Actualizat la: februarie 28, 2024

Ce este Google Consent Mode V2?

Google Consent Mode V2 este un instrument care permite site-urilor web să modifice modul în care serviciile Google, cum ar fi Google Analytics și Google Ads, tratează datele utilizatorilor pe baza consimțământului cu privire la cookie-uri.

Ce trebuie să știți despre Google Consent Mode V2?

Google Consent Mode este o tehnologie dezvoltată de Google care își propune să ofere o modalitate mai ușoară de aliniere a site-urilor web cu politicile de confidențialitate a utilizatorilor, cum ar fi GDPR-ul de la nivelul Uniunii Europeane.

Google Consent Mode V2 intră în vigoare începând cu martie 2024. Este important să știți ce înseamnă acest lucru și cum trebuie să vă pregătiți site-urile.

Ai nevoie de ajutor cu implementarea? Click aici!

Cum vă pregătiți pentru Google Consent Mode V2?

  • Asigurați-vă că aveți o platformă bună de gestionare a consimțământului (CMP). Alegeți de preferință una care acceptă Consent Mode V2 și este certificată de Google. Mai multe detalii în următoarea secțiune.
  • Setați parametrii ad_personalization și ad_user_data.
  • Creați un nou tag pentru Consent Mode în GTM.

Cum implementați Google Consent Mode 2.0?

Asigurați-vă că aveți un banner de consimțământ pe site-ul dvs. web. În cazul în care nu aveți deja un astfel de banner configurat, vă recomandăm să optați pentru un partener certificat de Google, deoarece acest lucru ușurează procesul de implementare. Lista cu partenerii este aici.

Din ce am studiat până acum, soluțiile ar fi următoarele:

Complianz

Dacă site-ul vostru are mai mult de 50 de pagini, cel mai probabil va trebui să alegeți un modul cu plată (cel puțin până la apariția unui modul total gratuit). Recomandarea mea în acest caz este să optați pentru Complianz, deoarece este un plugin de consent integrat nativ cu WordPress, care funcționează direct de pe server, așadar nu folosește un JS third party, ceea ce înseamnă mai puține request-uri, timpi de încărcare mai buni, etc. În mod evident, datele rămân pe server.

Nu uitați că veți putea beneficia de pe urma acestui nou tip de consent doar dacă Google Tag Manager se declanșează, indiferent de consimțământ.

Am testat implementarea cu acest modul pe un număr de peste 10 site-uri până în acest moment și este cea care este cea mai relevantă din punct de vedere al cerințelor legale.

TermsFeed

Variantă complet gratuită. Implementarea se face printr-un cod de JavaScript. L-am implementat la mine pe site ieri și merge absolut OK. De urât e urât, dar vă rezolvă o parte din problemă fără costuri suplimentare…Detalii aici.

TermsFeed Implementare Seki

PixelYourSite

Dacă aveți un site WordPress și folosiți PixelYourSite varianta preemium puteți implementa Google Consent Mode V2 prin intermediul acestui modul. Nu am testat soluția, așadar nu am feedback legat de cum funcționează.

Vă las și filmul cu tutorialul pe care îl au și ei pe site.

CookieBot

Pentru site-uri până în 50 de pagini puteți utiliza versiunea free de la CookieBot. Are integrare cu WordPress, Google Tag Manager și Google Consent Mode, așadar ar trebui să fie în regulă din punct de vedere tehnic. Nu am testat momentan dacă Cookiebot trimite într-adevăr consent-ul în mod corect, dar urmează să facem și acest lucru. Așadar, dacă nu aveți un site cu un număr de pagini sub 50 s-ar putea să scăpați de plata lunară.

CookieYes

Similar cu CookieBot, puteți utiliza versiunea free de CookieYes, pentru site-uri cu până la 100 de pagini și maxim 25.000 de vizitatori lunar.

Cum verificați implementarea Google Consent Mode V2?

Pentru a verifica dacă ați implementat OK, pașii sunt următorii:

  • deschideți Google Tag Assistant;
  • introduceți URL-ul site-ului vostru;
  • deschideți bannerul cookie și acceptați sau refuzați toți parametrii;
  • asigurați-vă că pagina și-a actualizat consimțământul pe baza interacțiunii cu bannerul;
  • analizați tag-urile care au fost declanșate sau blocate de starea consimțământului pentru a înțelege comportamentul acestora;

Event Consent State

Cum funcționează modul de consimțământ Google?

Consimțământul utilizatorului

Atunci când un vizitator intră pe un site i se cere permisiunea de a utiliza module cookie sau alte tehnologii de tracking. Acest lucru se face, de obicei, prin intermediul unui banner de cookie-uri.

Prelucrarea semnalelor

În funcție de opțiunea utilizatorului, site-ul trimite un semnal către serviciile Google cu privire la starea de consimțământ. De exemplu, dacă utilizatorul și-a dat consimțământul pentru utilizarea cookie-urilor de publicitate sau a cookie-urilor analitice.

Abordare personalizată

Serviciile Google își ajustează comportamentul pe baza acestor semnale. De exemplu, dacă un utilizator nu își dă consimțământul pentru cookie-urile de publicitate, Google Ads nu va afișa anunțuri personalizate pentru acel utilizator. În mod similar, dacă nu există consimțământ pentru cookie-urile analitice, Google Analytics nu va colecta date complete despre utilizator.

Modelarea conversiilor

Una dintre caracteristicile cheie ale Consent Mode este capacitatea de modelare a conversiilor. Acest lucru înseamnă că, chiar dacă utilizatorii nu își dau consimțământul pentru anumite tipuri de colectare de date, Google poate ajuta la estimarea conversiilor și a altor parametri cheie prin utilizarea învățării automate și a datelor agregate.

De ce este important Google Consent Mode V2?

Google Consent Mode V2 va avea un impact semnificativ asupra tuturor site-urilor care utilizează Google Ads și Google Analytics.

Omiterea acestei implementări va duce la reducerea performanței ad-urilor și la dificultăți în crearea de noi audiențe.

Așadar, sfatul meu este să nu așteptați prea mult pentru a lua măsuri și a vă asigura că sunteți conformi cu noile standarde înainte de jumătatea lui martie 2024.

Această nouă actualizare de la Google este foarte importantă, deoarece se asigură că site-urile noastre respectă legile europene privind confidențialitatea.

Pe scurt, acest lucru înseamnă:

Confidențialitate sporită

Site-urile vor fi în deplină conformitate cu legile europene, iar acesta este un lucru care vă ajută să câștigați încrederea utilizatorilor.

O gestionare mai inteligentă a datelor

Dacă un utilizator nu își dă acordul pentru cookie-uri, Consent Mode V2 va ajuta în continuare la estimarea conversiilor.

Ce se întâmplă dacă nu implementați acest modul până în martie 2024?

  • Cel mai probabil Google vă va suspenda contul;
  • Veți colecta mai puține informații;
  • Nu mai puteți vedea în mod clar cum funcționează ad-urile;
  • Veți avea dificultăți cu managementul audiențelor;
  • Va fi mult mai dificil să construiți noi audiențe în Europa și în UK;

Care sunt cele două versiuni de Google Consent?

Google Consent Versiunea Basic

Nu colectează niciun fel de date până când utilizatorul nu își dă acordul.

Google Consent Versiunea Advanced

Această versiune va colecta date, în mod anonim, respectând confidențialitatea, chiar înainte de alegerea utilizatorului de a accepta sau nu cookie-urile.

O altă noutate este că vizitatorilor li se oferă mai multe opțiuni privind confidențialitatea datelor. Aici mă refer la colectarea de date și la partajarea acestora cu platformele Google. În plus, aceștia pot decide cu privire la personalizarea anunțurilor.

Concluzii

  • Implementare obligatorie până în martie 2024 pentru a evita penalizările și a menține funcționalitatea completă a Google Ads și Google Analytics.
  • Necesită actualizarea platformei de gestionare a consimțământului (CMP) pentru a suporta Consent Mode V2 și a fi certificată de Google.
  • Setarea parametrilor ad_personalization și ad_user_data este esențială pentru a controla modul în care sunt tratate datele în funcție de consimțământul pentru cookie-uri.
  • Implementarea prin Google Tag Manager (GTM) cu un tag dedicat pentru Consent Mode facilitează gestionarea consimțământului.

Impactul neimplementării

  • Suspendarea contului Google pentru site-urile care nu se conformează.
  • Reducerea colectării de date, afectând analiza performanței ad-urilor și gestionarea audiențelor.
  • Dificultăți în optimizarea campaniilor datorită datelor limitate disponibile.
Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.