Actualizat la: martie 26, 2023

Cum optimizăm campaniile Google Ads?

Optimizarea campaniilor Google Ads este un subiect de continuă actualitate. Fie că este vorba de creșterea bugetului sau despre reducerea numărului de campanii active pentru a permite optimizarea doar cele care livrează numărul de conversii dorit, fiecare specialist adoptă propria strategie. Nu există un răspuns corect la aceste probleme ci doar o serie de bune practici, care dau roade dacă sunt aplicate corect. Haideți să vedem care sunt acestea.

Când trebuie să mărim bugetul campaniilor Google Ads?

În general, luați în considerare creșterea bugetului pentru:

  • campaniile ” Limited by budget”;
  • campanii pentru noi produse sau servicii (testare);

Desigur, este important să determinați dacă fiecare campanie își atinge obiectivul.

Să presupunem că v-ați stabilit un ROAS de 3.5 ca și obiectiv, iar 4 din 6 campanii respectă acest obiectiv. Așadar, cele patru campanii se califică pentru o creștere a bugetului. Puteți transfera din bugetul celorlalte campanii spre acestea, ca să nu creșteți bugetul total.

Pentru noi servicii sau produse (campanii de testare) este imperios să aveți așteptări realiste.

De exemplu, ROI-ul campaniilor Performance Max este mai redus în primele câteva săptămâni de la pornire.

Ca și eficiență raportată la durata de viață, campaniile Dynamic Search Ads sunt cele care performează cel mai bine.

Tot legat de faza de testare, dacă obiectivul este zona top-of-the-funnel, nu alegeți obiective de conversie. Mai degrabă stabiliți un focus pe :

  • înscriere newsletter;
  • completare formular de contact;
  • cerere audit etc.;

Ar trebui să includem în campanii mai multe cuvinte cheie?

În primul rând, determinați obiectivele pentru noile cuvinte cheie. Intenția de căutare este în partea de sus sau în partea de jos a funnel-ului?

De exemplu, o căutare pentru „unghieră profesională din oțel inoxidabil” arată o intenție de cumpărare ridicată  (partea de jos a funnel-ului) în timp ce o căutare după „pantofi bărbați” este mult mai largă și, prin urmare, încadrată în partea de sus a funnel-ului.

Funnel Blog Digital

Cuvintele cheie din partea superioară a funnel-ului generează mai mult trafic însă au rate de conversie mai reduse.

Luați în considerare includerea în campanii a așa numitelor broad-match keywords. Un cuvânt cheie de aceste fel de acest tip, cum ar fi „canapele din piele” se va afișa și pentru alte tipuri de căutări, cum ar fi „mobilier din piele” și „canapele de lux”.

Pentru început, licitați pe broad-match keywords din partea de jos a funnel-ului. Nu uitați să analizați cât de des posibil rapoartele din platformă pentru a identifica eventualele cuvinte cheie negative.

Google recomandă broad match pentru campaniile automate, susținând că această abordare va acoperi toate căutările relevante, în special cele cu volume limitate. Sfatul meu este să alocați o perioadă de timp pentru a înțelege implicațiile utilizării acestui tip de campanie.

Ne afișăm ad-urile și în rețeaua de Search?

În mod implicit, campaniile noi configurate includ și opțiunea de afișare în rețeaua de search. Așa numitul Search Network reprezintă o rețea de site-uri terțe care afișează ad-urile Google (search și shopping). Sunt acele anunțuri pe care le vedeți în Hotnews, Ziarul Financiar și așa mai departe.

anunt retea search

Partenerii din rețeaua de search permit brand-urilor să obțină mai multă expunere. Din experiența mea, traficul rezultat din aceste site-uri este mult mai mic decât cel generat direct din Google. În cifre, acest tip de trafic este în jur de 8-10% din totalul click-urilor.

Cu toate că acest tip de trafic se poate dovedi util în anumite cazuri, acesta este adesea necalificat și, prin urmare, e însoțit de rate de conversie foarte mici. Din păcate, nu există nicio modalitate de a identifica performanțele generale, deoarece Google nu oferă metrice spre analiza de la site-urile partenere.

Mai mult, Google nu permite excluderea anumitor site-uri partenere. Puteți opta ca ad-urile să se afișeze în toată rețeaua sau să nu se afișeze deloc.

Cum putem rămâne profitabili odată cu creșterea bugetului?

Din punctul meu de vedere trebuie să:

  • înțelegeți scopul noilor campanii;
  • aveți așteptări realiste;
  • cunoașteți parametrii Google Ads;

Începeți prin a stabili obiectivul general al contului. Să presupunem că un ROAS de 4 ar fi profitabil. Ulterior, analizați ROAS-ul fiecărei campanii. Unele cifre vor fi mai mari, iar altele mai mici.

Valori Generice ROAS BlogDigital

Atenție, dublarea bugetului nu înseamnă dublarea vânzărilor. Am scris un articol complet pe această temă, nu intru acum în aceste detalii.

Pentru campaniile care depășesc obiectivul, analizați impression share – un procent ridicat înseamnă mai multe impresii. Google are mai mulți parametri de măsurare a acestui metric, care este extrem de important.

Procentul de impresii și eficiența campaniei vor indica dacă trebuie să ajustați obiectivele strategiei de bidding sau bugetul.De exemplu, luați în considerare reducerea ROAS-ului dacă impression share este de 60% și campania are un ROAS de 5.

Pentru campaniile care nu îndeplinesc ROAS-ul stabilit, evaluați potențialele optimizări pentru a îmbunătăți performanța sau reduceți ROAS-ul.

Un ad care are ca obiectiv căutările din top of the funnel cel mai probabil că nu va avea performanțe la fel de bune ca unul cu cuvinte-cheie cu intenție de cumpărare ridicată. Astfel, campaniile din diversele zone ale funnel-ului trebuie să aibă obiective ROAS diferite.

Concluzii

Sper ca sfaturile de mai sus să vă ajute să obțineți performanțe mai bune ale campaniilor Google Ads. Aveți tot timpul în vedere:

  • bugetul pe care îl veți aloca;
  • obiectivelor specifice;
  • folosirea cuvintelor cheie potrivite;
  • optimizarea campaniilor;
  • monitorizarea atentă a performanțelor campaniilor;

Rămâneți deschiși la noi idei și metode de optimizare și testati continuu noi strategii, în funcție de rezultatele obținute.