Actualizat la: aprilie 12, 2024

De ce magazinul online nu aduce vânzări?

Am încercat să identific în acest articol principalele motive pentru care un magazin online nu aduce vânzări. Desigur, lista nu este exhaustivă, însă constituie un punct de plecare în identificarea posibilelor probleme.

De ce magazinul online nu aduce vânzări:

  • Interfață anacronică
  • Conținut insuficient
  • Lipsa unei pagini de portofoliu
  • Conturi social media inexistente/ignorate
  • Granulare geografică
  • Lipsa butoanelor spre social media în site
  • Nu colectați datele primare (adrese de email)
  • Call to action plasate incorect
  • Nu solicitați clienților review-uri
  • Omiterea preferințelor utilizatorilor

Să dezvoltăm fiecare punct în parte.

Interfață anacronică

Există destul de multe site-uri la acest moment care au fost dezvoltate undeva în jurul anilor 2016-2017. În mod evident, tehnologia a evoluat de la acel moment, temele sunt altele, modul și structura în care este gândit un site la acest moment este complet diferit de cum era acum 6-7 ani.

De aceea, dacă experimentați scăderi în vânzări sau în generarea de leaduri, nu omiteți o reîmprospătare a site-ului, în special dacă acesta este construit cu teme/tehnologii mai vechi.

Website 2024 versus 2016

Mai sus aveți un exemplu despre cum arată o interfață unui site refăcut acum câteva săptămâni, comparativ cu varianta acestuia care a fost dezvoltată în urmă cu 7-8 ani. Diferențele sunt evidente.

Ceea ce primează în acest moment din punct de vedere UI/UX la un site web:

  • structură foarte logică;
  • meniuri clare;
  • categorii sau pagini de produse extrem de bine evidențiate;
  • responsive (mobile friendly);

Conținut insuficient

Dacă site-ul vostru are doar două trei pagini cu informații, și acestea vagi, va fi ignorat în totalitate atât de către motoarele de căutare cât și de vizitatori. Și, dacă site-ul nu este indexat în prima fază de către motoarele de căutare, acesta nu va fi găsit nici de utilizatori.

De aceea, pentru atrage vizitatori și a genera conversii site-ul trebuie, la nivel de conținut, să se constituie într-o librărie de sfaturi și soluții. Acest lucru vă va ajuta să câștigați încrederea în ochii utilizatorilor. În timp, veți fi perceput ca un portal la care aceștia revin pentru a găsi răspunsul la diverse probleme.

Lipsa unei pagini de portofoliu

Dovada expertizei voastre este portofoliul. Vă sugerez să aveți o pagină/secțiune pe site dedicată în totalitate prezentării proiectelor voastre.

Acest portofoliu poate fi:

  • galerie foto a unor proiecte finalizate;
  • studii de caz;
  • rapoarte de orice;
  • white papers;

Portofoliu foto

Ca și observație empirică, materialele foto și video atrag mult mai mult atenția în general și sunt extrem de importante în portofoliul vostru online. Vă las mai jos un exemplu în acest sens.

Conturi social media inexistente/ignorate

Așa cum am mai spus și în alte articole, nu este necesar să aveți conturi pe toate platformele de social media. Însă, trebuie să aveți o prezență pe câteva din aceste canale deoarece aceasta va completa expertiza expusă pe website. În subsecvent, vă veți consolida poziția de expert în domeniul vostru, ceea ce va ajuta la generarea de conversii.

Desigur, ceea ce am sugerat la primul punct se aplică și în acest caz: dacă paginile voastre de social media nu sunt actualizate, par ca și cum ar fi abandonate, sau nu au conținut relevant, mai bine le închideți.

Granulare geografică

Încercat să targetați comunitățile locale în mod direct, cu conținut care li se adresează acestor utilizatori în mod specific. Dacă faceți acest lucru, Google va asocia site-ul vostru cu aria geografică în care activați, crescând vă astfel baza de potențiali clienți.

Lipsa butoanelor spre social media în site

Interconectarea tuturor pieselor care alcătuiesc privind prezența voastră online este esențială. Trebuie să creați un fir logic virtual de conectare între toate asset-urile voastre digitale.Acest lucru vă va ajuta să construiți o relație mai complexă cu vizitatorii voștri. În acest fel vă asigurați că mesajul ajunge la utilizatori, fie printr-o platformă, fie prin alta.

social media D6

Mai mult, cu cat paginile voastre din site primesc mai multe vizite și conturile de social media sunt mai activă, cu atât sunteți perceput ca fiind o autoritate în acel domeniu de către Google. Și acest lucru înseamnă că veți apărea mai sus în căutări, ceea ce va genera mai multe conversații.

Nu colectați datele primare (adrese de email)

Am discutat foarte mult despre acest aspect, nu mai reiau încă odată tot narativul. Ce trebuie să rețineți este că datele primare sunt fundamentale pentru afacerea voastră. Degeaba aduceți vizitatori în site dacă nu știți cum să contactați ulterior acești oameni, pentru a-i fideliza și transforma în potențiali clienți.

Cea mai simplă metodă prin care puteți realiza aceste lucru este să colectați adresele de e-mail ale vizitatorilor interesați de produsele sau serviciile voastre.

Puteți colecta adrese de email prin pop-up-uri, integrări în footer sau la finalul articolelor a unor secțiuni de subscriere la newsletter, și așa mai departe.

Exit pop up

Desigur, trebuie să găsiți o metodă prin care să nu fiți prea intruzivi cu pop-urile. Mai multe detalii despre acest aspect găsiți în articolele mele anterioare.

Call to action plasate incorect

Vizitatorii paginilor trebuie să știe care sunt pașii pe care doriți să îi facă în continuare. În caz contrar, aceștia își vor pierde interesul și vor uita foarte rapid de ce sunt pe pagină, sau ce pași trebuie să facă în continuare.

CTA

Cele mai bune call to action au forma unor linkuri sau butoane, inserate în zonele cheie din  paginile relevante, cu indicații exacte despre pasul/pașii următori pe care trebuie să îi facă vizitatorii. Vă las aici un exemplu despre modul în care se implementează un astfel de CTA în mod corect.

Nu solicitați clienților review-uri

Pentru a obține review-uri de la clienți, primul pas este să le cereți.

Cel mai simplu mod de a realiza acest lucru este să trimiteți un mail spre clienții care au cumpărat produsele voastre sau serviciile. Acest lucru se poate automatiza destul de facil, dar dacă urmăriți să obțineți testimoniale mai personale de la anumiți clienți, sugestia mea este să optați pentru mail-uri personalizate.

Omiterea preferințelor utilizatorilor

În principiu, tot ce trebuie să faceți pentru a identifica potențiale oportunități este să fiți atenți la:

  • comentariile din social media;
  • review-urile online;
  • analiticele din Google Search Console;
  • rezultatele campaniilor Google și Facebook Ads și așa mai departe.

Odată agregate toate aceste puncte de date cu siguranță veți identifica lucruri care vă vor ajuta în creșterea conversiilor.

Alte resurse

10 lucruri pe care să le iei în calcul când deschizi un magazin online
De ce dau faliment magazinele online?
Cum măsurăm succesul unei afaceri online?
Cum calculez bugetul de marketing online?
Care sunt costurile unei afaceri online?
9 strategii de creștere a vânzărilor magazinelor online

Concluzii

Am încercat să evidențiez în acest articol o serie de factori esențiali care influențează performanța unui magazin online, cu accent pe importanța adaptării la noile tehnologii și tendințe în design, precum și pe necesitatea de a oferi conținut relevant și de calitate. O interfață anacronică, conținut insuficient, lipsa unei pagini de portofoliu, și ignorarea conturilor de social media sunt câteva dintre principalele probleme cu care se confruntă mare parte din magazinele online. De asemenea, neglijarea aspectelor locale prin granulare geografică, omiterea butoanelor pentru rețelele sociale pe site și colectarea ineficientă de date primare cum ar fi adresele de email pot limita semnificativ rata de conversie. Implementarea incorectă a call to action-urilor, ne solicitarea review-urilor de la clienți, și ignorarea preferințelor utilizatorilor sunt alte greșeli care pot împiedica un magazin online să performeze corespunzător.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.