Actualizat la: martie 29, 2024

Google, Snapchat Ads sau Facebook Ads?

Specialiștii în marketing digital dezbat de multă vreme performanțele platformelor de publicitate online. Desigur, focusul important este în zona Facebook și Google, însă Snapchat, una dintre cele mai dominante platforme sociale pentru publicul mai tânăr, nu este luată în discuție prea des.

În ciuda diverselor critici, Snapchat este o platforma extrem de puternică, care poate concura cu cei doi giganți. În trimestrul doi al anului 2020, Snapchat a avut un număr de 9 milioane de utilizatori activi zilnic, crescându-și baza de utilizatori cu 17% în fiecare an. Cred că nu există un instrument social mai valoros pentru specialiștii în marketing decât Snapchat pentru a ajunge în fața generației Z în devenire. În cifre, aplicația are un reach de peste 90% din tinerii între 13 și 24 de ani.

Vrei să îți optimizezi campaniile Google sau Facebook? Click aici!

Într-o perioadă în care din ce în ce mai puțini tineri folosesc Facebook, Snapchat Ads for Business nu poate fi trecut cu vederea. În acest articol, vom compara platformele publicitare Snapchat, Facebook și Google pentru a arată de ce merita luată în considerare o strategie de prezență online pe Snapchat.

Dominația în marketing-ul online: Google și Facebook Ads

Google și Facebook sunt cei mai importanți jucători din spațiul de marketing online plătit. Diferența principală în direcționarea anunțurilor dintre aceste platforme este următoarea: Facebook vizează categorii de public bazat pe interese comune (demand generation), în timp ce Google îi vizează pe cei care caută în mod specific un produs sau un serviciu (demand fulfillment).

Dacă folosești Google, vei remarca faptul că reclamele sunt de obicei bazate pe text. Acest lucru ajuta la poziționarea anunțurilor în partea de sus a paginilor pentru diverse căutări. Ca și remarcă generală, campaniile Google aduc rezultate bune afacerilor din zona de e-commerce, cărora le este mai ușor astfel să concureze în acest fel cu comercianții mai mari. Aceștia din urmă au de obicei un avantaj competitiv, deoarece sunt poziționați extrem de bine în căutările organice după anumite cuvinte cheie. De aceea, dacă ai o afacere la început de drum este important să ai o strategie pe long term keyword, așa cum am arătat în acest articol.

Cum funcționează Google Ads? Este un serviciu care are la bază plata pe click (CPC). Așadar, clienții vor plăti spre platformă un cost care variază, în funcție de competiție pe cuvintele cheie. Pe scurt, vei fi taxat pentru fiecare click generat de campaniile tale.

Inflația la nivel de CPC

Pe lângă aceste aspecte, inflația la nivel de CPC este un lucru cât se poate de real. De fapt, estimările arată că acest metric variază între 5% și 12% în fiecare an, fiind afectat de inflație.

Probabil că va întrebați – cum este posibil așa ceva? Haideți să considerăm un exemplu: să presupunem că ați creat un cont Adwords, cu o listă de 25 de cuvinte cheie. După acest pas, ați trecut la stabilirea sumei licitate, după care activați campania. În zilele imediat următoare, presupunem că acest cont s-a stabilizat la o poziție medie de 1.9. Apoi, renunțați brusc la orice intervenție pe campania Adwords timp de un an. Ce crezi că s-a întâmplat cu contul după aceste 12 luni? În mod evident, cuvintele voastre cheie ar pierde poziționarea, până la momentul când nu vor mai obține deloc impresii. Întrebarea este, de ce se întâmplă acest lucru?

Răspunsul este inflația, a cărei principală cauză este creșterea concurenței. Pe o piață liberă, concurența este un lucru bun, deoarece oferă consumatorului opțiuni care gravitează în jurul produselor, calității și prețurilor. De obicei, concurența crescută determină scăderea prețurilor. Cu toate acestea, pe o piață care are la bază licitația, precum cea folosită de AdWords, concurența crescută poate fi un aspect negativ.

Ca și concluzie, considerați faptul că rețeaua publicitară Google este una foarte extinsă și bine direcționată. Cu toate acestea, în fiecare an, te vei confrunta cu valori ale CPC-ului care vor continua să crească.

Facebook Ads

Facebook Ads este o platformă în care reclamele vizuale optimizate pe mobil dețin supremația. Fiecare anunț este configurat în funcție de locația geografică a publicului, caracteristicile demografice și interesele personale. După ce ai stabilit bugetul, poți licita la fiecare mie de afișări sau la fiecare click pe care îl generează anunțul.

Reclamele de pe Instagram și Facebook sunt excelente pentru a stimula recunoașterea mărcii. Pentru ad-urile care au ca scop generarea de potențiali clienți, Facebook Ads le permite utilizatorilor să-și direcționeze publicul spre o pagină web sau către profilul de Facebook al inițiatorului reclamei.

Facebook-ul are o capacitate excelentă în a reuși să ofere acces la o multitudine de nișe demografice, oricât de specifice ar fi granularitatea acestora. Doriți să implementați un anunț care să vizeze doar femeile cu vârste între 34 și 45 de ani, care locuiesc în Cluj, au interese legate de lectură și studii medii? Nici o problemă! Indiferent de cât de specifică este zona căreia doriți să vă adresați, Facebook vă permite să accesați aproape orice public.

Distributie utilizatori Facebook pe varste

Cu toate acestea, există și o seri de dezavantaje care merită menționate, cum ar fi:

  • Bază de utilizatori ajunsă la maturitate;
  • Saturație în ceea ce privește expunerea la reclame ;
  • Comentarii negative vizibile;
  • Nevoia de gestionare continuă a paginii;

Snapchat Ads

Publicitatea pe această platformă le permite specialiștilor să adopte o abordare unică a marketingului social media. Anunțurile care pot fi create sunt preponderent vizuale și includ elemente de text minimale, fiind deseori interactive. Utilizând această linie de creație, brand-urile se pot introduce într-o formulă mult mai autentică spre publicul mai tânăr.

Prin Snapchat Business se pot configura și rula campanii publicitare cu următoarele „call to action” (CTA):

  • Accesare anumite APP-uri;
  • Accesare pagini web;
  • Apeluri telefonice sau mesaje SMS;
  • Instalarea unei aplicații;

Utilizatori Snapchat

La acest moment, Snapchat are aproximativ 166 milioane de utilizatori activi zilnic și aproximativ 301 milioane de utilizatori activi lunar. Aceștia petrec între 25 și 30 de minute pe zi în aplicație. 43% din utilizatorii Snapchat sunt din America de Nord și 33% din Europa.

Însă, de departe ce mai importantă informație este că 50% dintre utilizatori au sub 25 de ani, iar 23% nu au absolvit încă liceul. 12% dintre utilizatori au vârste cuprinse între 35 și 54 de ani și doar 2% au peste 55 de ani.

Numar total utilizatori Snapchat

De asemenea, multe studii de caz au relatat că Snapchat generează mai multe impresii pe dolar investit  decât Google sau Facebook.

La acest moment, Snapchat are aproximativ 166 milioane de utilizatori activi zilnic și aproximativ 301 milioane de utilizatori activi lunar. Aceștia petrec între 25 și 30 de minute pe zi în aplicație. 43% din utilizatorii Snapchat sunt din America de Nord și 33% din Europa.

Însă, de departe ce mai importantă informație este că 50% dintre utilizatori au sub 25 de ani, iar 23% nu au absolvit încă liceul. 12% dintre utilizatori au vârste cuprinse între 35 și 54 de ani și doar 2% au peste 55 de ani.

Procentul de utilizatori Snapchat pe categorii de varsta

De asemenea, multe studii de caz au relatat că Snapchat generează mai multe impresii pe dolar investit  decât Google sau Facebook.

Specificitatea anunțurilor Snapchat

Anunțurile pot include imagini „live-motion” cu o durată de până la trei minute. Deoarece anunțurile Snapchat ocupă complet ecranul ele sunt în mod natural mai captivante. De asemenea, vor atrage mult mai mult atenția decât anunțurile din Google, bazate pe text, sau cele pătrate din feed-ul de Facebook.

În plus, Snapchat oferă acces spre o categorie de tineri care s-ar putea să nu utilizeze alte platforme sociale.

Să nu uităm că Snapchat există doar din 2011, deci este o platformă de socializare relativ nouă. Cu toate acestea, a cunoscut o creștere substanțială în ultimii trei ani, care se pare că va fi una susținută, după cum arată graficul de mai jos.

Dezavantaje ale Snapchat Ads

Marketingul pe Snapchat vine și cu unele dezavantaje potențiale. În primul rând, datele demografice sunt limitate. Majoritatea covârșitoare a bazei de utilizatori Snapchat este formată din generația Z și millennials.

Tocmai de aceea, dacă vizați persoanele care au peste 35 de ani, este indicat să utilizați Google sau Facebook.

De asemenea, platforma este limitativă în ceea ce privește nuanțele reclamelor. În timp ce pentru anunțurile Facebook și Google textul contează foarte mult, anunțurile Snapchat oferă spațiu doar pentru un titlu pe o singură linie. Prin urmare, vei fi limitat la descrierea detaliilor produsului sau a serviciului tău. Da, există spațiu suficient pentru un text care poate oferi un imbold. Însă, tot ce poți să speri este ca vizualul să fie unul convingător. Deci, există un risc…

Din păcate, partea de tracking este destul de dificilă. Poți verifica cu ușurință numărul de vizionări, însă nu vei ști dacă utilizatorul a urmărit întregul videoclip sau a trecut mai departe direct.

Un lucru care ar aduce mari beneficii ar fi posibilitatea ca utilizatorii să poată redistribui anunțurile. În Instagram utilizatorii pot să distribuie reclame și story-uri, însă Snapchat nu are această funcție.

Care platformă este cea potrivită pentru tine și afacerea ta?

La nivelul anului 2020, companiile care vizează grupurile demografice sub 30 de ani, în special cele cu vârsta de 24 de ani și mai puțin, Snapchat Ads ar fi locul ideal de pornire.

În timp ce costurile din Google Ads cresc procentual în fiecare an iar baza de utilizatori Facebook îmbătrânește, Snapchat se poate constitui ca o alternativă viabilă. Interactivitatea ridicată, varietatea mare de CTA-uri, accesibilitate relativ ridicată și baza de utilizatori mult mai tânără fac ca platforma Snapchat să iasă în evidență între giganții din Silicon Valley. Dacă te adresezi unei demografii sub 25 de ani, Snapchat este clar o soluție de luat în considerare.

Evident, cel mai bun randament al investiției depinde de publicul căruia te adresezi. O strategie eficientă în mass-media socială este una holistică, care include toate cele trei platforme.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.