SEO în 2021 – care sunt cele 21 de mituri care trebuie ignorate? După cum știm deja, o strategie SEO implementată incorect poate atrage după sine o serie de penalizări. SEO este un domeniu foarte vast, în care circulă o multitudine de mituri. În funcție de persoanele cu care veți discuta, o să aflați extrem de multe opinii. În mod evident, unele sunt informate iar altele sunt doar supoziții, mai mult sau mai puțin conectate cu realitatea.

Haideți să aflăm împreună care sunt cele 21 de mituri SEO pe care trebuie să le cunoașteți și, în mod evident, să le evitați, pe parcursul anului care tocmai a început.

#1 SEO în 2021 este anacronic

Această mit se amplifică de fiecare dată când o nouă actualizare a algoritmilor de căutare este lansată. Singurul lucru care trebuie să se schimbe după un update este strategia SEO. Trebuie să ajustați strategia în linie cu noile repere care s-au actualizat. În acest fel, veți continua să obțineți rezultate. Uneori actualizările acestor algoritmi vor diminua rezultatele pe care le-ați obținut.

De aceea este important să știți ce s-a modificat pentru a optimiza continuu și a avea rezultatele dorite. SEO nu este mort și nu va fi niciodată.

#2 Strategia SEO se aplică o singura dată

Strategia SEO este un proces continuu, nu o rețetă care se aplică o singură dată. Trebuie să ajustați constant strategia pentru a avea rezultate durabile. SEO este un proces de rafinament perpetuu, care vă va ajuta la menținerea poziționării organice pe primele locuri.

Așadar, nu vă opriți din optimizare dacă doriți să obțineți rezultate pe termen lung.

#3 Google clasifică doar conținutul proaspăt

Da, „prospețimea conținutului” este un factor pe care Google îl ia în calcul pentru a determina calitatea și poziționarea. Cu toate acestea, nu este necesar să creați conținut nou de fiecare dată. Conținutul existent vă poate ajuta să creșteți în poziționări. Tot ce trebuie să faceți este să actualizați conținutul actual cu noi update-uri, atunci când acest lucru este posibil.

Reeditați conținutul pentru a reîmprospăta eficiența conținutului existent.

#4 Long tail keywords – ușor de crescut în poziționări

Veți găsi extrem de multe resurse care afirmă că puteți clasa facil și rapid cuvintele cheie extinse (long tail keyword). Acest lucru nu este în totalitate adevărat. Cuvintele cheie de acest tip au într-adevăr un volum de căutare redus. Pe cale de consecință, nici competiția nu va fi una acerbă. Însă, în cazul „long tail keywords”, Google tinde să poziționeze mai bine în clasament site-urile care sunt poziționate în frunte și pentru cuvinte cheie principale/scurte/celebre.

Prin urmare, trebuie să lucrați la autoritatea site-ului pentru a reuși să vă clasați în frunte și pentru „long tail keywords”.

#5 Conținutul duplicat atrage penalizări

Acesta este cel mai popular mit SEO pe care majoritatea oamenilor îl cred. Nu există nicio penalizare pentru conținutul duplicat, dar totuși, acesta vă poate afecta poziționarea organică. Dacă aveți conținut duplicat pe site, motoarele de căutare vor distribui autoritatea între surse, iar în cele din urmă poziția organică va fi diluată.

Mai mult, backlink-urile vor fi retrogradate din cauza conținutului duplicat. Acest lucru are sens, deoarece crawlerele accesează de două ori același conținut. În acest timp, considerat redundant, ar fi putut fi accesate și indexate alte pagini importante. Așadar, peste o pierdere a acelui buget de timp, de unde și penalizarea.

#6 Canalele de socializare îmbunătățesc poziționarea

Canalele de socializare sunt o modalitate excelentă de a populariza gradul de conștientizare a mărcii și de a genera „engagement”, însă nu vă ajută în poziționare. Canalele de socializare nu au un impact direct asupra poziționării organice. Cu toate acestea, puteți direcționa trafic spre site, dinspre canalele de socializare.

Luați în considerare platformele de socializare pentru a câștiga trafic și conștientizarea brand-ului, dar nu vă așteptați să urcați în clasamentul organic.

#7 Campaniile plătite (PPC) nu aduc beneficii pentru SEO

PPC vă ajută să obțineți rezultate rapide, care nu sunt organice, așadar nu există niciun beneficiu direct pentru partea de SEO. Însă, dacă implementați corect strategia PPC, puteți obține rezultate și din SEO. Vă puteți promova conținutul pentru a genera backlink-uri, iar acest lucru vă va ajuta să vă îmbunătățiți poziția organică.

Mai mult, Google Ads este un instrument excelent de analiză. Puteți obține date valoroase pentru optimizarea SEO în 2021, din datele pe care platforma le oferă. Îl puteți utiliza pentru analiza cuvintelor cheie, intenției de cumpărare, intenției utilizatorului etc. Folosind toate aceste date, vă puteți actualiza strategia SEO.

#8 PageRank este un metric fără valoare

PageRank este un algoritm dezvoltat de Google pentru a clasifica autoritatea și calitatea unei pagini web. Începând cu 2016, Google nu mai face publice aceste scoruri. Pe cale de consecință, s-a presupus ca PageRank nu mai este luat în considerare, ceea ce fals. De fapt, Google a confirmat că încă ia în considerare PageRank, împreună cu alți factori de clasare, pentru a decide pozițiile paginilor în SERP.

Prin urmare, ar trebui să optimizați fiecare pagină web pentru a avea clasări favorabile în SERP.

#9 Strategia SEO este doar pentru poziționare

Poziția numărul unu este ceea ce își doresc toți antreprenorii. Oamenii cred că o strategie SEO corectă  îi poate ajuta să obțină o poziționare de top. Această afirmație este adevărată, însă incompletă. Există o serie de aspecte care contează, cum ar fi:

  • este posibil să nu aveți trafic, chiar dacă sunteți pe poziția 1.
  • cel mai probabil, rezultatul care apare în pozițiile de top pentru toate cuvintele cheie asociate va primi cele mai multe click-uri.
  • o poziție de top pentru un singur cuvânt cheie, nu va oferi rezultatele pe care le așteptați.

 

Trebuie să lucrați la o strategie SEO integrată, care să vizeze întreg site-ul web. În acest fel veți crește autoritatea și conștientizarea brand-ului, astfel încât persoanele interesate vor intra pe site, chiar și atunci când nu vă clasați în poziția de top.

Dacă oferiți produse sau servicii de calitate veți fi găsit după cuvintele cheie ale brand-ului. Așadar, nu adoptați o strategie SEO doar pentru o clasare în top ci pentru a clădi o afacere sustenabilă.

#10 Analiza cuvintelor cheie este ineficientă

O pagină web clasează pentru mai multe cuvinte cheie și combinații ale acestora, așadar, ce rost are să facem o analiză a cuvintelor cheie și să optimizăm paginile web în funcție de un cuvânt cheie vizat? Analiza cuvintelor cheie este crucială pentru trafic și conversii. Dacă vizați cuvinte cheie greșite, atunci nu vă veți poziționa corespunzător, sau, dacă o faceți, nu veți avea conversii. Deci, este obligatoriu să filtrați cuvintele cheie relevante pentru afacerea voastră.

#11 Garanții de clasare în top

Da, poziția numărul 1 în clasamentele de căutare este un deziderat pe care îl urmărim cu toții. Însă, atunci când anumiți specialiști vă garantează obținerea acestei poziții, deveniți circumspecți. Nimeni nu vă poate garanta o anumită poziționare. Motoarele de căutare funcționează pe baza mai multor algoritmi, fără nicio intervenție umană. Așadar, nu credeți în garanții și promisiuni false. SEO este un proces complex, în care miturile nu își au locul.

#12 Cu cât mai multe backlink-uri sunt cu atât mai bine

Backlink-urile reprezintă motorul principal spre popularizarea și ulterior credibilitatea afacerii. Este ca și cum ați primi o recomandare pentru servicii, produse sau informații de calitate. Backlink-urile joacă un rol pivotant în poziționarea organică.

Google ia în considerare atât numărul de backlink-uri dar și autoritatea site-urilor web de la care primiți aceste link-uri. Sute de backlink-uri de pe site-uri web cu autoritate redusă sau considerate spam nu vă vor oferi valoarea pe care o poate oferi un singur backlink de pe un site web cu autoritate ridicată.

Așadar, concentrați-vă pe calitate în loc de cantitate. Am arătat aici cât sunt de importante backlink-urile pentru SEO.

#13 Linkurile Nofollow sunt total lipsite de valoare

Un atribut „nofollow” este are rolul de a indica motoarelor de crawl să nu indexeze acel link. Acești algoritmi transmit datele considerate relevante atunci când un link-ul este de tip „dofollow”, lucru care îi face pe oameni să creadă că link-urile „nofollow” sunt lipsite de valoare. Cu toate acestea, vizitatorii pot să acceseze aceste pagini. Dacă aveți un link „nofollow” de pe un site cu autoritate ridicată, puteți dirija trafic semnificativ, dacă obțineți acest link de pe un site popular. Așadar, renunțați la acest mit SEO în 2021 și urmăriți și acest tip de link-uri „nofollow” de calitate.

#14 Evitați să direcționați vizitatorii spre alte site-uri

Iar aveam de a face cu un mit SEO extrem de răspândit – dacă aveți în pagina link-uri spre alte site-uri, utilizatorii vor migra spre acestea. În mod evident, utilizatorii vor accesa aceste link-uri, însă dacă aveți conținut de calitate și îl susțineți cu datele din surse autorizate, utilizatorii vor vedea acest lucru ca pe o valoare adăugată. Puteți vedea un exemplu de acest fel aici.

Dacă generați valoare prin conținut, utilizatorii vă vor considera o sursă de încredere și vă vor reveni cu siguranță. Așadar, scopul este de a vă îmbunătăți continuu calitatea, pentru a vă servi cel mai bine utilizatorii.

#15 Meta Tag-urile și descrierile sunt factori care influențează poziționarea

Metatag-urile și descrierile obișnuiau să aibă impact asupra poziționării, însă Google a declarat că acestea nu sunt considerați ca factori de clasare.

Cu toate acestea, ar trebui să lucrați în continuare la meta tag-urile și descrierile pentru fiecare pagină,  deoarece există un efect indirect asupra poziționării. Search snippet-urile pot stimula CTR-ul, iar Google vede CTR-ul ridicat ca un semnal pozitiv și îți îmbunătățește clasamentul. Așadar, nu luați în considerare acest mit SEO. Optimizați-vă meta tag-urile și descrierile pentru ca să beneficiați de avantajul de clasare indirectă.

#16 Numele de domeniu ar trebui să includă un cuvânt cheie

Cuvintele cheie sunt importante pentru a indica relevanța despre un anumit domeniu pentru motoarele de căutare. Însă acest lucru nu înseamnă că trebuie să introduceți cuvintele cheie în fiecare linie de text.  Motoarele de căutare promovează utilizarea naturală a cuvintelor cheie, iar inflația unui text cu cuvinte cheie vă poate aduce penalizări serioase. Prin urmare, nu există niciun beneficiu direct al prezenței unui cuvânt cheie în numele domeniului.

Ar trebui să ca domeniul să aibă un nume semnificativ pentru utilizatori astfel încât aceștia să poată înțelege ceea ce le puteți oferi ca afacere. Așadar, dacă decideți să cumpărați un nume de domeniu pentru afacerea voastră, denumiți-l cum doriți, fără să țineți cont de acest mit.

#17 Cu cât mai mult conținut cu atât mai bine

Conținutul este combustibil pentru SEO, însă acest lucru nu înseamnă că trebuie să inundați site-ul cu conținut. Google acordă întotdeauna prioritate calității față de cantitate. Dacă postați mai puțin conținut, dar care are valoare intrinsecă maximă pentru utilizatori, beneficiile nu vor întârzia să apară.

Pe de altă parte, dacă postați conținut cu caracter general în fiecare zi, cel mai probabil va fi o pierdere totală de resurse și timp. Așadar, ignorați acest mit SEO în 2021 și concentrați-vă atenția asupra conținutului de calitate.

#18 Reutilizarea conținutului

Procesul de reutilizare a conținutului presupune modificarea anumitor formulări sau inversiuni de topic, la variante de text deja existente. Puteți să vă împachetați conținutul vechi ca fiind nou însă vizitatorii vor remarca acest lucru, și vor fi dezamăgiți. Iar dacă utilizatorii vor fi dezamăgiți, algoritmii Google vor remarca acest aspect și vă vor penaliza.

Pe de altă parte, reutilizarea conținutului performant poate fi adaptată și prezentată pe alte canale online, pentru a atrage mai mulți utilizatori. Puteți utiliza YouTube, podcast-uri, guest post-uri, etc. pentru a vă promova conținutul. Nu reutilizați conținutul! Actualizați-l și creați o strategie de marketing complexă pentru a obține rezultate.

#19 Domeniile de nivel superior (Top-Level Domains – TDL) îmbunătățesc poziționarea

TLD-urile sunt extensiile folosite după numele de domeniu, cum ar fi: .ro, .com, .net, .co, .org, .edu, .gov, etc. TLD-urile nu au niciun impact asupra poziționării.

Dacă vă concentrați pe calitatea conținutului și pe performatele tehnice ale site-lui veți crește indiferent de TLD. Respectați utilizatorii, iar Google vă respecta la rândul său. Așadar, nu lăsați acest mit să vă schimbe strategia SEO în 2021. Alegeți domeniul cu care vă simțiți confortabil.

#20 Algoritmii Google țin cont de autoritatea domeniului

Google nu a introdus niciodată un metric de genul Domain Authority (DA). Acest metric este folosit de site-uri terțe, cum ar fi Moz și Ahrefs, pentru a scala profilul de backlink al unui site web.

Deoarece Google nu a inventat DA, acest vector nu este interesant pentru algoritmii care determină clasarea. Cu toate acestea, algoritmii sunt foarte sensibili la profilul de backlink-uri. Trebuie să lucrați continuu la strategia de link building, pentru a avea o rezultatele dorite.

#21 Google va identifica conținutul proaspăt și îl va indexa

Google recomandă crearea de conținut proaspăt pentru a oferi utilizatorilor cele mai recente informații. Când creați conținut nou, motoarele de „crawl” îl vor accesa și indexa. Însă, acest proces va dura o perioadă de timp. Puteți accelera procesul instalând plugin-uri prin care să generați o harta a site-ului (site map), pe care să o trimiteti spre indexare atunci când publicați conținut nou. Practic, invitați  crawlere să vă viziteze site-ul. Așadar, aveți două opțiuni: așteptați crawlere să vă viziteze site-ul în mod natural, sau le puteți invita mai rapid, prin site map, pentru o indexare rapidă.

Concluzii

Acestea sunt principalele mele sfaturi despre miturile de care trebuie să vă feriți pentru a urma o strategie corecta din punct de vedere SEO în 2021. Miturile SEO vă pot afecta sau restricționa strategia SEO. Ar trebui să le cunoașteți și să le evitați pentru a crea o strategie SEO eficientă.

Desigur, această listă de 21 de mituri nu este un exhaustivă. SEO este un proces continuu la nivel global, care se schimbă în fiecare zi. Trebuie să țineți pasul cu acest lucru.