Pentru a fi relevante în indexarea organică, lungimea ideală a postărilor pe blog ar trebui să fie între 2100 și 2400 de cuvinte.  Înainte de a începe să scrieți articole la această dimensiune, este important să rețineți că nu toate postările trebuie să fie exact atât de lungi.

Lungimea ideală a unei postări pe blog destinate să genereze noi clienți potențiali este de 2.500 de cuvinte. Așadar, pentru o postare pe blog destinată să crească numărul potențial de clienți, scrierea unui text mai lung va funcționa cu siguranță în favoarea voastră.

 Aceste postări servesc drept „pilon” pentru un grup de postări de pe blog, toate legate de subiectul explicat în acest tip de pagină. Atenție – media cuvintelor din acest tip de pagină este de 4000 de cuvinte, însă postările pot să varieze între 2200 și 10.000 de cuvinte.

Articolele pe blog tip listă ar trebui să conțină între 2.300 și 2.600 de cuvinte. Postările tip listă sunt mai performante atunci când sunt mai lungi - când căutam o listă de idei sau exemple, este mai relevant un articol pe blog care ne indică 20 de soluții, în loc de cinci.

Postările pe blog care răspund la o întrebare este indicat să aibă între 1.300 și 1.700 de cuvinte. Încărcarea cititorilor cu prea multe informații inutile nu echivalează întotdeauna cu mai multe vizualizări. De fapt, se pare că cele mai citite postări de tipul „what is” au în jur de 1.000 de cuvinte.

Postările pe blog de tipul „how to” ar trebui să aibă între 1.700 și 2.100 de cuvinte. Acestea sunt orientate spre descrierea etapelor din cadrul unui proces care are ca și finalitate modul de rezolvare a unei probleme, așadar lungimea ideală depinde de cât complex este acest proces.