Actualizat la: martie 21, 2024

Am decis să discut în acest articol despre ce este strategia de marketing digital. Folosesc termenul în aproape fiecare articol însă niciodată nu l-am definit în mod explicit.

Internetul este mai degrabă o platformă de comunicare decât un instrument de marketing, cu toate că este perceput ca atare în ultimii ani. În mod cert, este un mediu care se pretează la folosirea unor tactici specifice de marketing. Tacticile de marketing sunt mijloacele prin care o anumită strategie digitală este implementată.

Ai nevoie de o strategie de marketing? Click aici!

Atât numărul cât și complexitatea tacticilor de marketing utilizate specific pentru zona de internet au crescut dramatic în ultimul deceniu. Aceste tactici se încadrează acum sub numele mai larg de strategie digitală sau marketing digital. Deși există o multitudine de tactici de marketing digital mă voi concentra în acest articol pe șapte dintre cele mai comune.

Care sunt cele 7 priorități pentru strategia de marketing digital?

Pe lângă enumerare acestor priorități ale strategiei digitale mi s-a părut interesant să le poziționez pe fiecare în funcție de tipul de tipul obiectivului pe care îl urmăriți.

Strategia de marketing digitalObiectiv
Creșterea numărului de cereriLead
Creșterea ratei de achiziției a cliențilorConversii
Creșterea expunerii branduluiBrand awareness
Creșterea retenției cliențilorEngagement
Înțelegerea și măsurarea rezultatelorROAS, CPC, CPM, etc.
Îmbunătățirea experienței utilizatoruluiUI/UX
Creșterea traficului spre siteTrafic

 

Este de dorit să vă familiarizați cu fiecare din aceste priorități pentru a putea să priviți holistic poziționarea strategică a afacerii voastre.

Care sunt cele șapte canale consacrate ale strategiei digitale de marketing?

strategia de marketing digital

Marketing-ul de conținut

Este o abordare strategică de marketing axată pe crearea și distribuirea de conținut valoros și relevant pentru segmentul căruia vă adresați. Nu uitați, consecvența este vectorul care va atrage și fideliza publicul țintă. Pe scurt, trebuie să aveți un plan editorial bine stabilit, de la care să nu vă abateți. Unealta pe care o puteți exploata cel mai bine pentru a vă îndeplini obiectivele este blogul. Urmați cele mai bune practici care vă indică lungimea ideală a unei postări pe blog. În acest fel, veți ști exact cum să vă pregătiți conținutul.

Optimizarea SEO

Presupune îmbunătățirea continuă, pe termen lung, a conținutului și designului activelor digitale, cu intenția de a le clasa cât mai sus posibil pe paginile motoarelor de căutare. Am discutat extins despre toate elementele care alcătuiesc strategia SEO în categoria dedicată din site.

Ad-uri de tip search (Google Ads)

Plasarea anunțurilor (ad-uri) astfel încât acestea să apară în partea de sus a listelor de căutare sau în zona laterală a unei pagini cu rezultatele căutării. Aceste anunțuri sunt legate de anumite cuvinte cheie și apar împreună cu rezultatele căutării atunci când anumite cuvinte cheie sau expresii sunt folosite de către utilizator într-un motor de căutare (Google, Edge, etc.)

Publicitate pe rețelele sociale

Orice tip de publicitate plătită care are scopul de a vă afișa conținutul pe orice din următoarele platforme: Facebook

  • Instagram
  • TikTok
  • Twitter
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Snapchat

Email marketing

Expedierea de e-mailuri direct către clienții actuali dar și către cei potențiali, cu informații oportune și relevante. Nu uitați că odată cu implementarea politicilor GDPR trebuie să aveți acordul expres al destinatarului.

Utilizarea tehnologiilor de marketing dublate de AI

Implementarea unui cumul de programe (software) și instrumente tehnologice utilizate de specialiștii de marketing pentru a automatiza sau eficientiza procesele de marketing. Scopul final este acela de a colecta și analiza pachete extrem de mari de date (big-data) pentru a oferi diverse mijloace de a ajunge și a implica public țintă specific.

Personalizarea data-driven

Procesul de segmentare al audiențelor și al deciziilor de marketing pe baza anumitor informații specifice despre utilizatorii per se și nu în baza alegerilor lor istorice. Oricum vom fi nevoiți să mergem în această direcție odată cu eliminarea cookie-urilor de către Google.

Concluzii

Dacă bugetele de marketing ar fi nelimitate, cea mai logică abordare ar fi să investim masiv în toate cele șapte tactici de marketing digital. În mod evident, realitatea este una cu totul și cu totul diferită. Tocmai din aceste considerente trebuie să decidem continuu spre ce zone alocăm bugetele de marketing.

Deși nu există o combinație unică de tactici de marketing digital care se va dovedi optimă pentru toate afacerile, prin testare permanentă puteți să identificați soluția personalizată care se potrivește cel mai bine afacerii voastre.

Dacă sunteți la început de drum și nu știți de unde să începeți, cea mai sigură este combinația dintre marketing-ul de conținut, optimizarea SEO și campaniile plătite.

Campaniile plătite vă aduc de regulă rezultate imediate, care sunt necesare pentru a menține un cash-flow echilibrat în companie iar partea de conținut și optimizare SEO vă poziționează brand-ul în piață (acest ultim efort poate dura ani de zile).

De aceea, recomandarea mea este ca cea mai mare parte din bugetul de marketing digital ar trebui alocat spre aceste domenii.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.