Actualizat la: martie 3, 2024
În acest articol voi încerca să vă prezint cât mai sintetic cum și în cât timp am ajuns la 1000 de vizitatori unici pe site-ul Academy for Multidisciplinary Neurotraumatology (AMN) la nivelul unei luni, cât timp a durat acest proces, care a fost strategia pe care am aplicat-o și la ce strategii nu am apelat.
Cu ce am început?
În prima fază am început cu refacerea site-ului, care a fost migrat de pe Joomla pe WordPress. Am luat această decizie deoarece optimizarea SEO on site este mult mai facilă în WordPress. Cu siguranță și acest lucru a contribuit la creșterea constantă a traficului spre site.
Ulterior acestei schimbări majore am elaborat un plan editorial care prin care ne-am propus să publicăm cel puțin un articol în fiecare săptămâna pe blogul academiei. Subiectele abordate sunt exclusiv din sfera TCC – traumatismelor cranio-cerebrale – și vizează subiecte de interes pentru persoanele sau aparținătorii celor care suferă de acest tip de patologie. Am încercat să oferim informații relevante legate de importanța reabilitării, ultimele descoperiri în domeniu, incluziunea socială după TBI și așa mai departe. Dacă doriți să aflați mai multe detalii despre cum se pune în practică o strategie de marketing medical vă invit să parcurgeți articolul dedicat acestui subiect.
Ai nevoie de o strategie de marketing? Click aici!
Când am început?
Am început acest demers în data de 27 Martie 2022, când am publicat primul articol pe blog. De atunci până în data de 31 septembrie 2022 au fost publicate un număr de 24 de articole. În acel moment am început să vedem că acul se mișcă în direcția dorită – a fost prima lună în care am depășit 100 de vizitatori unici. Specific, am avut 144 de vizite în site în intervalul 1-30 septembrie 2022, așa cum arată imaginea de mai jos.
Ritmul nu a mai fost menținut cu aceeași cadență în intervalul următor, din cauza unor perioade mai aglomerate și a suprapunerii cu perioada de vacanță. Cu toate acestea, la finalul lunii Ianuarie 2023, aproape că am reușit să dublăm numărul de vizite pe site, la 266 de vizitatori, cu un număr de doar 18 articole publicate în intervalul 31 septembrie 2022 – 18 ianuarie 2023. La acel moment aveam 42 de articole publicate.
Din 18 ianuarie până în 31 mai 2023 am mai publicat încă 14 articole, ceea ce ne-a dus la un total de 56 de articole publicate. Când spun articole mă refer atât la conținut text cât și la transcripturi ale unor interviuri video pe care le-am realizat cu lectorii sau participanții la diferite evenimente pe care academia de neurotraumatologie le-a organizat în ultimul an. Desigur, am integrat și materialul video în pagina articolului.
La nivel de vizitatori unici, acesta a fost punctul de inflexiune care ne-a adus peste 1000 de vizitatori unici pe site, într-o singură lună.
Ce ne-a ajutat?
Vechimea domeniului
Un beneficiu clar a fost faptul că domeniul avea deja o vechime de 12 ani la momentul refacerii site-ului. Mai mult, existau și un număr de backlink-uri relevante, care cu siguranță au transmis semnale pozitive spre algoritmii Google. Acest lucru a reprezentat clar un avantaj, mai ales că domeniul este unul care nu a suferit penalizări.
Ca și comparație, Blog Digital a avut un start mult mai dificil, din cauza unui factor cheie: Google Sandbox. Vorbim, în esență, despre o perioadă de probă impusă noilor site-uri web, care le împiedică să se claseze foarte rapid în rezultatele căutărilor. Efectul Google Sandbox este real, chiar dacă unele voci susțin contrariul. După cum veți vedea mai jos, am experimentat la prima mână acest lucru. Data primului articol de pe Blog Digital este 16.07.2020 iar la acest moment sunt publicate 113 articole. Domeniul a fost achiziționat în 2020, ceea ce înseamnă că practic am avut nevoie de 36 de luni pentru a aduce 1200 de vizitatori unici pe site versus 18 luni în cazul de față – așadar, dublu.
Desigur, trebuie luată în calcul și expunerea la nivel de limbă și potențiali cititori – una e să ai un blog de nișă, în română, și cu totul alta e situația în care te adresezi unui număr de 1.35 miliarde de vorbitori de engleză care în fiecare zi generează peste 1 miliard de căutări legate de domeniul medical (informație la nivel de 2019).
Optimizare articolelor
Am făcut tot posibilul să optimizez SEO fiecare articol, conform recomandărilor RankMath. În principiu, am considerat satisfăcător un scor de peste 80.
Cel mai dificil a fost să identificăm acele cuvinte cheie care nu aveau o dificultate mare și aveau potențialul de a se poziționa cât mai sus în rezultatele căutărilor.
Ce nu am făcut?
Nu am optat pentru nici un fel de promovare plătită (search sau social media), nici măcar awarness. Tot efortul a fost integral orientat spre crearea de conținut și ne-am bazat exclusiv pe creșterea organică.
Backlink-urile pe care le-am obținut sunt, de asemenea, organice. Nu am direcționat nici un buget în această direcție. În acest moment, am acumulat 119 backlink-uri din care 91% sunt do-follow.
Ce urmează să facem?
Odată cu creșterea progresivă a vizitelor în site a crescut și numărul celor care se înscriu la newsletter. Așadar, am început în urmă cu două luni să trimitem câte un newsletter lunar spre toată baza de abonați în care prezentăm activitatea de pe blog, facem review-uri la evenimente pe care le-am organizat sau anunțăm evenimente viitoare.
În tandem cu această strategie, am identificat potențialul de creștere și pe alte platforme, precum canalul nostru de YouTube și pagina de Facebook. Pentru canalul de YouTube, planificăm să creștem numărul de abonați prin lansarea de conținut video relevant, în principal interviuri cu specialiști în neurotraumatologie.
Concluzii | 1000 de vizitatori unici pe site
Migrarea de pe Joomla pe WordPress a facilitat optimizarea SEO on-site, contribuind la creșterea traficului. Această schimbare a fost completată de o strategie editorială bine definită, care a implicat publicarea a cel puțin un articol pe săptămână în domeniul traumatismelor cranio-cerebrale (TCC), asigurând un flux constant de conținut relevant și actualizat. Până în prezent, s-au publicat 56 de articole, incluzând și materiale video. Site-ul a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de vizite, de la 144 în septembrie 2022 la peste 1000 de vizitatori în mai 2023.
Optimizarea SEO a fiecărui articol (care a presupus identificarea cuvintelor cheie cu dificultate redusă și cu potențial de a se poziționa sus în rezultatele căutărilor) a fost un factor critic în atragerea de trafic relevant. Nu am optat pentru promovare plătită sau strategii de achiziție de backlink-uri.
Ovidiu Selejan
Postări similare
3 Comments
Lasă un răspuns Anulează răspunsul
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
Caută
Ultimele postări
Categorii
- Automation (7)
- E-commerce (28)
- Facebook Ads (44)
- Google Ads (51)
- Instagram (7)
- Recenzii cărţi (4)
- SEO (58)
- Strategie On-line (153)
- Tools (1)
- Website (12)
[…] rețelelor sociale. Începând cu zero urmăritori, o prezență constantă și postări regulate vor atrage în mod treptat un public mai numeros. Întreruperea acestei consistențe încetinește, în mod inevitabil, această creștere. Mărci […]
[…] Optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) este un aspect critic al marketingului digital, iar utilizarea unor strategii SEO eficiente poate crește semnificativ traficul spre site și vizibilitatea acestuia. În acest articol de blog, vom explora 5 strategii SEO care vă pot ajuta să obțineți rezultate semnificative cu un buget minim și un efort limitat și de ce nu, primii 1000 de vizitatori unici pe site, lunar. […]
[…] Un alt studiu de caz interesant – Cum am ajuns la 1000 de vizitatori unici pe site? […]