Cât sunt de importante sunt intenția utilizatorului și conținutul relevant în strategia SEO pentru 2021?

Specialiștii în marketing își planifică întotdeauna strategiile SEO și cele de conținut pentru a-și crește poziționarea organică. Deși partea de „technical SEO” este una importantă și va continua să fie, unul dintre cei mai relevanți factori în algoritmul de poziționare este intenția utilizatorului – „user intent”.

Pe scurt, dacă doriți să obțineți performanțe maxime de pe urma conținutului, trebuie să puneți pe primul plan experiența utilizatorului, nu pe cea a algoritmilor de indexare.

Este importanța cuvintelor cheie aceeași?

S-ar putea să vă amintiți perioada de început a optimizării SEO, când tot ceea ce conta erau cuvintele cheie. În conținutul scris din acea perioadă cuvintele cheie aveau o densitate extrem de ridicată. Astăzi, această abordare este una anacronică.

Da, cuvintele cheie încă mai contează, dar doar într-un anumit procent. Încorporarea cuvintelor cheie cu volume mari de căutare și competitivitate scăzută poate ajuta la clasare. Dar, este important să înțelegem că această clasare este susținută de conținutul din jurul cuvintelor cheie și nu viceversa. Poți scrie un articol de peste 1.000 de cuvinte în jurul unui set de cuvinte cheie relevante, însă nu vei observa o îmbunătățire a clasării dacă nu există acea valoare intrinsecă sau unicitate care generează de fapt rezultate.

Cunoașteți în detaliu nevoile publicului vostru țintă

Dacă doriți ca site-ul vostru să își depășească concurenții, ar trebui să știți în detaliu tot ceea ce caută publicul vostru țintă. Există o anumită caracteristică de care au nevoie pentru a rezolva o problemă specifică? Există un atribut care vă diferențiază în ceea ce privește partea de UI/UX pe care îl puteți promova?

Puteți afla mai multe despre intențiile utilizatorilor efectuând următoarele micro experimente:

  • analizați propriile căutări pe Google și examinați recomandările de sugestii automate;
  • urmăriți influencerii din domeniu;
  • trimiteți scurte chestionare clienților existenți sau celor prospectivi pentru a obține idei relevante;

Cu cât înțelegi mai multe despre nevoia publicul tău în ceea ce te privește, cu atât mai mult acesta te va percepe ca pe o soluție la problemele lui.

Importanța dezvoltării de conținut pe care utilizatorii îl consideră util

Când vine vorba de o poziționare ridicată în Google, cel mai important aspect este crearea și publicarea de conținut pe care utilizatorul îl consideră relevant și util în realizarea obiectivelor sale. Google nu penalizează doar conținutul spam, construit pe practici SEO învechite, dar și site-urile web care nu sunt apreciate în mod deosebit de utilizatori.

Algoritmii pot detecta dacă o pagină web satisface sau nu nevoile utilizatorilor, analizând  timpul petrecut de aceștia pe pagină, înainte ca ei să revină la pagina cu rezultatele căutării (SERP). Dacă oamenii vor părăsi rapid pagina deoarece aceasta nu răspunde întrebările lor sau nu furnizează suficiente informații, Google va interpreta aceste date ca un feedback negativ. De asemenea, viteza de încărcare a paginii voastre este determinantă. În cazul în care pagina voastră  nu se încarcă suficient de repede (peste trei secunde este deja prea mult), utilizatorul probabil va părăsi site-ul.

Dacă doriți să creați conținut relevant pentru utilizatori, luați în considerare diferitele tipuri de conținut și etapele corespunzătoare traseului digital al potențialului cumpărătorului. Acestea vă pot ghida publicul de-a lungul procesului de vânzare.

Conținutul corespondent etapei informaționale

Etapa informațională este definită de perioada în care utilizatorii investighează o soluție la o anumită problemă. În această etapă, aceștia caută pur și simplu informații. Aici este zona în care puteți aduce o valoare extraordinară: aflați ce tip de informații caută utilizatorii și produceți conținut care educă.

Odată ce aveți aceste informații veți ști cu precizie intenția utilizatorului. Astfel, în jurul acestor întrebări și răspunsuri, puteți dezvolta o strategie SEO și de conținut extrem de eficientă.

Conținutul din stadiul informațional se învârte în principal în jurul întrebărilor de tipul „ce este…” sau „cum se face…”. Acest tip de conținut explică anumite concepte în profunzime.

Este bine să cunoașteți următoarele aspecte – costul mediu pentru mia de afișări (CPM) este în jur de 10 RON. De obicei, este nevoie de șapte interacțiuni pentru ca un utilizator să inițieze o acțiune.

Așadar, clienții tăi ideali trebuie să vadă sau să audă mesajul tău de cel puțin șapte ori înainte de a decide să treacă la etapa tranzacțională.

Acum, să presupunem că dimensiunea publicului tău este de 20.000 de oameni. Dacă trebuie să afișezi anunțul către 20.000 de utilizatori de șapte ori, calculul este:

  • 20.000 (dimensiunea publicului) x 7 (interacțiuni) = 140.000 (afișări)
  • 140 x 10 RON (CPM mediu) = 1400 RON
  • Dacă alegeți să mergeți cu o audiență de 200.000, ar costa 4900 RON, deci aproximativ 1000 EUR.

Aveți în vedere aceste cifre când vă planificați bugetele de promovare.

Conținutul corespondent etapei de navigare

Etapa de navigarea este aceea în care utilizatorii se informează despre anumite produse, servicii sau brand-uri. Acesta este momentul în care cumpărătorilor li se cristalizează soluția la problemele lor și zona în care ar putea să o găsească.

Conținutul din etapa de navigare ar trebui să se concentreze pe clarificarea faptului că oferiți cea mai bună soluție la problemele unui utilizator anume.

Este indicat să scrieți postări pe blog care să graviteze în jurul unor expresii de genul:

  • „produse [de top] pentru [aplicație]”
  •  „[tip de afacere] în [oraș]”
  • alte indicii similare care să evidențieze afacerea voastră ca fiind locul ideal pentru rezolvarea problemelor utilizatorilor.

Conținutul etapei tranzacționale

În etapa tranzacțională, potențialii utilizatori sunt pregătiți să inițieze și finalizeze o achiziție. Știu exact ce caută și, probabil, au în vedere un anumit brand. În această etapă tranzacțională puteți livra conținut care crește probabilitatea achiziției.

Conținutul din această etapă va include cuvinte și expresii precum: „cumpărați acum”, „reducere”, „descărcați aplicația”, „programați o consultație” sau alt conținut similar care inspiră utilizatorul să inițieze o acțiune.

Dezvoltarea conținutului va avea în vedere fiecare dintre aceste zone psihologice, iar intenția diferită a utilizatorului în fiecare etapă vă poate ajuta să vă livrați un conținut SEO extrem de relevant.

Naturalețea limbajului

Încercați să creați conținut într-un limbaj cât mai apropiat de cel pe care îl folosește publicul vostru țintă.  Acest lucru implică evitarea expresiilor pe care oamenii nu le-ar spune în mod normal. Păstrați-vă în zona conversațională și optimizați conținutul în acest sens. Doar în acest fel veți putea continua să creșteți în poziționări, atrăgând în același timp mai mulți utilizatori.

Concluzii

Dacă veți genera conținut unic și relevant pentru toate etapele de achiziție ale unui utilizator, de la  cea informațională la cea tranzacțională, veți putea crește eficiența strategiei voastre și veți putea evita eventualele penalizări. Când vă planificați strategia SEO și de conținut pentru următorii 10 ani,  aveți în vedere cel mai important lucru: păstrați intenția utilizatorului în prim plan pe parcursul fiecărei etape.