YouTube Ads – ce trebuie să știi pentru a avea succes și în zona de vizual? Campaniile de marketing digital sunt o strategie concepută pentru a vă ajuta să identificați potențialii cumpărători care au parcurs toate zonele din funnel-ul de vânzare și sunt deja pregătiți pentru etapa finală, cea de conversie. Aceste tranziții prin funnel sunt de obicei dictate de intenția utilizatorului, așa cum am arătat intru-un alt articol. Desigur, persoanele din zona BOFU (bottom of the funnel) sunt cele care generează de fapt un ROAS eficient pentru cele mai multe afaceri.

Însă, nu am adresat limitările acestei strategii. În mod clar, nu există un număr infinit de persoane care sunt poziționate în partea de jos a funnel-ului, sau care caută activ un anumit produs sau serviciu.

Sursa imagine: aici

Depinde de voi să aflați cum puteți maximiza potențialul existent, deoarece este important să generați performanțe stabile pentru cam\paniile de marketing digital. Strategia digitală este una care are la bază crearea unei abordări care să ia în considerare întregul proces de convertire al utilizatorilor, pe toată durata deplasării acestora prin funnel.

Chiar dacă sunteți concentrați pe strategia de conversie din partea inferioară a funnel-ului de vânzare, nu puteți trece cu vederea importanța implementării strategiei pentru zonele de mijloc și superioare – MOFU (middle of the funnel) & TOFU (top of the funnel). O metodă de a viza persoanele din funnel-ul superior este publicitatea pe YouTube.

De ce să folosești YouTube Ads?

Există câteva motive pentru care YouTube este un canal extrem de eficient. Expunerea în această zonă poate completa eforturile voastre de publicitare existente. Să vedem de ce:

Expunere imensă

YouTube are mai mult de două miliarde de utilizatori. Acest lucru se traduce foarte simplu: puteți adresa una dintre cele mai mari audiențe dintre toate platformele de social media.

Targeting

YouTube simplifică direcționarea către clientul ideal. Acest lucru vă oferă oportunități puternice de a direcționa conținutul către audiența cea mai relevantă.

Cost redus

Publicitatea pe YouTube este (momentan) extrem de accesibilă. Acest lucru este valabil mai ales atunci când luați în considerare numărul și calitatea vizualizărilor pe care le puteți primi.

După cum puteți vedea în imaginea de mai sus, am reușit, prin intermediu unei singure campanii, să obținem peste 300.000 de afișări la un cost total de 2282 RON. Extrapolând, puteți ajunge la aproximativ 1 milion de afișări cu un cost de până în 1500 EUR.

Strategia YouTube Ads & PPC

Dacă doriți să vă asigurați că strategia voastră YouTube completează eforturile PPC este esențial să aveți un plan corect și ancorat în realitate. Evidențiez mai jos câteva sfaturi care vă vor ghida în acest  proces.

Audiența

YouTube Ads oferă mai multe strategii de direcționare. Datorită cantității enorme de conținut vizualizat pe YouTube, puteți să segmentați audiența la o granularitate extrem de fină, fără a limita reach-ul. Unele strategii de targetare care trebuie luate în considerare includ:

  • Custom audiences | algoritmii aleg automat publicul potrivit care se potrivește cel mai bine campaniei voastre. Pe baza obiectivelor campaniei și a strategiei de licitare, sistemul va interpreta toate aceste semnale și va alege un public axat pe: reach, consideration și performance;
  • Affinity audiences | vă permit să ajungeți la utilizatori specifici, pe baza unei imagini holistice a stilului lor de viață, pasiunilor sau obiceiurilor acestora;
  • In-market audiences | vă oferă șansa de a vă conecta cu consumatorii care cercetează sau compară activ produsele și serviciile de pe site-urile din rețeaua de display Google și de pe YouTube;
  • Custom affinity audiences| trebuie să aveți în vedere minimum cinci interese diferite, adrese URL, locații sau aplicații care definesc cel mai bine publicul pe care încercați să îl vizați.

Dacă acoperiți aceste opțiuni, puteți ajunge la persoanele potrivite pentru campaniile voastre.

Conținut video

Conținutul videoclipurilor și modul în care sunt formatate trebuie să reflecte obiectivele voastre. Există câteva opțiuni de format acceptate de YouTube. Unele dintre acestea includ:

  • Non-skippable video ads: sunt livrate înainte de un video, iar utilizatorul este constrâns să le vizioneze înainte de a accesa materialul principal.
  • Skippable video ads: livrate înainte de un video. Pot fi închise după doar cinci secunde.
  • Bumper ads: anunțuri mai scurte, care durează doar șase secunde, înainte ca videoclipul principal să poată fi vizionat.

Când creați videoclipurile, asigurați-vă că acestea includ un „call to action” relevant la începutul videoclipului. De asemenea, nu omiteți să înserați sigla sau numele brand-ului.

Desigur, aceste informații trebuie adaptate în funcție de specificul fiecărei afaceri, având clar în minte obiectivul final. Dacă aveți și alte sugestii, le aștept în comentarii.