Actualizat la: martie 3, 2024

Ce trebuie să aveți în vedere la optimizarea SEO pentru magazine online?

  • Prioritizarea paginilor pe care le veți optimiza;
  • Alegerea cuvintelor cheie pentru categoriile și paginile de produs;
  • Optimizarea tuturor categoriilor;
  • Optimizare principalelor subcategorii;
  • Optimizarea conținutului principalelor pagini de produs;
  • Exploatarea link-urilor interne;

Ai nevoie de un magazin online? Click aici!

Cum abordăm strategia SEO pentru magazine online?

Articolul de astăzi are la bază o structură mai puțin obișnuită. Pentru a prezenta pașii care trebuie făcuți într-un mod cât mai logic și ușor de înțeles, am optat pentru un exemplu real al unei strategii SEO pentru magazine online. Pornind de la ce trebuie implementat am extrapolat ulterior recomandările teoretice care stau la baza unui proiect de acest tip. În acest fel va fi mult mai ușor pentru voi să faceți corelațiile între recomandările generice și exemplele practice.

Haideți să ne concentrăm, în ordine, pe elementele care vor strategia SEO pentru magazine online. Vom puncta fiecare element în ordinea importanței. Să începem!

Cum prioritizaţi paginile pe care le veți optimiza?

Sugestia mea este să începeți cu paginile care au cel mai mare trafic, deoarece rezultatele vor apărea destul de repede, tocmai datorită faptului că deja există interes în jurul lor. Ulterior, continuați cu paginile care au trafic decent, dar prezintă un interes ridicat pentru voi. În particular, vorbesc despre pagini care conțin cele mai profitabile produse, pagini care au rol de conștientizare al un produs nou a unei linii noi de produse și așa mai departe.

Cel mai rapid identificați paginile cu cel mai mare trafic din Google Search Console. Accesați din coloana stângă Performance iar ulterior click pe Pages (în centrul paginii).

Top Pages Google Search Console

Alegerea cuvintelor cheie pentru categorii și paginile de produs 

Identificarea cuvintelor cheie eligibile se face cel mai simplu după:

Volumul de căutări

Acesta este (de departe) cel mai important indicator atunci când se evaluează un termen de căutare.

keyword planner identificare cuvinte

Sinergia dintre cuvântul cheie și produs/categorie

Vă recomand să alegeți un cuvânt cheie care să fie cât mai reprezentativ.

Intenția comercială

Din fericire, acest lucru este foarte ușor de realizat cu ajutorul Google Keyword Planner (vedeți figura de mai sus).

Urmăriți  competiția pe cuvântul cheie ales

Contrar tuturor sfaturilor mele anterioare, în cazul strategiei SEO pentru magazine online vă recomand să alegeți cuvintele cheie cu dificultate medie și mare. De asemenea, puteți să analizați și cuvintele care apar la “Top of Page Bid”.

Competiția (dificultatea)

Puteți folosi diverse platforme prin care să extrageți dificultatea cuvintelor cheie pe doriți să le folosiți, cum ar fi acesta. Un exemplu mai jos, pentru cutii autoformare.

Keyword Dif

Optimizarea categoriilor în strategia SEO pentru magazine online

Așa cum am indicat la începutul articolului, vom analiza un exemplu real.

La momentul în care am început acest proces de optimizare SEO magazinul online avea 10 categorii principale și 88 de subcategorii. Pentru categoriile principale am generat descrieri de 800-1000 de cuvinte, care au cuprins următoarele elemente esențiale:

  • Cuvântul cheie după care am optimizat categoria (ex: „cutii autoformare”, „cutii pizza” etc.)
  • Denumirea categoriei este extrem de importantă. Recomandarea este ca denumirea să fie utilizată în URL-ul paginii cât și titlu.
  • Acest cuvânt cheie trebuie să apară de minim 3 ori în primele 150-200 de cuvinte și de 5 ori în toată descrierea. Evitați să faceți keyword stuffing.
  • Pe lângă cuvântul cheie principal am inserat așa numitele „magnet words”. În acest caz am optat pentru:
    • Producător
    • Ieftin
    • Cel mai mic preț
    • Cele mai bune
    • Transport gratuit
    • Ofertă limitată
    • Reduceri
  • Câteva exemple de variații : „producător cutii autoformare”, „cele mai ieftine cutii autoformare”, „cel mai mic preț cutii autoformare”, „cutii autoformare de calitate superioară”, „ofertă limitată la cutiile cu autoformare”
  • În cadrul descrierii am făcut referire și la produsele care fac parte din categoria respectivă (cutii cu autosigilare, cutii cu capac atașat, cutii cu capac detașabil, cutii cu display, cutii cu încălțăminte etc.)
  • Am utilizat link-uri interne spre alte categorii relevante („cutii patiserie”, „cutii pizaa” etc.)

optimizare SEO categorie produs magazin online

Mai sus aveți o captura din pagina categoriei, în care am evidențiat exact recomandările de mai sus. Pagina la care fac referire este aici.

Abordând o strategie de acest fel fiecare categorie va avea de fapt tracțiunea unei postări de blog iar indexarea va fi una foarte bună pentru cuvintele cheie relevante.

Dacă urmați toate bunele practici și aveți răbdare, rezultatele pot fi excelente. În imaginile de mai jos puteți observa că atât pentru „cutii autoformare” cât și pentru „cutii patiserie” paginile categoriilor sunt pe poziția 1, înaintea EMAG.

cutii autoformare pozitie organica

cutii patiserie pozitie organica Google

Bune practici SEO pentru optimizarea conținutului categoriilor

  • Propuneți-vă să aveți descrieri de cel puțin 800-1000 de cuvinte pentru fiecare categorie. Dacă pare o sarcină imposibilă, vă recomand să generați descrieri detaliate pentru primele 20-30 de categorii de interes pentru voi;
  • Cuvântul cheie ales, care e recomandat să fie și denumirea categoriei, trebuie să apară de cel puțin 3-5 ori în cadrul descrierii;
  • Asigurați-vă că plasați cuvântul cheie în primele 100 de cuvinte din descrierea categoriei. Google acordă o pondere ușor mai mare cuvintelor cheie care apar în partea de sus a unei pagini web;
  • Enumerați în descriere produsele care fac parte din categorie;
  • Folosiți cu încredere LSI (Latent Semantic Indexing). Acestea sunt cuvinte și fraze care sunt strâns legate de cuvântul-cheie principal;
  • Link-uri interne spre produsele cele mai relevante din categoria respectivă sau spre alte categorii;
  • Generați descrieri unice pentru fiecare categorie;
  • Folosiți magnet words;

Optimizarea subcategoriilor în strategia SEO pentru magazine online

Optimizarea SEO a subcategoriilor de produse este următorul pas și esențial în strategia SEO pentru magazinele online. La fel ca și în cazul categoriilor principale și subcategoriile au nevoie de atenție specifică pentru a se indexa corespunzător.

Fiecare subcategorie trebuie să aibă o descriere unică și relevantă de 500-600 de cuvinte. Această descriere va ajuta motoarele de căutare să înțeleagă mai bine despre ce este vorba în acea subcategorie, oferind în același timp vizitatorilor informații utile care pot ulterior să ducă la creșterea ratei de conversie.

Vrei un magazi online? Click aici!

Folosiți această descriere pentru a evidenția aspecte unice sau importante despre produsele din subcategorie. De exemplu, puteți vorbi despre avantajele acestora, cum se utilizează, de ce sunt diferite de produsele similare și așa mai departe.

De asemenea, ca și în cazul categoriilor, este recomandat să folosiți imagini:

  • de rezoluție ridicată
  • optimizate pentru web (dimensiuni adecvate)
  • cu numele fișierului și alt text care include cuvântul cheie vizat

În mod cert optimizarea SEO a subcategoriilor din magazinele online este un proces care va consuma timp, însă cu siguranță va aduce beneficii semnificative pentru vizibilitatea magazinului online.

Optimizarea produselor în strategia SEO pentru magazine online

Paginile de produs sunt zona în care trebuie să vă concentrați cel mai serios pentru optimizare. În general, conținutul acestor pagini este foarte redus – câteva rânduri de text despre produs, o imagine și poate un video. Aveți nevoie de cât mai multe informații pe paginile de produse pentru ca Google să le poată identifica, înțelege și indexa!

Denumirea produsului este extrem de importantă. Recomandarea este ca denumirea să fie utilizată în URL-ul paginii produsului și titlu.

exemplu optimizare SEO produs

Desigur, trebuie să alegeți un cuvânt cheie pentru fiecare produs. După ce l-ați identificat, asigurați-vă că el este inclus în:

  • URL
  • Titlul paginii
  • Heading 1
  • Prima propozitie
  • Primul Heading 2
  • Ultima propozitie

Magazinul online la care ne raportăm are în jur de 1700 de produse, așadar volumul de muncă a fost unul semnificativ, deoarece am determinat care sunt produsele cărora le lipsesc descrierile și ulterior, produsele care au foarte puțin text la descriere (thin content).

Best practice-ul a fost să avem optimizările bine făcute pentru primele 300 dintre produsele care generează cele mai multe conversii (best sellers).

Ulterior, m-am asigurat că paginile care au cel mai puțin conținut să ajungă în zona de 350-400 de cuvinte. Distribuiți acest număr de cuvinte între:

  • Descrierea produsului;
  • Caracteristicile produsului;
  • Cuvinte care vor deveni ancore interne pentru produse similare, subcategorii sau categoria părinte;

Desigur, nu uitați să realizați optimizarea fiecărui produs în RankMath.

Bune practici SEO pentru optimizarea conținutului paginilor de produs

  • Propuneți-vă să aveți descrieri de cel puțin 350-500 de cuvinte pentru fiecare produs;
  • Cuvântul cheie ales, care e recomandat să fie plasat în:
    • URL
    • Titlul paginii
    • Heading 1
    • Prima propozitie
    • Primul Heading 2
    • Ultima propozitie
  • Plasați cuvântul cheie în primele 100 de cuvinte din descrierea produsului;
  • Link-uri interne spre produsele cele mai relevante din categoria respectivă sau spre alte categorii;
  • Generați descrieri unice pentru fiecare produs;

Internal Links

Legăturile interne (internal links) sunt esențiale în cazul paginilor de categorii/produse. Acestea joacă un rol important în interpretarea arhitecturii unui site și a modului în care acesta este indexat de motoarele de căutare.

Prin crearea de legături interne, permiteți motoarelor de căutare să descopere și să indexeze alte pagini ale site-ului, îmbunătățind astfel vizibilitatea produselor și categoriilor în rezultatele căutărilor. Mai mult, legăturile interne sporesc autoritatea paginii, distribuind link juice-ul de la pagini cu o autoritate mai ridicată spre pagini cu o poziționare mai slabă.

Nu uitați, link-urile trebuie să fie logice, iar ancora utilizată să conțină cuvinte cheie relevante pentru conținutul paginii la care se face referire.

Cum aflu numărul de cuvinte din fiecare pagină a unui site?

Desigur, sunt diverse platforme care vă pot ajuta să găsiți acest tip de date însă eu am preferat să construiesc un script în Python care mi-a rezolvat super rapid această problemă.

Haideți să vedem cum funcționează acest script Python, care numără cuvintele din fiecare pagină a unui website. Pe scurt, pașii sunt:

  1. Extragem toate link-urile domeniului de interes;
  2. Numărăm cuvintele din fiecare pagină;
  3. Exportăm datele într-un tabel Excel (coloana A link-ul, coloana B numărul de cuvinte);

Cum instalez Python și VS Code? Nimic mai simplu! Vezi ghidul meu pas cu pas.

Puteți vedea o captură a rezultatului acestui script mai jos:

2023 06 10 13 25 30

Având datele într-un fișier Excel, acestea sunt mult mai ușor de sortat crescător, după numărul de cuvinte. În momentul în care aveți acces la aceste date știți clar care sunt paginile care au mai puțin de 350-400 de cuvinte. Acestea sunt paginile asupra cărora trebuie să vă concentrați.

Word of warning: script-ul este foarte simplu și poate fi îmbunătățit. În mod cert, numărul de cuvinte este aproximativ, deoarece numără și informațiile din footer, etc. Însă, având în vedere că este foarte rapid (sub 20 de secunde pentru 400 links) și vine fără costuri, cred că este o alternativă destul de rezonabilă pentru a rezolva o problemă punctuală.

Script-ul este mai jos, tot ce trebuie să faceți este să înlocuiți la linia 22  Base URL-ul cu site-ul din care doriți să extrageți datele -> base_url = ‘https://numele_domeniului.ro/’

import requests
from bs4 import BeautifulSoup
import pandas as pd
def get_links(url):
reqs = requests.get(url)
soup = BeautifulSoup(reqs.text, 'html.parser')
return [link.get('href') for link in soup.find_all('a') if link.get('href') and link.get('href').startswith('http')]
def count_words_in_page(url):
try:
response = requests.get(url)
soup = BeautifulSoup(response.content, 'html.parser')
words = soup.get_text().split()
return len(words)
except:
return 0 # Return 0 if there's any error
# Base URL
base_url = 'https://numele_domeniului.ro/'
links = get_links(base_url)
data = []
# For each link, count the words and add result to data
for link in links:
word_count = count_words_in_page(link)
data.append({'Link': link, 'Word Count': word_count})
df = pd.DataFrame(data)
df.to_excel('word_counts.xlsx', index=False)

For my english readers

Above is a Python script that counts the words on each page of a website. In short, the steps are:

  • Extract all the links of the domain of interest;
  • Count the words in each page;
  • Export the data to an Excel table (column A the link, column B the number of words).

All you need to do is replace at line 22 the Base URL with the site from which you want to extract data -> base_url = ‘https://domain_name.ro/’

Concluzii

Optimizarea SEO pentru magazinele online este un aspect esențial pentru a obține o vizibilitate și o poziționare mai bună în rezultatele motoarelor de căutare. În articolul de astăzi am abordat strategia SEO pentru magazinele online prin prezentarea unui exemplu real al unei astfel de strategii.

Unul dintre primii pași în strategia SEO pentru magazinele online este prioritizarea paginilor care vor fi optimizate. Este recomandat să începem cu paginile care au cel mai mare trafic, deoarece rezultatele vor apărea rapid datorită interesului existent. Apoi, putem continua cu paginile care au un trafic decent, dar prezintă un interes specific, cum ar fi paginile care conțin cele mai profitabile produse sau care au rolul de a conștientiza produse noi sau linii de produse.

Identificarea cuvintelor cheie potrivite pentru categorii și paginile de produs reprezintă un alt aspect important al strategiei SEO. Volumul de căutări, sinergia dintre cuvântul cheie și produs/categorie, intenția comercială și analiza competiției sunt factori relevanți în selectarea cuvintelor cheie adecvate.

Optimizarea categoriilor, subcategoriilor și paginilor de produs implică generarea de conținut unic și relevant. Descrierile categoriilor și subcategoriilor ar trebui să includă cuvântul cheie principal și să ofere informații despre produsele respective. Utilizarea de link-uri interne și menționarea produselor relevante îmbunătățește indexarea și vizibilitatea paginilor.

De asemenea, este important să acordați atenție optimizării conținutului paginilor de produs. Denumirea produsului, descrierea detaliată, utilizarea de cuvinte cheie relevante și link-urile interne contribuie la indexarea și clasarea eficientă a acestor pagini în rezultatele căutărilor.

Nu trebuie neglijate nici legăturile interne, care facilitează descoperirea și indexarea altor pagini ale site-ului, îmbunătățind astfel vizibilitatea globală a produselor și categoriilor.

Alte resurse:

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.