În ultima perioadă am remarcat că există, în marea majoritate a conturilor, o discrepanță masivă între conversiile raportate în Facebook Ads Manager și cele raportate în Facebook/CPC & Google Analytics. Dacă și voi întâmpinați aceleași probleme luați în considerare elementele de mai jos.

Cum urmăriți corect conversiile din Facebook Ads?

Există trei modalități principale de a urmări achizițiile/conversiile generate de ad-urile Facebook, și anume:

  • Facebook Pixel;
  • GTM (prin care se integrează tot Facebook Pixel);
  • adăugând codul de urmărire Google UTM la adresele URL de destinație ale ad-urilor pentru Google Analytics;

Aceste metode de urmărire a conversiilor pot genera rezultate semnificativ diferite.

Care sunt principalele motivele care duc la erori de raportare?

Lipsa codului UTM din ad-uri

Este posibil ca unor ad-uri să le lipsească codul de urmărire UTM. Codul UTM trebuie adăugat manual ca parametru URL. De aceea, este posibil ca atunci când aveți o structură de campanii și anunțuri mai complexă să existe unele adrese URL care nu sunt etichetate corect (tag). Acest lucru va împiedica, în mod evident, Google Analytics să atribuie vânzările acelor anunțuri specifice.

Facebook Pixel nu este instalat corect

Există cazuri în care Google Analytics raportează mai multe vânzări/conversii decât Facebook Ads Manager sau vice-versa. Dacă remarcați acest aspect este posibil ca pixelul să nu fie instalat corect.

Puteți instala Facebook Pixel în site prin următoarele metode:

Facebook Pixel atribuie conversii diferite față de Google Analytics

Când un utilizator vizitează un site și declanșează un eveniment (de exemplu, adăugare în coș sau achiziție) pixelul este declanșat automat și raportează această acțiune. În acest fel, vei ști când un utilizator a întreprins o acțiune pe site după ce a văzut un ad-ul. Aceasta înseamnă că nu este nevoie de un click pentru ca Facebook să-și atribuie credit pentru o vânzare, în timp ce Google Analytics este dependent de acel click pentru orice fel de tracking.

Diferența între modalitățile de tracking între Facebook și Google Analytics

În timp ce Google Analytics folosește cookie-uri pentru a face tracking Facebook nu are nevoie de acest tip de informații. Acest lucru este posibil deoarece pentru a fi expus la un ad în Facebook trebuie să fii conectat în aplicație. Prin urmare, procesul de tracking este facil, atât la nivel de dispozitiv cât și la nivel temporal. Algoritmii Facebook pot determina dacă ați văzut un ad pe telefon într-o zi de luni, miercuri ați folosit tableta și ați căutat pe Google informații despre acel brand iar vineri ați realizat conversia. În mod evident, am pornit de la presupunerea că sunteți autentificat în Facebook atât pe mobil cât și pe tabletă.

În exemplul de mai jos aveți un exemplu în care atât Pixelul cât și UTM-ul sunt instalate corect iar rezultatele sunt (aproape) similare.

Raportare conversii GoogleRaportare conversii Facebook

Care sunt cifrele corecte pentru conversii?

Adevărul este că ambele metode de analiză sunt foarte importante, plecând de la premisa că implementările sunt realizate corect. În timp ce Google Analytics va indica numărul de conversii care au venit ca urmare a unui click direct dintr-un anunț, Facebook va arată numărul care a fost influențat de ad-urile voastre. Chiar dacă un utilizator nu a dat click pe ad-ul vostru există o probabilitate mare ca acesta să fi fost expus la brand, fapt care i-a influențat conversia la un moment ulterior.

Concluzii

Am scris pe larg despre cum afectează iOS 14 performanța campaniilor Facebook și impactul pe care l-a avut această actualizare, în principal asupra modului în care Facebook poate recepționa și procesa evenimente de conversie prin intermediul pixelului. S-a încercat adresarea acestei probleme prin introducerea evenimentelor agregate, însă subiectul este în afara scopului acestui articol.

Adevărul este că ne lovim la intervale regulate de probleme care ar putea afecta urmărirea conversiilor. Tot ce putem face este să ne asigurăm că totul este implementat corect, urmărind cele mai bune practici, astfel încât să folosim date cât mai exacte și să optimizăm campaniile în consecință. Sper ca aceste scurte sfaturi despre cum să urmăriți corect conversiile din Facebook Ads vă vor fi de folos.