Actualizat la: mai 4, 2025

De ce nu îmi apar reclamele în Google Ads?

Ai o afacere pe care o promovezi folosind Google, îți cauți reclamele în Google, dar acestea nu apar. Rulează campaniile tale sau sunt oprite? În acest articol îți explic exact care sunt cele mai frecvente motive pentru care anunțurile nu se afișează, de la setările din campanie, bugetul limitat sau erori tehnice, până la modul în care comportamentul tău sau al colegilor influențează algoritmii Google. Dacă vrei să știi concret ce ai de verificat și cum să rezolvi problema, citește mai departe.

Pentru că am avut această discuție în ultimele două săptămâni cu unul dintre clienții noștri, care are o firmă de curățenie, am sintetizat suficiente date astfel încât să vă ofer câteva dintre cele mai importante zone la care trebuie să fiți atenți. Oricum, este o temă recurentă cu mai toți clienții pe parcursul timpului.

Buget, erori, motive tehnice

Înainte de a discuta despre aceste categorii, trebuie să înțelegeți un lucru foarte important: faptul că voi nu vedeți reclama în căutări nu înseamnă că reclamele nu rulează.

Primul pas pentru identificarea problemei este să verificați dacă:

  • mai aveți buget disponibil;
  • nu există erori la metoda de plată, de exemplu, card expirat sau probleme similare;
  • campaniile sunt oprite din motive tehnice.

Aceste aspecte sunt cele mai ușor de identificat și remediat. Dacă în cele trei zone menționate mai sus nu există probleme, înseamnă că totul funcționează corect din punct de vedere tehnic.

Vrei un audit gratuit al campaniilor Google sau Facebook? Click aici!

Însă întrebarea rămâne: de ce nu îmi apar reclamele în Google Ads?

Comportamentul utilizatorului

Principala explicație este legată de comportamentul repetat pe care l-ai avut în raport cu o anumită reclamă.

Îți explic simplu:

  1. dacă tu ți-ai căutat propria reclamă, aceasta a apărut de mai multe ori;
  2. tu nu ai interacționat cu ea (nu ai dat click pe reclamă);
  3. pe viitor aceasta nu ți se va mai afișa – în mod natural, algoritmii vor reduce afișările pentru tine deoarece nu ești considerat o persoană relevantă pentru acel anunț.

De ce nu imi apar reclamele in Google Ads

Acest lucru se poate întâmpla și dacă îți rogi colegii sau prietenii să caute reclamele. Așa s-a întâmplat și în cazul clientului nostru, care împreună cu echipa a efectuat căutări repetate, iar rezultatul a fost același: reclama nu s-a mai afișat după o anumită perioadă, tocmai din cauza faptului că afișările au fost reduse pentru acest grup.

Dacă vreți să verificați totuși că lucrurile sunt în regulă și să vedeți care este poziționarea voastră, aveți la dispoziție Auction Insights pentru a analiza modul în care vă poziționați față de competiție.

auction insights

Limitările bugetului și competiția

În completarea punctului anterior, și bugetul, care în majoritatea cazurilor este limitat, contribuie la comportamentul algoritmilor.

Google afișează reclamele doar utilizatorilor care au șanse mari de conversie. Așadar, corelat cu punctul anterior, dacă nu ești relevant, reclamele nu vor apărea.

În majoritatea cazurilor, bugetul este limitat, mai ales pe cuvintele cheie foarte competitive. Gândiți-vă că în exemplul discutat, „curățenie Cluj-Napoca” poate avea un cost per click între 6 și 10 RON. Imaginați-vă ce înseamnă acest lucru pentru companiile care au bugete zilnice de 60-80-100 RON.

curatenie kw volume

Setările campaniei și obiectivele alese

Al treilea aspect, destul de tehnic, este modul în care sunt configurate campaniile. Dacă setările făcute de agenția de marketing sunt orientate spre conversii (leaduri sau cereri de ofertă), și nu spre afișări, acest lucru influențează direct modul de afișare, mai ales în corelație cu punctul anterior legat de buget și relevanță.

În ad-urile  de tip search reclamele apar direct în rezultatele căutării Google și sunt influențate direct de cuvintele-cheie. Dacă nu folosești exact cuvintele-cheie pe care le-ai setat, reclamele pot să nu apară. Campania Performance Max combină mai multe tipuri de afișare (Search, Display, YouTube etc.) și reclamele apar în funcție de relevanță și potențialul de conversie identificat de algoritm. Este posibil ca anunțul tău să nu apară exact când îl cauți, deoarece algoritmul îl afișează doar utilizatorilor considerați relevanți, așa cum am spus deja.

Eroare umană

Eroarea umană există și poate apărea atunci când se omit cuvintele cheie relevante pentru anunțuri. Reclamele nu se vor afișa dacă acele cuvinte cheie nu se regăsesc în termenii de căutare. Verificați acest aspect, deoarece, chiar dacă pare simplu, eroarea poate apărea.

Concluzii

De ce nu îmi apar reclamele în Google Ads? Trebuie să rețineți că scopul unei reclame nu este să o vizualizezi tu, ci să fie afișată persoanelor potrivite, la momentul potrivit și, cel mai important, să genereze conversii.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.