Actualizat la: ianuarie 31, 2023
Cum este afectată poziționarea SEO de redirecționările 301?
Site-urile web trec în mod constant prin modificări și actualizări, de la restructurarea modului în care este organizat sitemap-ul, securizarea acestuia (HTTP la HTTPS) sau chiar refacerea totală, care implică schimbarea temei sau chiar a CMS-ului.
Toate operațiunile din backend pot genera o serie de probleme care ar putea avea efecte serioase atât asupra poziționării organice cât și a campaniilor de marketing digital.
Redirecționările ajută la îmbunătățirea procesului de restructurare a site-ului și reduc volatilitate procesului. Înainte de a vedea exact care sunt cele mai bune practici în acest sens consider că e relevant să ofer câteva informații generale despre ce sunt redirecționările (redirects) și cum funcționează acestea.
Ce este un redirect?
Redirect-ul este definit ca procesul de redirecționare a unei adrese URL către o altă adresă URL. Pe scurt, atunci când un utilizator ajunge pe o anumită pagină a unui site, acesta este redirecționat imediat și transparent spre o altă pagină a site-ului.
Există două tipuri principale de redirecționări:
- redirecționarea 301 (permanentă)
- redirecționare 302 (temporară)
Care este redirecționarea cel mai frecvent utilizată?
Dintre cele două, redirecționarea 301 este cel mai frecvent utilizată.
Diferența dintre o redirecționare permanentă (301) și una temporară (302) este subtilă, dar extrem de importantă în SEO:
- O redirecționare permanentă (HTTP 301) va indica motoarelor de căutare că informația care a fost disponibilă anterior la adresa URL redirecționată nu va mai fi regăsită niciodată la locația inițială. Motorul de căutare va executa redirecționarea și își va actualiza informațiile pentru a afișa adresa URL de destinație.
- O redirecționare temporară (HTTP 302) va indica motoarelor de căutare că informația care a fost disponibilă anterior la adresa URL redirecționată ar putea fi disponibilă în viitor la aceeași adresă. Drept urmare, motorul de căutare va continua să facă trimitere la adresa URL curentă și nu la adresa URL de destinație.
Cum este afectată strategia SEO de redirecționările 301?
Majoritatea specialiștilor SEO recomandă folosirea redirecționărilor 301.
Acest tip de redirecționare transferă toată „valoarea” link-ului spre noul URL. Această valoare (cuantificată ca și Page Authority) reprezintă un factor de clasare foarte important în poziționările organice.
Este importat să prezervați aceste valori deoarece ele determină poziția în care se clasează pagina voastră în rezultatele căutărilor organice.
Potrivit Google, redirecționările 301 transferă în procent de 100% aceste valori spre pagina redirecționată. Aceasta înseamnă că vă veți păstra clasarea organică pentru toate link-urile, chiar dacă vă reconfigurați întreg site-ul.
Însă, acest proces este unul de durată. Chiar dacă ați rezolvat mare parte din redirecționări folosind sintaxă simplă (Redirect 301 „/old-url.html” „/new-url.html”) sau Regex (RewriteRule ^news/(.+?)(-[0-9]+)?$ /blog/$1 [L,R=301]), trebuie să urmăriți în permanență, pe o perioadă îndelungată, apariția posibilelor erori.
Din experiența proprie, trecerea acum 3 ani de la Joomla la WordPress pentru unul din site-urile mele de e-commerce îmi generează încă erori, de care mă ocup în mod constant.
Cum rezolvăm erorile de redirecționare în WordPress?
În principiu, pașii sunt simpli:
Instalarea unui modulului 404 to 301
Consultare log-ului cu erori
Aici vă recomand să grupați erorile după IP, pentru a scurta lista
Redirecționarea propriu zisă
În modulul Yoast SEO, care nu mai are nevoie de nicio prezentare, găsiți opțiunea redirecționări. Pașii pe care trebuie să îi faceți sunt următorii:
- Copiați din log-ul de erori 404 link-ul care indică eroare și copiați-l în câmpul URL vechi din modulul Yoast.
- În câmpul URL din modulul Yoast introduceți link-ul aferent noii pagini, din site-ul actual
- Asigurați-vă că ați selectat tipul redirecționării (301)
- Acționați butonul „Adaugă o redirecționare”
După cum vă spuneam mai sus, acest proces este unul de durată. În cazul prezentat de mine, o să vedeți că există peste 450 de redirecționări la acest moment. Aceste erori ai apărut chiar dacă am și o formulă Regex care îmi redirecționează tot traficul din URL-ul vechi al magazinului on-line spre URL-ul nou.
Cât durează transferul autorității paginii?
Este important să rețineți că va dura un timp până când algoritmii vor recunoaște și indexa o redirecționare 301, dar și pentru a acorda noii pagini redirecționate autoritatea paginii anterioare. Se poate dovedi un proces de durată dacă site-ul este rar accesat de crawlere. Puteți accelera acest proces pentru paginile cheie solicitând un crawl manual din Google Search Console (unde e bine să vă asigurați că nu aveți pagini cu erori).
Concluzii
Așadar, cum este afectată poziționarea SEO de redirecționările 301? În principiu nu, dar este foarte important să rezolvați în mod constant erorile care apar. Nu este un proces dificil, însă e necesară o constanță în abordare, deoarece poate dura mult timp. Voi cum rezolvați tipul acesta de probleme?
Ovidiu Selejan
Postări similare
1 Comment
Lasă un răspuns Anulează răspunsul
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
Caută
Ultimele postări
Categorii
- Automation (6)
- Facebook Ads (39)
- Google Ads (39)
- Instagram (7)
- Recenzii cărţi (3)
- SEO (34)
- Strategie On-line (109)
- Website (11)
[…] vă hotărați pentru o strategie de acest fel, trebuie să aveți în vedere să executați corect redirecționările 301. Am scris un articol complet pe această temă, nu intru aici în alte […]