:

  • Carousel
  • Single image
  • Video
  • Catalog

Folosiți butoane Call-to-action adecvate

Este important să vă asigurați că butoanele de call-to-action indică spre paginile potrivite.

Să luăm câteva exemple:

  • Butonul „Learn more” ar trebui să direcționeze utilizatorul spre pagina „Despre noi” a site-ului, și nu la pagina principală.
  • Butonul „Sign up” ar trebui să aibă ca destinație finală pagina „Înscriere/Sign-up” și nu o pagină generică, din care utilizatorul trebuie să intuiască unde anume trebuie să dea click pentru a ajunge la formularul respectiv. Fiți transparenți și veți avea doar de câștigat.

iOS 14

Odată cu update-ul celor de la Apple care limitează partea de tracking, s-ar putea să observați că anumite campanii nu mai performează. Cea mai simplă metodă pe care o puteți încerca este să faceți un duplicate la campaniile respective. După o perioadă de 4-5 zile, necesară pentru faza de learning, este o mare șansă ca lucrurile să se îmbunătățească. Explicația este simplă – campaniile noi se vor optimiza după metodele actuale de atribuire, care iau în considerare modificările de ultimă oră ale algoritmilor.

Concluzii

Acestea sunt printre cele mai comune greșeli din cauza cărora campaniile Facebook nu aduc conversii. Dacă aveți și sugestii pentru a această listă, nu ezitați sa îmi scrieți în rubrica de comentarii.