Cum va arăta Facebook Ads în 2022? Anul 2022 va aduce cu sine unele schimbări foarte mari în ceea ce privește atât configurarea cât și performanța campaniilor Facebook. În articolul de astăzi voi încerca să punctez câteva din aceste modificări astfel încât să le puteți integra în strategia voastră digitală pentru Facebook și Instagram.

Eliminarea completă a cookie-urilor

Cea mai mare schimbare pe care probabil o vom vedea este legată de dispariția  cookie-urilor, atât din Google Chrome cât și alte browsere. Se discută momentan despre:

  • eliminarea completă a cookie-urilor în prima jumătate a acestui an;
  • reducerea semnificativă a abilităților acestora;

Am scris în detaliu despre cum vor funcționa campaniile Google Ads fără cookie-uri.

În noua paradigmă va fi mult mai dificil de urmărit acțiunile online pe care le vor face utilizatorii odată ce părăsesc ecosistemul Meta (Facebook și Instagram).

Vom experimenta o situație similară cu ceea adusă de modificările iOS 14. La acel moment update-ul afecta doar dispozitivele iOS. Chiar și așa, partea de tracking a fost afectată destul de serios. Descoperă cum afectează iOS 14 performanța campaniilor Facebook.

Dacă funcționalitatea cookie-urilor va fi eliminată din browsere este probabil să vedem același impact negativ, însă de data aceasta cu ramificații masive pentru tot ce înseamnă Facebook Ads. Nu știm când se va întâmpla acest lucru însă e clar că va trebui să ne adaptăm și să găsim soluții prin care să menținem în viață campaniile.

Noul sistem de atribuire Facebook

Facebook a vorbit despre un nou sistem de atribuire care vine să contracareze această mișcare. Dacă browserele elimină cookie-urile și nu vom mai putea urmări acțiunile utilizatorilor cu acuratețe prin Pixel, acest nou sistem de atribuire va fi absolut necesar. Probabil va fi un hibrid între Facebook Pixel și Conversion API.

Practic, aducerea Conversion API-ului într-o zonă în care acesta ar fi mai ușor de utilizat, mai precis și mai eficient, ar putea reprezenta soluția pe care ne-o dorim.

Targetarea Facebook Ads în 2022

Am remarcat deja din a doua jumătate a anului 2021 faptul că audiențele look-alike (LLA) nu mai au aceeași eficiență. Acum doi ani foloseam aproape exclusiv acest tip de audiențe însă acum e aproape sigur că nu vom mai reveni la această strategie.

În ultima perioadă ne-am îndreptat focusul mai mult spre partea de interese, deoarece sunt de părere ca audiențele LLA devin din ce în ce mai puțin precise. Acest lucru se întâmplă deoarece Facebook are mult mai puține date pe care să le poată utiliza și asta face ca performanța relativă a opțiunilor de direcționare a intereselor să genereze rezultate mai bune.

Și ca lucrurile să devină și mai dificile, Facebook a anunțat încă din 2019 că va elimina treptat mii de referințe de interes învechite și/sau care sunt utilizate rar (nume vechi de filme, trupe, referințe culturale mai vechi, etc). Aceste interese nu vor mai fi disponibile pentru campaniile noi iar dacă utilizați aceste tip de referință în anunțurile existente veți fi notificați că acestea nu mai pot fi utilizate. De exemplu, foarte multe interese legate de zona de IT au fost eliminate.

În mod evident, nu este nici un fel de garanție că audiențele LLA nu vor funcționa pentru afacerea voastră, dar în acest moment aș merge pe testarea cât mai extinsă a opțiunilor de direcționare a intereselor. Cred că acest trend va continua în tot anul 2022.

Plafonarea costurilor

Este posibil ca la nivel de cost să vedem o menținere a costurilor ad-urilor în 2022 sau chiar să experimentăm o mică scădere. Prețul pentru livrarea unui ad este stabilit de o ecuație dată de cerere, bugetele cheltuite, impactul iOS14, schimbările viitoare (vezi cookies) și așa mai departe. Așadar, este probabil să vedem că unele afaceri vor decide să își reducă bugetul alocat acestui canal sau să părăsească platforma cu totul, în  favoarea TikTok. Însă aceștia vor remarca faptul că nu este atât de ușor să obții aceleași rezultate în alte platforme, la aceleași costuri.

Din fericire, este puțin probabil să vedem o creștere a bugetelor alocate de la an la an, așa cum a fost cazul în ultimii cinci ani. Pentru prima dată în ultimii ani, este puțin probabil să vedem o creștere a costurilor ad-urilor cu 15-20%, așa cum istoric am constatat că s-a întâmplat.  Dacă reușiți să vă stabilizați ad-urile la un CPM care vă este profitabil, soluția este în continuare Facebook.

Campanii in-app

Este probabil să vedem o modificare în tipul de campanii care se vor folosi în 2022. Cele mai utilizate campanii vor fi cele de lead sau mesaje deoarece acestea nu vor trimite oamenii spre site pentru o conversie ci îi păstrează în ecosistemul Facebook (de unde și denumirea in-app). În acest fel se evită problemele de tracking.

Păstrând utilizatorii în aplicație veți avea date mult mai precise și rezultate exacte. Dacă aveți o experiență limitată în configurarea campaniilor puteți fi mult mai confortabili cu acest scenariu, deoarece puteți avea o situație clară atât a bugetelor investite cât și a rezultatelor obținute.

Cred că eficiența acestor tipuri de campanii va crește în intervalul următor. Tocmai de aceea, dacă aveți o campanie de generare potențiali clienți prin intermediul site-ului vă recomand să testați Facebook Lead Ads. Este posibil să obțineți rezultate mai bune. Este o tendință pe care am remarcat-o încă din prima jumătate a lui 2021 care cu siguranță va continua și în 2022.

Calitatea ad-urilor va crește

În următoarele 12 luni vom observa o creștere atât a calității cât și a creativității ad-urilor. Ne vom raporta cu toții la un anumit baseline care trebuie atins pentru ca ad-urile pe care le vom rula să aducă rezultatele dorite.

Acest lucru se simte deja în cazul videoclipurilor. Dacă acum o vreme mai vedeam videoclipuri needitate care generau rezultate cu buget redus, acest lucru nu se mai întâlnește în prezent.

Nu uitați – calitatea conținutului (grafic sau video) este cartea voastră de vizită și vă definește identitatea digitală. Factorul de încredere este extrem de important deoarece acesta este principalul motiv care va determina un utilizator să se angajeze într-o relație tranzacțională cu un brand. Pe scurt, va fi din ce în ce mai important să lucrați cu specialiști în domeniul editării video și a design-ului grafic. În 2022 va fi și mai important să folosiți ad-uri de înaltă calitate, în special centrate în jurul zonei video.

Concluzii

Pe scurt, anul care tocmai a debutat va fi unul cu multe schimbări, unele provocări și evident multe oportunități. Vom vedea la finalul anului câte din aceste predicții legate de Facebook Ads în 2022 se vor adeveri.