Care sunt principalele tipuri de campanii Facebook? Atunci când îți construiești strategia pentru planul de publicitate Facebook, nivelul de conștientizare al brandului este o prioritate absolută. Cel mai bun mod de a face acest lucru este să creezi campanii care vizează diferite niveluri de „awareness”.

Tipurile de audiențe la care o să facem referire sunt de două feluri: „cold” și „warm”. Prin ce se diferențiază aceste tipuri de audiențe?

Audiența „cold” este formată din vizitatorii care:

  • nu au vizitat site-ul de mult timp;
  • nu au petrecut o perioadă extinsă pe site în timpul vizitei  (de exemplu, au interacționat doar cu pagina de landing);

Așadar, vorbim de un public al cărui interes este unul redus, de unde și numele de audiență „cold” (rece).

Audiența „warm” este formată din persoanele care v-au vizitat recent site-ul web sau cei care au demonstrat un interes specific pentru anumite secțiuni sau produse din site. Este publicul cu cea mai mare probabilitate să genereze conversii (vânzări). Așadar, vorbim de un public al cărui interes este unul ridicat pentru produsele sau serviciile tale, de unde și numele de audiență „warm” (caldă).

Aceste definiții sunt relevante pentru subiectul detaliat în acest articol, și anume tipurile de campanii Facebook. Indiferent de tipul de afacere pe care o aveți, de bugetul de publicitate alocat sau de strategia de marketing, trebuie nu numai să monitorizați și să măsurați ROAS-ul, dar și să maximizați performanța acestuia. Haideți să vedem ce tipuri de campanii ar trebui să luați în considerare.

Campanii de „Brand Awarness”

Campaniile de conștientizare a brandului sunt destinate persoanelor care doresc ca utilizatorii să fie expuși la informații despre compania lor. De obicei, acest tip de campanie nu este unul utilizat foarte des, deoarece antreprenorii preferă ca bugetul să fie alocat pentru „event-uri” specifice. Trebuie să aveți în vedere faptul că cel  mai adesea veți ajunge la o  audiență „cold”. Aceste persoane nu au mai interacționat cu brandul.

Campanii de „Reach”

Campaniile de „reach” sunt destinate celor care doresc să maximizeze numărul de utilizatori care le  vizualizează anunțurile. Acest tip de campanie se poate utiliza strategic în scopuri de retargeting, pentru acoperirea unor demografice în care numărul oamenilor care sunt expuși la anumit anunț este mai important decât cine îl vizualizează. Campaniile cu acest tip de obiectiv sunt cel mai adesea utilizate pentru audiențe „warm”, care cunosc afacerea ta, au fost expuse brand-ului și e foarte posibil să convertească.

Campanii de Trafic

Campaniile de trafic afișează reclame utilizatorilor cu intenția de a-i direcționa de pe Facebook pe alte platforme: website, aplicații , Messenger sau chiar WhatsApp. De obicei, acest obiectiv atrage trafic „cold”. Campaniile de acest tip sunt potrivite pentru situații în care îți dorești să maximizezi numărul oamenilor care îți vizitează website-ul, la un cost per vizită foarte redus. De cele mai multe ori, utilizatorii care compun traficul direcționat prin acest tip de campanie nu vor avea și alte tipuri de interacțiuni pe site.

Campanii de „Engagement”

Obiectivul campaniilor de „Engagement” este de a afișa ad-urile spre persoanele cu cea mai mare probabilitate de a-l aprecia, comenta și distribui. Singura situație în care vei folosi acest tip de campanie este atunci când dorești să validezi mesajul transmis. Se pot rula campanii post-engagement atât pentru audiențe „cold” cât și pentru audiențe „warm”.

Campanie de Like-uri

O campanie cu obiectivul „Like” are exact acest scop: să fie îndreptată spre persoanele care au cea mai mare probabilitate de a aprecia pagina ta de Facebook. Ad-urile fiind optimizate în acest sens. Motivul principal pentru a configura o astfel de campanie este să atragi cât mai multe like-uri pentru o pagină nouă de Facebook. Persoanele percep o afacere ca fiind legitimă după ce pagina pe care o vizitează are peste 100 de like-uri. Cel mai adesea vei derula această campanie către un public „cold”. Campania poate adresa și persoanele care conștientizează existența brand-ului, au avut tangență cu el, dar nu au dat like la pagină.

Campanii de „Event Response”

Campaniile care au ca scop reacția/răspunsul la anumite evenimente sociale sunt orientate spre persoanele care au interes în această zonă. De obicei ele își manifestă intenția printr-un răspuns – merg sau sunt interesat. Pentru a crea acest tip de campanie, evenimentul trebuie să fie activ și biletele trebuie să fie vândute online. De obicei, vei utiliza acest tip de campanie pentru a crește interesul unui anumit public pentru evenimente organizate local sau regional.

Campanii de „App Install”

Campaniile Facebook de acest tip sunt utilizate pentru a aduce în atenția publicului aplicații mobile, atât pentru App Store cât și pentru Google Play. Facebook îți oferă posibilitatea de a direcționa utilizatorii, chiar din ad, spre Google Play sau App Store. De asemenea, campania va fi optimizată pentru acțiuni de tipul instalare și cumpărare. Partea de tracking este extrem de bine optimizată și vă permite să urmăriți toate acțiunile din aplicație. Când configurezi ad-ul poți specifica cu exactitate platforma pentru care dorești să ruleze reclamele, versiunile de iOS sau Android, tipul de dispozitiv (iPad sau iPhone). etc. Campaniile de instalare a aplicațiilor de mobil sunt potrivite pentru toate audiențele, în funcție de obiectivele de marketing pe care le stabilești.

Campanii de „Video Views”

Puteți utiliza campaniile de acest tip pentru a identifica persoanele interesate de ceea ce vindeți, fără a le cere să părăsească aplicația Facebook. Unul dintre cele mai ieftine moduri de prospectare a unui serviciu sau produs este distribuirea unui anunț video către o audiență cât mai mare. Evident, audiența va fi una „cold”. Deoarece costul „per view” este destul de accesibil, poți să îți faci rapid o idee legată de interesul general asupra unui produs sau serviciu. În acest fel, faci o pretestare pentru care nu ai nevoie de un buget foarte mare.

Campanii de „Lead Generation”

Campaniile Facebook de generare lead-urilor sunt un mod unic de a colecta clienți potențiali pentru afacerea ta. Nu este nevoie să creezi un formular pe pagina site-ului web! Acest lucru îți permite să colectezi o mulțime de informații de la un prospect, fără ca acesta să părăsească platforma Facebook. Utilizatorul nu trebuie să își introducă informațiile de contact, deoarece ele sunt pre-completate de aplicație. În special pe dispozitivele mobile, acesta este un mod simplu și elegant de a colecta cereri de la potențiali clienți. În mod obișnuit, vei utiliza campanii de generare de clienți potențiali pentru trafic „cold”. Un alt plus este acela că persoana nu părăsește platforma, ceea ce face ca experiența de navigare să fie una mult mai fluidă.

Campanii de mesaje

Campaniile de mesaje vă permit să rulați un anunț prin care inițiați o conversație cu un utilizator prin:

  • Facebook Messenger;
  • WhatsApp;

Puteți afișa anunțuri sponsorizate în cadrul conversațiilor deja existente Messenger, pe care le aveți cu utilizatori pe pagina dumneavoastră. Există o serie de moduri creative pentru a utiliza acest tip de campanie. Am folosit acest obiectiv pentru a iniția conversații cu clienți potențiali, prin invitația la dialog pe un subiect anume. Multe persoane își doresc să primească un răspuns la o întrebare simplă înainte de a cumpăra un produs. Această soluție este una excelentă pentru a rezolva aceste nelămuriri.

Campaniile de conversie vor reprezenta subiectul unui alt articol.