Care este relația dintre performanța site-ului și SEO? Există o corelație între structura, indexarea, erorile, optimizarea site-ului web și indexarea corectă în rezultatele motoarelor de căutare? Răspunsul este da! Legătura este, după cum veți vedea, foarte importantă.

Mulți antreprenori sunt conștienți de rolul pe care optimizarea pentru motoarelor de căutare îl are pentru afacerea lor. Din păcate însă, majoritatea nu au cunoștințele necesare pentru a ști care sunt pașii necesari în materie de optimizare pentru motoarele de căutare. Tocmai din acest motiv, indexarea și optimizarea pentru zona SEO este au un potențial care merită exploatat.

Beneficiile SEO pentru IMM-uri

În special pentru micile afaceri, SEO se poate dovedi un instrument puternic. Iată câteva statistici recente care evidențiază aceste avantaje:

  • 46% din toate căutările Google sunt despre informații zonale, conform GoGulf. Dacă aveți o companie care încearcă să ajungă la clienții dintr-o anumită arie geografică, o strategie corectă le va permite potențialilor clienți să vă găsească;
  • 97% dintre persoane află despre anumite afaceri exclusiv din mediul online (sursa aici). Uilizatorii caută informații despre produsele sau serviciile pe care le vindeți, iar site-ul web este locul în care aceștia ar trebui să ajungă. Acesta este principalul motiv al optimizării – site-ul trebuie să fie relevant în rezultatele motoarelor de căutare, exact pentru acele cuvinte cheie care contează;
  • Căutările de tip „lângă mine”(near me) au crescut cu peste 900% pe parcursul ultimilor doi ani (sursa aici). Acesta este un alt motiv important pentru a optimiza pagina pentru căutări care vin din aria geografică relevantă pentru afacerea voastră;

Așa cum am arătat în acest articol, 75% dintre utilizatori accesează doar link-urile de pe prima pagină a rezultatelor căutării Google. Așadar, afișarea pe primele poziții este critică!

Indiferent în ce industrie activați, există clienți care caută zilnic serviciile sau produsele pe care le oferiți. Cea mai bună modalitate de a ajunge la acești potențiali clienți este prin intermediul motoarelor de căutare.

Acum știți ce beneficii poate aduce o strategie SEO pentru dezvoltarea afacerii voastre. Dar, care este primul pas pe care ar trebui să-l faceți? Conceptul poate părea copleșitor la prima vedere, însă ar trebui să luați în considerare sugestiile de mai jos. Haideți să vedem pe scurt ce pași ar trebui făcuți pentru a vă asigura că site-ul este configurat corect iar strategia este una relevantă.

Structura site-ului trebuie să fie foarte clară

Unul dintre motivele pentru care anumite afaceri au o problemă reală pe partea de SEO, se datorează faptului că site-ul lor web nu a fost construit pentru a deservi singurul scop cu adevărat important: relevanța în căutări. Desigur, site-ul poate să arate bine din punct de vedere vizual, însă, dacă nu este structurat corect, va pierde o cantitate semnificativă din traficul organic.

Sugestie

Atunci când construiți site-ul web, este important să implementați o structura corectă, astfel încât motoarele de căutare să poată accesa și indexa corect paginile acestuia. Dacă aveți deja un site, luați-vă timp să îl analizați cu atenție, pentru a vă asigura că structura acestuia este una logică. Începeți de la prima pagină (landing page) și analizați cu obiectivitate modul în care puteți naviga în toate paginile importante.

Încercați să replicați traseul unui vizitator care interacționează pentru prima dată cu pagina web. Poate acesta ajunge cu ușurință la meniul principal? Paginile importante sunt ușor de accesat? Secțiunea de contact are toate datele relevante? Vom aborda în detaliu aceste aspecte într-un articol viitor.

Asigură-te ca site-ul este indexat

După finalizarea site-ului, trebuie să vă asigurați că acesta este trimis spre indexare. Prin acest proces conștientizați algoritmii Google de prezența unui nou site în mediul online. Printr-o rutină automată, aceste rutine vor reveni, la intervale regulate, pentru a verifica dacă structura și conținutul site-ului au suferit modificări. Acest lucru vă ajută dacă publicați conținut nou în mod regulat.

Atenție – acest lucru nu înseamnă neapărat că site-ul va apărea pe primele pagini în căutări! Însă, există o șansă să apară în căutările relevante atunci când oamenii generează interogări la care informația din site le poate oferi un răspuns.

Din fericire, există două modalități simple de a verifica dacă site-ul este indexat.

Google Search Console

Numărul de pagini valide ar trebui să fie aproximativ egal cu numărul de pagini de pe site-ul. Dacă nu utilizați Google Search Console este momentul să o faceți! Vom discuta într-un alt articol despre cum îți înregistrezi noul site în această platformă.

Pagina Google

Celălalt mod ușor, însă mai puțin precis, este să introduceți următoarea căutare în Google.ro -> site:numesite.ro (vedeți exemplul de mai jos).

Dacă Google returnează aproximativ același număr de rezultate ca și paginile de pe site-ul vostru, cel mai probabil că site-ul este indexat.

Dacă nu există rezultate, site-ul vostru nu există pentru Google.

Evitați erorile 404

Asigurați-vă că nu aveți erori (404) în site. Paginile care nu funcționează pot să contribuie la penalizarea site-ului și vă prejudiciază, în mod logic, poziționarea.

Puteți testa foarte simplu dacă aveți link-uri de acest fel în site.

Accesați gratuit https://error404.atomseo.com/, introduceți numele site-ului și apăsați butonul Check Site.

Rezultatul arată în felul următor:

După ce erorile au fost corectate, repetați testul, pentru a vă asigura că nu mai există erori 404.

Optimizarea site-ului pentru dispozitivele mobile

Cel mai important aspect este să vă asigurați că site-ul este optimizat pentru varianta mobilă. Acest parametru, pe lângă faptul că oferă utilizatorului o experiență de navigare mult mai fluidă, contribuie în mod direct la poziționarea organică.

Puteți testa acest lucru foarte facil, folosind Google Mobile-Friendly Test. Statista a raportat că 51.53% din traficul de internet înregistrat în prima parte a anului 2020 a provenit din căutările mobile. În ultimii 7 ani, traficul de pe dispozitivele mobile a crescut cu 222%. Așadar, un site „mobile friendly” este o necesitate.

 Rezultatul pe care trebuie să îl obții este acesta:

Completați meta descrierile pentru toate paginile și articolele

Următorul pas în procesul de optimizare SEO este să vă asigurați că toate paginile sunt optimizate pentru cuvintele cheie relevante pentru afacerea voastră. Ce trebuie neapărat sa fie optimizat:

  • Titlurile paginilor
  • Meta-descrierile
  • Conținutul fiecărei pagini

Este imperios ca fiecare pagină să aibă o meta descriere și un titlu unic. De asemenea, este important ca acestea să nu depășească lungimea recomandată de Google, pentru a nu fi trunchiate atunci când apar în rezultatele căutărilor.

Meta descrierea trebuie să aibă maxim 160 de caractere, iar titlul paginii între 50 și 60 de caractere.

Dacă aveți un site construit în WordPress, folosiți modulul Yoast pentru a vă asigura ca respectați aceste limite. Este facil să vă dați seama dacă sunteți în parametri optimi, deoarece modulul folosește un modul optic tip semafor (roșu, galben, verde) care vă indică exact cât de aproape sunteți de proporția corectă.

Creați și publicați constant conținut nou

Conținutul de calitate este un alt factor extrem de importat care va sprijini strategia SEO. Puteți urca în rezultatele motoarelor de căutare dacă publicați conținut relevant, însă acest demers trebuie să fie consistent. Nu vă puteți aștepta să aveți rezultate publicând un articol pe blog odată la câteva săptămâni.

Algoritmii Google vor remarca atunci când aveți autoritate într-o anumită nișă și publicați  conținut consistent în jurul unei serii precise de cuvinte cheie și arii de interes conexe.

Înainte de a pune în aplicare acest plan, este important să aveți o strategie clară.

Este important să creați un plan de publicare care să se întindă pe cel puțin șase luni.

Concluzii

Asigurați-vă că site-ul are o structură clară, nu are erori 404 și este corect indexat. Optimizarea SEO pentru dispozitivele mobile este crucială! Nu omiteți meta descrierile pentru toate paginile și articolele, precum și generarea de conținut relevant, în mod constant.