Actualizat la: martie 29, 2024

Cum ajunge site-ul meu pe prima pagină?

Cred că ți-ai pus de multe ori această întrebare. Dacă site-ul tău nu apare în primele 10 rezultate ale Google pentru cuvintele cheie vizate, nu vei avea nici o accesare. Așa cum am arătat aici, 75% dintre utilizatori nu ajung niciodată pe pagina a două a căutărilor.

Așadar, haideți să vedem care sunt principalele elemente pe care trebuie să le aveți în vedere dacă vreți ca site-ul vostru să ajungă pe prima pagină:

  • Autoritatea domeniului
  • Vechimea blogului
  • Cadența de postare
  • Profilul de backlink-uri
  • Link-urile interne
  • Link-urile externe
  • Distribuțiea cuvântului cheie
  • Corectitudinea textului
  • Competitivitatea nișei în care activezi
  • Alinierea conținutului cu intenția de căutare
  • Conținut relevant
  • Optimizarea imaginilor
  • Experiența utilizatorului
Ești interesat de backlink-uri de calitate? Contactează-mă!

Elemente calitative și calitative

Autoritatea domeniului

Este determinată de calitatea și numărul link-urilor care sunt direcționate spre site-ul tău. Cu cât aceste link-uri sunt mai relevante, cu atât mai mult va crește autoritatea domeniului tău, ceea ce te va ajuta să te clasezi mai bine în rezultatele căutărilor.

Vechimea domeniului

Motoarele de căutare acordă o încredere mai mare site-urilor mai vechi, considerându-le mai stabile și relevante. De exemplu, un blog mai vechi, cu conținut actualizat și relevant, are adesea un avantaj relevant în poziționări.

DA Seki

Cadența de postare

Regularitatea cu care postezi pe blogul tău poate afecta clasamentul. Postarea constantă și frecventă de conținut nou și relevant poate îmbunătăți vizibilitatea site-ului tău în motoarele de căutare. Cât de des postezi, postezi o dată pe săptămână, de două ori pe săptămână, o dată pe lună? Asta va face diferența pe termen lung.

Profilul de backlink-uri

Calitatea și relevanța link-urilor externe care indică spre site-ul tău influențează pozitiv autoritatea domeniului. Un profil de backlink-uri puternic și diversificat este crucial pentru clasarea SEO.

profil backlinks

Link-urile interne

Utilizarea link-urilor interne ajută la structurarea site-ului și la distribuirea autorității de pagină în interiorul site-ului. Este important să ai o ierarhie bine gândită și link-uri relevante între paginile site-ului.

link uri interne1

Link-urile externe

Includerea de link-uri către surse externe de încredere poate spori autoritatea și relevanța conținutului tău, ceea ce poate influența pozitiv clasarea ta.

Distribuția cuvântului cheie

Folosirea strategică a cuvintelor cheie în conținut, fără a abuza de ele, ajută la îmbunătățirea relevanței pentru anumite căutări. Este esențial să distribui cuvintele cheie în mod natural în text. Pui cuvintele cheie în URL-ul postărilor tale de blog? Ești atent la modul în care scrii meta descrierea, titlul și H1?

Care este numărul ideal de cuvinte cheie de pe o pagină pentru o optimizare SEO corectă?

Titlul paginilor apare în rezultatele căutării. Aceste titluri oferă utilizatorilor o imagine rapidă asupra conținutului unei interogări. Sunt limitate la 50-60 de caractere, așadar trebuie să fie concise și clare. Cuvintele cheie vizate trebuie să fie parte integrantă din titlul paginilor.

Titlu pagina Web

Meta descrierile sunt un scurt rezumat al unei pagini, afișate sub eticheta de titlu. În timp ce meta descrierile nu influențează direct clasamentele de poziționare, ele influențează rata de click. Este recomandat ca meta descrierile să aibă 155-160 de caractere.

Meta descriere site Web

Așadar, textul trebuie să fie orientat cu precădere spre cuvintele cheie vizate care corespund intenției de căutare care funcționează cel mai bine.

Corectitudinea textului

Un text fără erori gramaticale și de ortografie crește credibilitatea și profesionalismul site-ului, factori care sunt importanți pentru motoarele de căutare și utilizatori.

Relevanța conținutului

Conținutul generos se clasează cel mai bine pe Google. Ar trebui să vizați publicarea unor articole extinse, cu informații utile, pentru vizitatorii site-ului vostru. Când creați conținut de acest tip pe blog, utilizați cuvinte cheie care au un volum de căutări și o dificultate ridicată de poziționare organică.  Pentru evaluarea dificultății precum și a valorii anumitor cuvinte cheie, utilizați UbberSuggest sau Google Keyword Planner. Vedeți o serie de exemple într-un articol anterior.

Ai nevoie de un magazin online? Click aici!

Articolele de pe blog trebuie să se concentreze asupra oferirii de informații de calitate utilizatorilor în detrimentul poziționării organice (SEO). Cu toate acestea, este posibil să echilibrați balanța între cele două interese. Nu uitati, articolele de blog au un anumit tipar după care trebui să fie scrise. Am adresat acest subiect aici.

Competitivitatea nișei în care activezi

Nivelul de concurență în nișa ta poate influența dificultatea de a ajunge pe prima pagină. Nișele foarte competitive necesită un efort mai mare și strategii SEO mai sofisticate pentru a obține clasări superioare.

Alinierea conținutului cu intenția de căutare

Chiar dacă sună pretențios, acest pas este unul extrem de important. Pe scurt, trebuie să te asiguri că optimizezi exact acele cuvinte cheie pentru care există căutări.  Nu uita – intenția de căutare este scopul final al persoanei care folosește un motor de căutare.

Așadar, creați conținut care să cuprindă mare parte din cuvintele cheie căutate de potențialii cumpărători ai produsului sau serviciului vostru. Google va poziționa în top paginile care se potrivesc cel mai bine termenului de căutare, dar și intenția de căutare din spatele unei anumite interogări.

Înțelegerea conceptului de intenție de căutare și crearea de conținut care se aliniază la intenția utilizatorului este esențială. Algoritmul implementat de Google în 2018 are la bază un model NLP (natural language processing) avansat, care analizează mult mai fin această intenție de căutare. Mai mult despre acest algoritm vom discuta într-un articol viitor.

Cum se clasifică intențiile de căutare?

Informaționale

Intenția informațională este atunci când utilizatorul caută informații specifice. Fie că vorbim de o căutare simplă sau una mai complexă, obiectivul principal este acela de a obține răspunsuri clare la anumite întrebări. Un exemplu de căutare informațională ar fi „ce este SEO?”

Navigaționale

Explorarea web în care utilizatorul caută un website specific sau o aplicație. Exemple în acest sens sunt căutări de genul: Facebook, EMAG, etc.

Comerciale

Intenția din spatele acestei căutări este informare despre un anumit produs, dar fără a lua decizia de cumpărare. Căutările precum „cel mai bun computer”, „cea mai bună unghieră” sunt căutări comerciale.

Tranzacționale

Aceste tipuri de căutări denotă o intenție clară de cumpărare. Utilizatorii știu deja ce doresc să achiziționeze și  sunt foarte specifici în legătură cu produsul sau serviciul dorit. Câteva exemple ar fi: „preț MacBook Air 2021”, „cel mai mic preț Iphone 12”.

Țineți cont de intenția căutărilor atunci când creați conținut pentru site-ul vostru web. Urmăriți cu atenție cuvintele cheie pentru care doriți să aveți cea mai bună poziționare. Nu ignorați tipul de intenție de căutare care corespund acestor cuvinte.

În exemplul de mai jos am ilustrat pozițiile pentru cuvintele cheie relevante în cazul unui site de e-commerce. Veți remarca faptul că aceste cuvinte cheie au fost alese pentru a răspunde diverselor tipuri de intenții de căutare.

Pozitionare organica SEO

Optimizarea imaginilor

Cu siguranță ați selectat cu atenție imaginile de pe site-ul vostru. Însă, v-ați ocupat de optimizarea acestora? Imaginile pot contribui la scorul general SEO al site-ului și pot crește traficul organic. Dar, este necesar să le optimizați. În mod contrar, viteza site-ului va avea de suferit, după cum vedeți în imaginea de mai jos.

Optimizare imagini website

Viteza de încărcare este un factor extrem de important. Trebuie să optimizați imaginile pentru a creste viteza și pentru a îmbunătăți performanța generală a site-ului. Folosiți TinyPng, care poate aduce rezultate excepționale sau puteți instala un modul, în funcție de CMS-ul pe care îl folosiți.

Compresie imagini

De asemenea, scalarea este o operațiune foarte importantă. Imaginile pot fi optimizate, însă dacă ele au o dimensiune de 1900×1200 dar în elementul din pagină ele sunt afișate la maxim 800×600, vorbim de o supradimensionare care nu este necesară.

Dacă site-ul se va încărca lent, utilizatorii se vor plictisi și vor reveni la celelalte rezultate ale căutării din Google. Pe lângă faptul că veți pierde o posibilă conversie, site-ul va fi penalizat, deoarece bounce rate-ul este mare.

Adăugarea de text alternativ la imagini este un alt pas necesar. Îmbunătățește accesibilitatea și ajută algoritmii să înțeleagă mai bine imaginile de pe site. Folosiți conținut bogat în informații care încorporează cuvinte cheie. Textul alternativ pentru imagini trebuie să fie concis!

Experiența utilizatorului

Google analizează experiența utilizatorului atunci când generează clasamentul de poziționări al site-urilor. Iată câteva lucruri pe care trebuie să bifați, pentru a vă îmbunătăți experiența utilizatorului și în mod direct poziționarea organică.

Viteza

Viteza generală de încărcare a site-ului web joacă un rol vital în experiența utilizatorului. GtMetrix este o resursă excelentă pentru a verifica viteza site-ului și experiența utilizatorului. Eu o folosesc pentru absolut orice site înainte de a trece la partea de campanii, optimizare SEO, etc. Dacă scorul la secțiunea PageSpeed nu e în verde, orice strategie se oprește până la remedierea situației.

Headings

Utilizarea corectă a heading-urilor (H1, H2, H3, H4) ajută utilizatorii să înțeleagă mai bine conținutul de pe site. Familiarizați-vă cu Google Search Console pentru a obține informații relevante în acest sens.

Ferestre pop-up

Evitați-le pe cât posibil. Sunt extrem de enervante pentru utilizatori. Desigur, acestea sunt necesare și impuse de lege atunci când aveți un site care vine produse destinate adulților.

Utilizați albul

Spațiul alb este poate fi folosit cu succes pentru a face dintr-un design mediocru unul excelent. Acest spațiu poate face conținutul mai lizibil și poate atrage atenția utilizatorului. Desigur, există un echilibru între un spațiu alb folosit cu discernământ și un spațiu alb mult prea extins.

Concluzii

Pentru a ajunge pe prima pagină în rezultatele de căutare, un site trebuie să se diferențieze în mai multe aspecte esențiale ale optimizării pentru motoarele de căutare.

Autoritatea unui domeniu este determinată de calitatea și cantitatea link-urilor care îndreaptă spre site-ul tău. Un blog mai vechi, cu conținut actualizat și relevant, are adesea un avantaj în clasamentul SEO. Regularitatea cu care postezi pe blogul tău poate afecta clasamentul.

Calitatea și relevanța link-urilor externe care indică spre site-ul tău influențează pozitiv autoritatea domeniului. Utilizarea link-urilor interne ajută la structurarea site-ului și la distribuirea autorității de pagină în interiorul site-ului. Este important să ai o ierarhie bine gândită și link-uri relevante între paginile site-ului. Includerea de link-uri către surse externe de încredere poate spori autoritatea și relevanța conținutului tău, ceea ce poate influența pozitiv clasarea ta.

Folosirea strategică a cuvintelor cheie în conținut, fără a abuza de ele, ajută la îmbunătățirea relevanței pentru anumite căutări. Este esențial să distribui cuvintele cheie în mod natural în text. Un text fără erori gramaticale și de ortografie crește credibilitatea și profesionalismul site-ului, factori care sunt importanți pentru motoarele de căutare și utilizatori.

Conținutul în format extins se clasează cel mai bine pe Google. Ar trebui să vizați publicarea unor articole mai lungi, cu informații utile, pentru vizitatorii site-ului vostru.

Nivelul de concurență în nișa ta poate influența dificultatea de a ajunge pe prima pagină. Nișele foarte competitive necesită un efort mai mare și strategii SEO mai sofisticate pentru a obține clasări superioare. Chiar dacă sună pretențios, acest pas este unul extrem de important.

Pe scurt, trebuie să te asiguri că optimizezi exact acele cuvinte cheie pentru care există căutări. Nu uita – intenția de căutare este scopul final al persoanei care folosește un motor de căutare. Așadar, creați conținut care să cuprindă mare parte din cuvintele cheie căutate de potențialii cumpărători ai produsului sau serviciului vostru.

Cu siguranță ați selectat cu atenție imaginile de pe site-ul vostru. Însă, v-ați ocupat de optimizarea acestora? Imaginile pot contribui la scorul general SEO al site-ului și pot crește traficul organic. Dar, este necesar să le optimizați. În mod contrar, viteza site-ului va avea de suferit. Google analizează experiența utilizatorului atunci când generează clasamentul de poziționări al site-urilor. Iată câteva lucruri pe care trebuie să bifați, pentru a vă îmbunătăți experiența utilizatorului și în mod direct poziționarea organică.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.