Actualizat la: iunie 5, 2024

Este recomandat ca o afacere să aibă atât site de prezentare cât și magazin online?

Am dat de două cazuri în ultima lună în care proprietarii unui anumit business au decis să meargă pe o abordare duală în ceea ce privește prezența online: mă refer aici la situația în care același brand are un magazin online și un site de prezentare. Vom aborda un caz din cele două în articolul de astăzi, spre exemplificare.

Ca și observație generală, această decizie poate fi cu dublu tăiș dacă strategia de management digital al celor două site-uri nu este extrem de bine gândită. Haideți să vedem care sunt plusurile și minusurile acestei abordări.

Așadar, este recomandat ca o afacere să aibă atât site de prezentare cât și magazin online? Foarte sintetic, abordarea duală poate mări prezența online și poate oferi oportunități de a aborda diferite segmente de public și intenții de căutare. Pe de altă parte, riscurile asociate cu conținutul duplicat, diluarea autorității și necesitatea alocării unor resurse suplimentare sunt aspecte care trebuie foarte bine considerate.

Este esențial să cântăriți argumentele pro și contra în contextul obiectivelor specifice ale afacerii, resurselor disponibile și al nevoilor publicului țintă.

Care sunt dezavantajele ca o afacere să aibă atât site de prezentare cât și magazin online?

Confuzia utilizatorilor

Unii utilizatori ar putea fi confuzi în momentul în care descoperă faptul că există două site-uri web diferite pentru același brand. De aceea, este posibil să transmiteți un semnal la nivel de încredere, ceea ce se va reflecta, cel mai probabil, în scăderea conversiilor.

Probleme de conținut duplicat

În 90% din cazuri, conținutul care va apărea pe cele două site-uri va fi identic, deoarece vorbim despre aceeași companie, aceleași produse etc. Este exact cazul la care fac referire și în acest articol. Produsele au aceleași descrieri în ambele site-uri, pentru că…până la urmă sunt aceleași produse. Ei bine, conținutul foarte asemănător care apare pe ambele site-uri, ar putea duce la probleme de conținut duplicat, ceea ce va avea un impact negativ asupra SEO.

Continut duplicatMai mult, algoritmii Google nu vor ști cărui site să îi acorde prioritate pentru anumite interogări. Acest lucru poate duce la o situație în care nici unul din cele două site-uri niciunul dintre cele două site-uri nu va fi afișat.

Autoritate diluată

După cum știți deja, motoarele de căutare (și aici ne referim primordial la Google), atribuie autoritate site-urilor în funcție de diverși factori, din care cel mai importat sunt de departe backlink-urile – mai multe detalii în articolul legat de principalii factori de clasare. A avea două site-uri relativ similare înseamnă că autoritatea se va dilua prin distribuția acesteia între cele două entități. Acest lucru va slăbi performanța SEO globală.

Alocarea de resurse suplimentare

Gestionarea a două site-uri web înseamnă efort suplimentar și resurse duble care trebuie alocate pentru crearea de conținut, SEO, update și așa mai departe. Mai mult, dacă site-urile sunt dezvoltate pe platforme diferite (așa cum este și acest caz – site-ul de prezentare este WordPress și magazinul online este GoMag) este nevoie de două echipe de mentenanță, module diferite etc.

Care sunt posibilele avantaje ca o afacere să aibă atât site de prezentare cât și magazin online?

Orientare explicită a fiecărui site

Dacă optați pentru această variantă site-ul de prezentare se poate concentra exclusiv pe conținut informațional și branding, oferind informații despre produse și articole de blog cu extrem de mult conținut informațional în timp ce magazinul online ar trebui optimizat pentru a genera conversii.

Strategii SEO diferite

Se pot implementa strategii SEO diferite, adaptate la obiectivele specifice ale fiecărui site. De exemplu, site-ul de prezentare poate viza cuvinte cheie informaționale/educaționale, în timp ce magazinul online ar trebuie să aibă în vizor cuvinte cheie tranzacționale.

Acoperire online mai extinsă

Faptul că aveți două site-uri care adresează cam același public/intenție vă sporește șansele de a apărea în cât mai multe căutări. În mod cert, acest lucru se va întâmpla doar dacă ambele site-uri se clasează foarte bine pentru interogări relevante!

Cross link între cele două site-uri

Dacă unul dintre site-uri are o vechime mai mare (în cazul de față unul dintre domenii are 16 ani vechime) puteți să implementați o strategie de link-building între cele două site-uri. Acest lucru trebuie făcut cu mare precauție, ca să nu fie interpretat ca o încercare de manipulare a motoarelor de căutare.

DA site

Strategii de diminuare a riscurilor de penalizare Google

Dacă totuși optați pentru menținerea în paralel, pentru același brand, a două site-uri, unul de prezentare și un magazin online, vă recomand să analizați și aplicați sugestiile mele de mai jos pentru a evita eventualele penalizări.

Folosiți conținut unic în cele două site-uri

Asigurați-vă că ambele site-uri au un conținut unic care servește scopurilor lor primordiale (informațional și tranzacțional). În acest fel veți reduce la maxim posibilitatea de penalizare din cauza conținutului duplicat.

Diferențierea între cele două site-uri trebuie să fie cât mai clară

Diferențiați în mod clar cele două site-uri, menținând în același timp un branding coerent.

Încercați să folosiți:

  • aceeași siglă;
  • aceeași schemă de culori;
  • aceleași date de contact și așa mai departe;

De asemenea, navigarea între cele două platforme trebuie să fie extrem de ușoară, astfel încât utilizatorii să înțeleagă scopurile celor două site-uri.

Consolidați autoritatea site-urilor, atunci când este posibil

Luați în considerare utilizarea subdomeniilor, dacă acest lucru este în concordanță cu strategia voastră. Ca să înțelegeți la ce mă refer:

  • Site de prezentare: sitedeprezentare.ro
  • Magazin online: magazin.sitedeprezentare.ro

Pe lângă faptul că acest lucru poate ajuta la consolidarea autorității, vă va simplifica și managementul celor două site-uri.

Promovare încrucișată

Folosiți fiecare site pentru a-l completa pe celălalt – utilizați site-ul de prezentare pentru brand awareness și direcționați utilizatorii interesați de produse către magazinul online pentru achiziții.

Concluzii

Adoptând o strategie bine gândită, care să includă conținut unic, diferențiere clară între site-uri, utilizarea strategică a subdomeniilor și promovarea încrucișată, puteți minimiza riscurile și maximiza beneficiile acestei abordări. Astfel, gestionarea eficientă a celor două site-uri nu numai că va sprijini obiectivele SEO, dar va contribui și la consolidarea prezenței online a afacerii voastre.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.