Strategia SEO în 2020 necesită, ca întotdeauna, răbdare, resurse financiare și creativitate. Din păcate, toate aceste ingrediente sunt greu de găsit în societatea actuală. Din acest motiv, SEO este una dintre strategiile de poziționare online pe care majoritatea dintre noi o evită. De ce se întâmplă acest lucru? SEO este un joc în care se răbdarea face diferența. Este povestea clasică a cursei dintre broasca țestoasă și iepure. Cu un efort constant, distribuit pe un interval lung de timp, vei avea parte de câștig. O parte importantă din acest joc este să știi când se schimbă regulile și cum să te adaptezi în consecință.

Strategia SEO în 2020 – conținutul dinamic versus backlinks

De o bună bucată de vreme, algoritmul Google se concentrează din ce în ce mai mult pe relevanța conținutului, la fel ca și Instagram. Aceasta înseamnă că valoarea, profunzimea și diferențierea conținutului au devenit mult mai importante decât domeniile care au back-link spre site-ul vostru. Detalii importante precum utilizarea imaginilor cu descriere (alt tags), partea de estetică vizuală (UI/UX) precum și originalitatea textelor vor fi toate analizate de noul algoritm. Așadar, asigurați-vă că includeți cuvinte cheie relevante, însoțite de imagini și material video. Construiți noile voastre postări de blog ca infografice și mai puțin ca eseuri sau articole. Am scris un articol detaliat pe această temă aici.

Specialiștii Google au realizat că o mulțime de domenii au sute de backlink-uri de pe site-uri cu autoritate ridicată. Unele voci susțin că aceștia doresc să schimbe regulile jocului. Până acum, un link de la un site cu autoritate ridicată și trafic impresionat te-ar fi propulsat pe primele locuri în căutările organice. Însă, Google clasează acum site-urile pe categorii. Vom vedea cum va evalua de fapt această zonă în lunile viitoare.

SEO nu va dispărea niciodată

Pe măsură ce costurile pentru promovare cunosc un trend ascendent, SEO continuă să fie coloana vertebrală a strategiei online. Nu subestimați valoarea unei strategii SEO bine puse la punct! Ad-urile nu vor rula dacă bugetul e epuizat sau campaniile sunt dezaprobate, însă o poziționare organică relevantă va fi una perpetuă. De asemenea, cu cât vă veți menține domeniul activ mai mult timp, cu atât îi va crește autoritatea. Google recompensează longevitatea. De aceea, odată ce v-ați poziționat pentru un cuvânt cheie de top în nișa voastră, veți avea întotdeauna acel conținut prezent acolo. Desigur, atât timp cât nu ștergeți site-ul sau eliminați acel conținut. Chiar dacă Google afișează multe anunțuri pe pagina de rezultate, unii consumatori evită în continuare reclamele plătite. Așadar, SEO își păstrează relevanța în continuare!

Utilizați în mod constant cuvintele din trending

Cea mai bună modalitate de a dezvolta conținut SEO este folosind Google Keyword Planner. Identificați cuvinte cheie cu volum mare de căutări și concurență redusă. Redactați conținut în jurul lor, folosind următoarele tactici:

Strategia Ego Bait

Crearea de conținut care include informații furnizate de publicul tău țintă poate fi extrem de valoroasă. Dacă unele persoane s-au implicat sau au comentat la textul scris de voi, există șanse mari să acționeze butonul „share”. De asemenea, puteți implica publicul vostru țintă prin aducerea în ecuație a unui influencer de vârf din industria în care activați. În acest fel, va fi mult mai probabil ca aceste persoane să își dorească să participe și împărtășească mult mai activ conținutul cu urmăritorii lor.

Cuvinte cheie perene

Când creați conținut pentru un site web, trebuie să vă asigurați că aveți o serie de cuvinte cheie care se bucură de un număr rezonabil de căutări în fiecare lună. Desigur, de preferat ar fi ca aceste cuvinte să aibă creșteri mari în anumite perioade ale anului, cum ar fi Crăciunul, sau să fie dirijate de modificări sezoniere. Asigurați-vă că strategia voastră este de a crea conținut înglobează aceste cuvinte. Atât timp cât ponderea acestora este una corectă, traficul organic pe care îl vor aduce spre site-ul vostru va ajuta, în timp, la creșterea autorității domeniului. De asemenea, abordați subiecte de care oamenii sunt cu adevărat interesați. Acest lucru va oferi șansa de a crește numărul de conversii în site. Această audiență poate fi utilizată pentru a construi o segmentare pentru viitoare campanii de remarketing.

Concluzii

Desigur, regula de aur pe care o tot repet este: conținutul trebuie să fie 100% original. Evitați cu orice preț să folosiți texte pe care le-a scris altcineva. Algoritmii Google vor identifica rapid acest lucru și îți vor penaliza domeniul.

Rețineți că SEO este parte integrantă a unei strategii on-line mult mai complexe. Nu puteți să vă direcționați toate eforturile exclusiv pe partea de SEO, deoarece vor trece ani de zile până veți deveni profitabili. Cu toate acestea, SEO, în plus față de recunoașterea mărcii, crește rata generală de conversie în anunțuri, astfel încât cele două strategii se completează reciproc.

Tocmai de aceea, când discutați despre strategia SEO în 2020 pentru o afacere trebui să cunoașteți foarte clar atât obiectivele cât și situația actuală a afacerii. Încercați să aflați cât mai multe detalii, deoarece modelul de business este cel care dictează de ce le mai multe ori succesul unei afaceri. Aspecte care sunt de obicei plictisitoare (ex: adaos sau marja de profit) pot să vă indice destul de acurat șansele de succes al strategiei on-line.