Google Web Stories reprezintă o nouă modalitate de a genera mai mult trafic pentru site-ul vostru. Plugin-ul WordPress care facilitează acest lucru este deja pus la dispoziție de Google. Chiar dacă încă este în faza de testare (beta), acesta vă permite să profitați de această nouă  metodă de expunere.

Web Stories facilitează poziționarea în zona superioară a căutărilor organice pentru:

  • Google Search
  • Google Images
  • Discover
  • Google App

Ce sunt de fapt Google Web Stories?

Google Web Stories reprezintă un nou concept de Accelerated Mobile Pages (AMP). Este un element media care își propune să livreze exclusiv conținut ambalat cât mai compact.

De reținut
  • Fiecare pagină conține un maxim de 10 cuvinte.
  • Dimensiunea recomandată totală este cuprinsă între 4 și 30 de pagini.
  • Parte de Web Stories poate fi monetizată prin afiliate, Google Ad Manager și Google DV360 (tot în fază beta).

Web Stories sunt orientate primordial spre utilizatorii de dispozitive mobile care doresc să se informeze foarte rapid asupra unui subiect. Google descrie consumatorul de conținut de acest tip ca o persoană mobilă, care se află în trafic sau ia masa de prânz.

Care sunt avantajele Google Web Stories?

Creatorii de conținut adoptă formatul de Web Stories, deoarece acest tip de conținut poate fi prezentat într-un mod atractiv pentru utilizatorii de dispozitive mobile. Pe de altă parte, reprezintă o nouă modalitate de a genera o cantitate semnificativă de trafic.

De curând au început să apară Web Stories pe Google News și în Google App. De ce întâmpla acest lucru? Pentru că acest tip de conținut este interactiv și captează atenția cititorului.

Plugin-ul WordPress pentru Google Stories

Google a anunțat un plugin WordPress (versiune beta) pentru a ne ajuta să generăm expunere pentru acest tip de conținut. O versiune finală a pluginului, care va conține toate caracteristicile și cel mai probabil va fi mult mai versatilă decât versiunea beta va fi lansată în lunile următoare. În versiunea curentă lipsește partea de animație.

Conținut Snackable

Scopul unei Web Story este să ofere ceea ce Google numește „snackable content”.

Care ar trebui să fie specificațiile acestui tip de conținut?

Pentru partea video:

  • Materialele video nu trebui să depășească 15 secunde;
  • Filmarea trebuie să fie în modul portret. În acest fel se vor afișa corect și complet pe ecranul unui dispozitiv mobil;
  • Este indicat să aibă descriere (caption) astfel încât privitorul să poată viziona videoclipul și să urmărească descrierea în același timp. Presupunerea de la care s-a pornit este că utilizatorul s-ar putea afla într-un loc sau într-o situație care să nu îi permită să ruleze videoclipul cu voce.

Pentru partea de text:

  • Google recomandă ca textul să aibă dimensiunea minimă a fontului 24;
  • Fiecare pagină trebuie să conțină cel mult 200 de caractere;

De asemenea, aveți opțiunea de a indica un link spre articolul principal. Aceasta este o caracteristică excelentă, deoarece vă permite să afișați cea mai relevantă parte din conținutul pe care doriți să îl prezentați. Desigur, atenția cititorilor poate fi convertită prin acest artificiu. Cei interesați vor dori să citească întreg articolul, dacă este suficient de interesant pentru ei.

Ar trebui să instalați pluginul WordPress Stories Web?

Pluginul este în versiune beta și nu are încă toate caracteristicile despre care am discutat. De asemenea, este posibil să vă loviți de anumite erori. Cu toate acestea, ar putea fi util să încercați să creați măcar un Web Story pentru a vă familiariza cu modul de funcționare și pentru a fi pregătit atunci când plugin-ul cu funcții complete devine disponibil.

Eu am încercat acest lucru la unul din articolele mele. Procesul s-a dovedit destul de facil.

Interfața arată ca în imaginea de mai jos:

Partea de organizare a unui story arată în felul următor:

Din păcate, imaginile pe care le aveam pregătite nu erau în format portrait, însă conținutul este relevant, așa că am decis să public acest Web Story.

Link-ul spre Web Story: https://blogdigital.ro/stories/care-este-lungimea-ideala-a-unei-postari-pe-blog%3f/

Link-ul articolului la care fac referință îl găsiți aici: https://blogdigital.ro/care-este-lungime-ideala-a-unei-postari-pe-blog/

Link-ul spre plugin: https://wp.stories.google/