Actualizat la: februarie 26, 2024
De ce este importantă experiența autorului pentru conținutul SEO?
Factorii de clasare ai motoarelor de căutare au suferit modificări relevante în ultimul an. Haideți să descoperim care sunt tendințele care s-au cristalizat în ultima perioadă cu privire la performanța conținutului SEO.
Ce trebuie să rețineți din acest articol:
- Conținutul foarte relevant, de foarte bună calitate, centrat pe audiență, a devenit esențial pentru SEO, deoarece oferă poziționări mai bune în rezultatele motoarelor de căutare.
- Experiența autorului are un rol esențial. Tocmai de aceea metricul E-E-A-T introdus de Google la finalul anului trecut îi favorizează pe cei cu cunoștințe practice într-un anumit domeniu.
- Calitatea interacțiunii utilizatorilor cu site-ul are un impact direct asupra poziționării SEO.
- Conținutul generat de inteligența artificială nu este (încă) destul de relevant pentru a se clasa suficient de sus încât să conteze.
Obiectivul final este ca articolele sau produsele noastre să ajungă cât mai sus în rezultatele căutărilor, însă pentru acest lucru este nevoie întotdeauna de o strategie. Iar acea strategie trebuie să fie suficient de flexibilă pentru a se adapta la cele mai recente tendințe. Așadar, modul în care ați tratat acest aspect în ultimul timp s-ar putea să nu mai fie unul relevant. Tocmai de aceea, mi-am propus să analizez cele mai importante tendințe SEO pe care ar trebui să le luați în considerare la acest moment.
Produceți conținut care răspunde la întrebările utilizatorilor
În general, percepția legată de abordarea generală pentru crearea de conținut era următoarea: publicarea a cât mai multe articole, centrate pe o serie de cuvinte cheie relevante. Cu cât mai mult conținut optimizat în jurul acelor cuvinte cheie, cu atât mai mari șansele de a obține o poziționare mai bună în căutări. Însă, această abordare nu mai aduce aceleași rezultate ca acum ceva vreme, deoarece în acest moment, algoritmii pun un mare accent pe calitatea conținutului.
Pe scurt, analiza algoritmilor este de natura următoare:
- găsesc cititorii informațiile utile?
- se potrivesc aceste informații cu intenția lor de căutare? dacă da, în ce procent?
- demonstrează autorul o cunoaștere aprofundată a subiectului despre care scrie?
- este acel conținut relevant pentru acea căutare specifică?
- este conținutul creat pentru oameni și nu pentru motorul de căutare?
Da, ultima întrebare aduce în discuție un subiect care e nemuritor. Până la urmă, un algoritm este doar un o secvență de lunii de cod. Așadar, asta nu înseamnă că trebuie să ne adaptăm pur și simplu la modul în care acesta este configurat? Desigur, răspunsul este da, însă nu omiteți faptul că pe măsură ce datele pe acești algoritmi le analizează devin din ce în ce mai complexe, aceștia vor deveni mai „umani”.
Ai nevoie de o strategie SEO? Click aici!
Nu uitați că Google folosește de ani de zile modele lingvistice precum BERT sau MUM pentru a interpreta conținutul, căutările și chiar materialele video și audio. Aceste modele sunt antrenate continuu prin intermediul procesării limbajului natural.
În de domenii utilizează Google procesarea limbajului natural?
- interpretarea interogărilor din căutări
- clasificarea scopului/subiectului articolelor
- interpretarea conținutului video și audio
- generarea de featured snippets și multe altele
Așadar, lucrurile evoluează cu o viteză uimitoare, de aceea aveți nevoie de o schimbare în strategia de conținut. Sugestia mea este să creați o combinație de articole, unele mai lungi, altele mai scurte, care să satisfacă intențiile de căutare publicului.
Am scris în detaliu despre câte cuvinte ar trebui să aibă un articol de blog, care este rolul fiecărui tip de articol, ce lungime trebuie să aibă și așa mai departe. Nu uita, expertiza contează foarte mult. Acesta este și subiectul despre care vom vorbi în continuare.
Scoateți în evidență experiența autorului
Ce este E-E-A-T?
Probabil că ați auzit de E-E-A-T, noul metric introdus de Google la final de 2022. Acronimul „E-E-A-T” înseamnă experiență, expertiză, autoritate și încredere.Este important de reținut că E-E-A-T nu este un metric de clasificare intrinsec al algoritmului de căutare al Google, ci o componentă a ghidului de evaluare a calității căutării al Google, folosit pentru a evalua expertiza creatorilor de conținut.
De ce este important E-E-A-T?
„Experiența” ne transmite faptul că Google apreciază experiența directă în legătură cu subiectul unui articol. Acest lucru este extrem de important deoarece, de multe ori, oamenii care se documentează în legătură cu un subiect doresc să afle informații de la primă mână, înainte de a decide să cumpere un produs, să folosească un anumit serviciu sau să implementeze o anumită strategie.
Dacă acest lucru reiese din articole, algoritmii Google tind să acorde mai multă încredere paginilor în care autorul descrie efectiv experiența să cu subiectul despre care scrie.
Exemplu E-E-A-T site de bijuterii
De exemplu, un site care vinde bijuterii va fi mult mai credibil dacă un bijutier este cel care coordonează strategia de conținut. Haideți să vedem de ce:
Expertiza: Poate genera conținut care detaliază procesul de fabricație al bijuteriilor (pentru că face acest lucru), materialele folosite și semnificația diferitelor pietre prețioase.
Autoritate: Scoate în evidență piesele unice, personalizate, creează articole care educă consumatorii despre calitatea și valoarea bijuteriilor, include mențiuni despre certificări și afilieri la organizații profesionale din domeniu.
Credibilitate: Asigură transparența provenienței materialelor, pune la dispoziție certificate de autenticitate și garanție pentru produse. Oferă informații care nu sunt disponibile la scară largă, contribuind astfel la educarea pieței.
Experiență: Creează un design al site-ului user-friendly, cu o galerie foto profesională a produselor (imagini create in-house), oferă informații utile prin intermediul descrierilor detaliate a produselor și scrie bloguri educaționale care să îmbunătățească experiența utilizatorului.
Exemplu E-E-A-T site filmare & fotografie
Ca să fie și mai clar, vă propun încă un exemplu, din lumea fotografiei:
Expertiza: Informații detaliate și articole tehnice care explică diferite tehnici de fotografie, împărtășind cunoștințe specifice care arată experiența în domeniu.
Autoritate: Include portofoliul personal, cu fotografii cu celebrități și menționează parteneriate cu branduri fotografiere cunoscute și participări la evenimente importante.
Credibilitate: Împărtășește informații relevante pentru a ilustra succesul tehnicilor prezentate.
Experiență: Oferă o interfață ușor de navigat pe site, galerii de imagini de înaltă calitate și un blog interactiv.
În concluzie, Google vrea să vadă că creatorii de conținut au experiență practică în ceea ce privește informațiile pe care le prezintă. Cu siguranță, un blog despre tehnici de fotografie va avea mai multe șanse de clasare dacă este scris de un fotograf…similar și pentru un site de bijuterii, ca să rămânem tot în sfera exemplelor de mai sus.
Experiența utilizatorului este extrem de importantă
Algoritmul Google se concentrează din ce în ce mai mult pe zonele cu care interacționează utilizatorii atunci când vă vizitează site-ul.
Metricele care contează sunt:
- cât de relevantă este pagina pentru căutare?
- se încarcă pagina rapid?
- este site-ul ușor de navigat?
- găsesc rapid informația sau părăsesc imediat pagina?
Tocmai de aceea este foarte important să știți ce este bounce rate-ul, de ce este important și cum variază în funcție de tipul de site pe care îl aveți. Alte metrice relevante puteți descoperi în articolul meu legat de cum măsurați succesul unei afaceri online.
Este conținutul generat de inteligența artificială relevant?
În acest moment, platformele de tipul Chat-GPT pot produce articole de blog, landing pages precum și alte tipuri de conținut digital. Însă, ne putem bază pe aceste instrumente să preia controlul pentru a produce mai mult conținut, mai rapid?
Din fericire pentru cei ca mine, conținutul scris de AI tinde să se limiteze doar la aspecte generice. Nu oferă expertiza profundă pe care o caută motoarele de căutare și publicul. În ultimul timp am văzut atât de mult conținut scris de Chat-GPT încât îmi pot da seama instant dacă e generat automat, deoarece îi lipsește originalitatea și are un stil…robotic.
Desigur, Chat-GPT este fantastic la a sumariza, a grupa în clustere, a scurta timpul de brainstorming și a genera planuri, însă nu este nici pe departe un substitut pentru creativitate.
În opinia mea, dacă vă bazați exclusiv pe inteligența artificială a vă produce conținutul s-ar putea chiar să coborâți în căutări, deoarece cititorii nu vor aprecia informațiile generice.
Poziția Google cu privire la conținutul scris de AI – nu este total împotriva acestuia. Cu toate acestea, recomandare este ca acesta să fie validat de un specialist, înainte de publicare. Tot Google afirmă, de asemenea, că un conținut natural, care sună „uman”, se va clasa mai bine.
Pe scurt, revenim la punctul anterior. Folosiți inteligenta artificială în crearea de conținut dacă acest lucru vă aduce o plus valoare, însă nu uitați de experiență și expertiză.
Concluzii
Conținutul de calitate este esențial pentru motoarele de căutare care prioritizează informațiile relevante și satisfacția utilizatorului. Experiența autorului, reflectată prin metricul E-E-A-T (experiență, expertiză, autoritate și încredere), joacă un rol crucial în SEO, subliniind importanța expertizei reale într-un domeniu. Interacțiunea utilizatorilor cu site-ul, incluzând aspecte precum viteza de încărcare și ușurința de navigare, influențează direct clasamentul SEO și retenția utilizatorilor.
Conținutul generat de AI are la acest moment limitările sale, lipsindu-i de originalitatea și expertiza. Este imperativ ca strategiile de conținut să se adapteze la tendințele SEO actuale și la cerințele audienței. Urmărirea metricilor precum rata de respingere, este vitală pentru a îmbunătăți experiența utilizatorilor și performanța SEO.
În final, expertiza umană rămâne neprețuită, cu un accent deosebit pe conținutul creat de persoane specializate în anumite domenii.
Ovidiu Selejan
Postări similare
5 Comments
Lasă un răspuns Anulează răspunsul
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
Caută
Ultimele postări
Categorii
- Automation (7)
- E-commerce (28)
- Facebook Ads (44)
- Google Ads (51)
- Instagram (7)
- Recenzii cărţi (4)
- SEO (58)
- Strategie On-line (153)
- Tools (1)
- Website (12)
[…] în rezultatele căutărilor va fi mult mai mult decât cuvinte cheie și evaluări de stele. Conținutul relevant, într-un context specific, va avea un rol extrem de […]
[…] crearea de conținut relevant; […]
[…] – definită ca fiind o combinație de experiență, expertiză, autoritate și credibilitate (denumită „E-E-A-T”). Am scris pe larg despre de ce este importantă experiența autorului pentru conținutul […]
[…] …demonstrates qualities of what we call E-E-A-T; […]
[…] este, va fi conținutul generat de AI suficient de bun pentru a îndeplini liniile directoare E-E-A-T (experiență, expertiză, autoritate, fiabilitate) ale Google? Din punctul meu de vedere, […]