Actualizat la: februarie 26, 2025
Cum am crescut numărul de vizitatori ai unei clinici medicale de 10 ori într-un singur an?
Începând cu luna ianuarie a anului trecut coordonez un proiect, care este încă în derulare, pentru Institutul RoNeuro. Exista o nevoie stringentă de o strategie digitală complexă, care să adreseze partea de conținut informațional dar să și expună acest conținut pe rețelele de socializare.
Pe scurt, strategia a fost:
- Analiza detaliată a conținutului existent;
- Migrare la WordPress;
- Optimizarea articolelor;
- Integrare și promovare pe rețelele de socializare;
- Publicare constantă de conținut nou și relevant;
De unde am început?
La momentul în care am pornit lucrul la acest proiect, site-ul avea un număr de aproximativ 400 de vizitatori unici pe lună, după cum se poate vedea în imaginea de mai jos. Practic, la nivelul lunii februarie 2024, numărul de unici a fost de 424.
În mod evident am început totul cu o analiză foarte complexă, prin care am încercat să înțeleg de ce anume nu era engagement pe partea de blog, cu toate că existau număr de peste 60 de articole de blog publicate de-a lungul timpului (mai specific, din 2016).
Nu o să vă expun toată analiza pe care am făcut-o însă vă voi oferi cele mai importante puncte în care am decis că este nevoie de schimbări radicale.
Ce tip de strategie online am imaginat?
Haideți să le luăm pe rând.
CMS site
Situl actual arată excelent, însă este construit în Joomla, ceea ce văduvește puțin opțiunile de optimizare SEO.
Așadar, am decis ca pagina de blog să fie refăcută complet iar pentru această transformare am optat pentru o temă premium wordpress.
Noua platformă de blog a fost construită în așa fel încât să ofere acces rapid la categoriile relevante, la căutări, să aibă structura vizuală extrem de bine închegată.
Acest lucru a dus la creșterea CTR-ului și mai ales a vizitelor în site – detalii imediat.
Analiza articolelor rezistente
Chiar dacă exista un număr semnificativ de articole, acestea erau extrem de scurte și:
- nu ofereau informație relevantă;
- nu erau optimizate corespunzător;
- nu aveau niciun fel de informație suplimentară de tipul grafice, liste sau materiale video
Vă las mai jos un exemplu despre cum arăta un articol la momentul în care am început lucrul la acest proiect.
Restructurare articolelor existente
Pentru a avea cât de cât o șansă de a concura pentru poziții relevante cu cei mai importanți jucători din industrie, adevărate mașini de creare de conținut cum sunt Regina Maria, MedLife, Sanador și așa mai departe, am construit o strategie destul de complexă, pe care am implementat-o pentru fiecare articol.
Pe scurt, fiecare articol de blog trebuie să aibă:
- minim 1000 de cuvinte;
- cel puțin două grafice;
- ideal un material video;
- cel puțin de 3-5 linkuri interne spre articole relevante;
- minim 5-7 referințe externe;
- scor de optimizare SEO peste 80;
- CTA – în fiecare articol;
Vă las aici și aici două exemple de articole optimizate.
Integrarea circulară între blog și social media
Una dintre cele mai importante mișcări în acest sens a fost prezentarea pe social media a diverse reel-uei și materiale video cu aspecte relevante din fiecare articol. Aici mă refer la grafice, liste, recomandări.
Acest lucru a contribuit semnificativ la direcționarea sau traficului înspre website și creșterea engagement-ului în cadrul rețelele de socializare.
Acest tip de abordare este unul circular, cu beneficii pentru toate zonele relevante pentru strategia de marketing vitală: utilizatorii din blog ajung pe canalul de YouTube deoarece materialul video îi conduce natural spre această platformă iar utilizatorii din YouTube vor fi direcționați în site dacă doresc să descopere mai multe detalii despre patologia respectivă.
Cum am implementat strategia?
După analiza inițială a tuturor cuvintelor cheie și a poziționării acestora, am decis să re facem toate articolele care erau prezente în primele două pagini ale Google.
Știam din experiențele mele anterioare din alte proiecte că paginile care sunt indexate, chiar dacă au conținut foarte redus, au mare șansă de a urca pe primele poziții, dacă se optează pentru o strategie în care se oferă conținut relevant, dublat și de alte tipuri de materiale (grafice și video). Desigur, ne-a ajutat și vechimea domeniului care are undeva la 10 ani.
Care sunt rezultatele?
În luna ianuarie 2025, numărul de vizitatori unici pe site a fost de 4310 persoane. Așadar, am reușit să creștem de 10 ori numărul de vizitatori în nici un an.
Mai mult, avem un număr de:
- 13 cuvinte cheie pe poziția 1;
- 40 de cuvinte cheie în Top 5;
- 43 de cuvinte cheie în Top 10.
Desigur, aceste rezultate nu ar fi fost posibile fără o cadență de metronom la partea de publicare și refacere a articolelor precum și a echipei care se ocupă de acest proiect.
Ne-am propus să refacem integral articolele existente (în jur de 60) și să venim cu alte topic-uri noi, relevante pentru publicul țintă. Așadar, până la acest moment avem publicate în jur de 90 de articole, care cu siguranță vor continua să genereze trafic relevant pe parcursul anilor viitori.
Concluzii
Implementarea unei strategii digitale complexe a condus la o creștere de 10 ori a numărului de vizitatori unici ai site-ului Institutului RoNeuro într-un singur an. Principalele măsuri adoptate au inclus migrarea blogului de la Joomla la WordPress pentru o mai bună optimizare SEO, restructurarea articolelor existente pentru a include conținut relevant, grafice și materiale video, și utilizarea eficientă a social media pentru a atrage trafic. Rezultatele au fost susținute de o publicare constantă și de îmbunătățirea continuă a conținutului, ducând la creșterea vizibilității în rezultatele motoarelor de căutare.
Ovidiu Selejan
Postări similare
1 Comments
Lasă un răspuns Anulează răspunsul
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
Caută
Ultimele postări
Categorii
- Automation (8)
- E-commerce (34)
- Facebook Ads (48)
- Google Ads (54)
- Instagram (8)
- Recenzii cărţi (4)
- SEO (62)
- Strategie On-line (167)
- Tools (2)
- Website (16)
[…] jos rezultatele unui proiect pe care l-am început acum 9 luni și pentru care conținutul extrem de specific a produs o […]