SEO pentru un website nou? Iată patru considerente importante pe care merită să le luați în calcul.

Dacă ați lansat recent un website este vital să vă asigurați că optimizarea pentru motoarele de căutare este în topul listei de priorități.

În mod evident, veți da față cu concurența din domeniul în care activați. Asta înseamnă că trebuie faceți optimizări care vă vor înlesni poziționarea în partea de sus a paginilor cu rezultate ale motoarelor de căutare (SERP).

Din experiența ultimilor ani în zona SEO am descoperit că unii factori au o pondere mai mare relativ la poziționarea cuvintelor cheie în rezultatele căutărilor. Cunoscând aceste variabile puteți să vă adaptați, prin optimizarea site-ului, strategia SEO. Haideți să analizăm în detaliu fiecare variabilă.

(1) Conținut „evergreen”

Când dezvoltați un site web este indicat să creați conținut ancorat în realitate, care tratează subiecte și informații actuale. Însă, nu omiteți faptul că acest tip de conținut va aduce trafic consistent pentru o perioadă scurtă de timp. Acest trafic se va diminua pe măsură ce conținutul își pierde din actualitate.

De exemplu, au am abordat în câteva articole problematica legată de update-ul iOS 14 și impactul asupra campaniilor Facebook. Acest tip de articol a fost și este încă relevant însă odată cu trecerea timpului și apariția altor actualizări, pe nimeni nu va mai interesa acest subiect.

Tocmai de aceea este indicat să creați conținut SEO care va rezista în timp și își va păstra relevanța. Acest tip de conținut este cunoscut sub terminologia de conținut „evergreen”. Articolele de felul acesta vă vor aduce trafic consistent pe intervale lungi de timp.

În antiteză cu exemplul de mai sus, articole care adresează subiecte precum strategia SEO pentru afacerile la început de drum sau cum să îți începi propria afacere în mediul online pot să aibă o relevanță, cu mici ajustări, și peste 3-4 ani.

(2) Importanța articolelor de blog

Este vital să aveți un plan de publicare clar, pe care să îl respectați. Fie că vă propuneți un articol pe săptămâna sau unul pe lună, respectați acest deadline.

Nu omiteți să vă documentați despre diversele tipuri de articole, dar mai ales despre lungimea acestora. Aflați totul despre lungimea ideală a unei postări pe blog precum și despre tipurile de articole de blog din articolele mele dedicate acestui subiect.

(3) Arhitectura site-ului web

În mod clar, va fi o provocare să obții o poziționare organică relevantă într-un timp scurt, deoarece regulile și cerințele se schimbă frecvent.

Cu toate acestea, un punct esențial este legat de arhitectura site-ului. Asigurați-vă că site-ul își îndeplinește scopul principal și anume acela de a oferi utilizatorilor o experiență de browsing  fluidă.

În această situație, optimizarea este esențială. Alocați timp pentru a analiza categoriile și tag-urile utilizate. Este important să aveți suficiente categorii și tag-uri pentru a vă asigura că cititorii pot găsi ceea ce caută. Dacă aveți tag-uri cu doar unul sau două articole fiecare, poate fi o idee bună să consolidați textele pe mai puține pagini, care în acest fel vor deveni mai bogate în conținut.

De asemenea, trebuie să luați în considerare profunzimea structurii atunci când analizați site-ului. Câte clicuri sunt necesare pentru a ajunge de la pagina de landing la altă pagină? Recomandare este de maxim 3 click-uri. Așadar, încercați să mențineți acest număr scăzut pentru a permite motoarele de căutare să identifice mai facil conținutul valoros. Mai multe detalii despre arhitectura site-ului puteți găsi în acest articol excelent scris de cei de la Moloso.

(4) Creați conținut care este pretabil pentru Google News

Este esențial să vă asigurați că generați conținut care va putea fi preluat de Google News. Începeți prin a verifica care sunt regulile privind listarea conținutului în platformă. Nu uitați că trebuie ca acesta să respecte guideline-urile stabilite de Google.

După ce ați verificat totul, trimiteți site-ul spre aprobare. De obicei, veți primi un răspuns în trei săptămâni. Dacă ați fost acceptat, continuați să produceți conținut relevant și de calitate.

Concluzii

Luați toate aceste variabile în considerare atunci când creionați strategia SEO pentru un website nou. În acest fel vă creșteți șansele de a performa în poziționările organice.