Actualizat la: 12/02/2022
Dacă ați interacționat recent cu zona SEO sau tocmai v-ați finalizat propriul website, cel mai probabil că aveți multe întrebări legate de optimizarea SEO. Din discuțiile cu diverse persoane, una dintre cele mai presante întrebări face referire la backlink-uri. Așadar, m-am decis să încerc să lămuresc în acest articol cele mai frecvente întrebări legate de backlink-uri.
Ce sunt backlink-urile?
Backlink-urile sunt unele dintre componentele esențiale ale unui domeniu (care de cele mai multe ori este identificat cu pagina web în sine).
Pe scurt, ori de câte ori un site web include în conținutul său o referință (link) care trimite spre un alt site web, un backlink este generat.
Backlink-urile sunt cruciale deoarece algoritmii Google le consideră ca un vot de încredere acordat site-ului spre care se face trimiterea. De asemenea, cu cât site-ul web de la care vine link-ul spre site-ul vostru are o reputație mai mare, cu atât „valoarea” backlink-ului este mai puternică.
Una este să primești un backlink de la un site cu autoritate 17 și alta de la unul cu autoritate 50+.
Ce rol are autoritatea domeniului?
Domain Authority (autoritatea unui domeniu) este un scor de clasare pentru motoarele de căutare care oferă o măsură a gradului de succes al unui site raportat la rezultatele motoarelor de căutare.
Plaja de scor este între 1 și 100, capătul superior al scalei reprezentând un rezultat mai bun. Puteți observa în imaginea de mai jos cum variază autoritatea domeniului în funcție de vechime, număr de backlink-uri, etc.
Puteți verifica aici metricele domeniului vostru.
De ce sunt backlink-urile importante?
Backlink-urile sunt extrem de importante pentru strategia SEO. Tocmai de aceea ar trebui să urmăriți întotdeauna să obțineți cât mai multe backlink-uri din surse credibile și bine poziționate. Dacă veți ajunge la un număr considerabil de backlink-uri semnalul transmis către Google este următorul: aceste site-uri mă consideră un partener respectabil și de încredere.
Acest lucru mai vine cu un beneficiu – cresc șansele de a obține o poziție mai bună în rezultatele căutării Google, ceea ce înseamnă că numărul persoanelor care vă vor vizita site-ul va crește.
Câte tipuri de backlink-uri există?
Există trei tipuri de backlink-uri asupra cărora merită să îți îndrepți atenția.
Backlink-urile „organice”
Acest tip de backlink nu necesită nicio acțiune din partea voastră. Pe scurt, dacă un site cu care nu ați avut nici o interacțiune trimite către site-ul vostru un link, acesta este un backlink organic. Când se întâmplă acest lucru? Atunci când cel care face un point-back spre site-ul vostru consideră că un anumit articol de la voi din site merită menționat.
Cum să beneficiați de aceste backlink-uri organice? Soluția este simplă: trebuie să produceți conținut de cea mai bună calitate. Instrumentul cel mai la îndemână este blogul. Aflați care este lungimea ideală a unui articol de blog!
Backlink-urile manuale
Acest tip de backlink-uri pot fi realizate prin intermediul unui „guest blog” pe alt site. Este o oportunitate bună de a vă menționa propria pagină web, prin intermediul unui link – desigur, cu permisiunea proprietarului.
Link-building
Backlink-uri care se realizează prin așa numita strategie de link-building – conținut creat corect și postat pe pagini cu DA ridicat și spam score mic.
Articolele trebuie să conțină in general pana in 800-1000 de cuvinte unice, cu focus pe cuvintele cheie vizate.În general, rezultatele încep sa se vadă după circa 20-30 de săptămâni, de aceea derularea unei campanii de succes necesită cel puțin 12 luni de zile. Recomandarea generală legată de cadența publicării este de 6-10 articole lunar.
Este de menționat faptul că utilizarea excesivă a acestei metode vă poate eroda reputația SEO, ceea ce înseamnă că site-ul va putea fi penalizat, pierzând-și poziția în căutările organice.
Sunt toate backlink-urile egale?
La modul general, cu cât generați mai multe backlink-uri, cu atât mai bine. Cu toate acestea, după cum am menționat mai sus, nu toate tipurile de backlink-uri au aceeași valoare. Există câteva aspecte pe care ar trebui să le luați în considerare.
Backlinkuri dofollow vs nofollow
Pentru fiecare backlink legat de site-ul vostru puteți decide dacă acestea trec sau nu prin așa numitul proces de „link equity”.
„Link equity” este valoarea pe care un site o conferă unui alt site, printr-un backlink dofollow, către acel site, pentru a crește clasarea organică. Această echitate este cunoscută și sub denumirea de „link juice”.
Un link nofollow nu transferă această echitate în timp ce un link standard dofollow o face. În mod clar, ultimele link-uri sunt mult mai de dorit. Totuși, acest lucru depinde în mod direct de calitatea site-ului web de unde primiți acel link. Dacă vorbim de o autoritate ridicată, chiar și link-urile nofollow vă pot oferi beneficii.
Domain authority
Cu cât este mai ridicată calitatea site-ului de la care obțineți backlink-uri, cu atât site-ul vostru va fi evaluat mai bine de algoritmii de căutare Google. Linkurile de pe site-uri web considerate spam pot, totuși, să scadă drastic clasarea.
Relevanța link-ului
Google are modalitățile diverse de a aprecia dacă un anumit backlink este relevant pentru site-ului vostru. În mod evident, oferă evaluări diferențiată în funcție de această relevanță.
De exemplu, să presupunem că aveți o fabrică de ambalaje de carton și primiți un backlink de la un restaurant sau o pizzerie. Acest link va fi evaluat ca fiind unul excelent.
Cu toate acestea, dacă backlink-ul provine de la o companie care vinde termopane, va fi evaluat ca fiind mult mai slab.
Cu cât cele două site-uri web sunt mai relevante unul pentru celălalt, cu atât este mai mare ratingul de relevanță a link-urilor și șansele pentru o poziție mai bună în clasamentul căutării Google mai ridicate.
Locația linkului
Această evaluare măsoară cât de „optim” sau „relevant” este locul (poziția) în care am plasat backlink-ul pe pagina web. În general, cu cât un backlink este mai vizibil pentru un utilizator, cu atât scorul este mai bun. De exemplu, un backlink plasat într-un paragraf din zona superioară a unui articol ar primi o clasare mai mare decât un link plasat în partea de jos a paginii web.
Numărul link-urilor
Backlink-urile sunt, fără îndoială, utile și extrem de importante însă trebuie să fim atenți la câte includem pe o anumită pagină. În marea majoritate a cazurilor, un număr limitat de link-uri bine gândite și poziționate pe o pagină anume va avea un impact mult mai mare decât un număr foarte mare de backlink-uri. Calitate, nu cantitate, este regula de aur.
Anchor text
Textul ancoră este format din cuvintele care afișează hyperlinkul, într-un anumit conținut. Poate fi folosit pentru orice tip de link, fie el inbound (spre propriul site) sau outbound (spre un site extern). Cheia pentru o clasare ridicată a textului ancoră este alcătuirea acestuia urmând cele mai bune practici SEO. În cazul în care anchor textul nu se potrivește în context puteți folosi sinonime. În general acesta trebuie să fie extrem de specific și relevant pentru subiect. Voi scrie în viitor un material dedicat special textelor ancoră.
Cum să nu obții backlink-uri?
În secțiunea de mai sus am detaliat o serie de sfaturile esențiale despre ce ar trebui să faceți pentru a obține backlink-uri SEO de înaltă calitate. În următoarea secțiune aș dori să discutăm despre aspectele pe care ar trebui să le evitați.
În primul rând, nu cumpărați pachete de backlink-uri! Contrar a ceea ce spun cei care vă propun această strategie, nu este o idee bună. Trebuie să vă dezvoltați în mod organic și să câștigați atenția unor parteneri de încredere. Este singurul mod de a obține succesul.
De asemenea, nu trebuie să uitați niciodată că backlink-urile sunt (probabil) cel mai important metric al clasării site-urilor website-urilor, realizat de Google. Nu reduceți calitatea acestora sub nici o formă. Amintiți-vă că algoritmii Google pot recunoaște cu ușurință orice încercare din partea voastră de a „ocoli sistemul”. Dacă consideră problema suficient de gravă, pot penaliza site-ul sau chiar să îl excludă din căutări.
Concluzii
Backlink-urile sunt extrem de relevante pentru îmbunătățirea zonei SEO, dar numai dacă le obțineți în mod corect. Nu este nevoie să vă grăbiți. Acest proces poate dura luni sau chiar ani de zile. Concentrați-vă pe:
- crearea unui conținut de înaltă calitate
- conținut semnificativ pentru nișa în care activați
- stabilirea de relații cu liderii de opinie relevanți din domeniu
Doar în acest fel veți crește încet, dar sigur, atât numărul de backlink-uri cât și poziționarea organică.
Ovidiu Selejan
Postări similare
5 Comments
Lasă un răspuns Anulează răspunsul
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
Caută
Ultimele postări
Categorii
- 10 idei (3)
- Automation (3)
- Facebook Ads (36)
- Google Ads (33)
- Instagram (5)
- SEO (29)
- Strategie On-line (94)
- Website (7)
[…] mai multe detalii despre ce sunt backlink-urile și cât sunt de importante pentru […]
[…] web cu vechime au adesea linkuri către alte site-uri de renume. Accesați orice motor de căutare și introduceți următoarea […]
[…] care sunt cele mai importante pentru strategia ta digitală. Am scris în detaliu despre ce sunt backlink-urile și cât de importante sunt backlink-urile pentru […]
[…] de afaceri”, conform platformei de marketing SEO Ahrefs, site-ul tau ar avea nevoie de 202 de backlink-uri de la site-uri terte pentru a avea sansa de a ajunge pe prima pagina a rezultatelor […]
[…] backlink-uri; […]