Care sunt cele mai comune cinci tipuri de campanii Facebook? După cum știm cu toții, Facebook oferă unele dintre cele mai bune oportunități de marketing și poziționare pentru branduri. Așadar, întrebarea care se pune este: strategia ta de marketing digital include promovarea pe Facebook?

Multe companii au impresia că Facebook se transformă într-o companie anacronică. De ce? Pentru că noile opțiuni de social media (Instagram, TikTok, Snapchat) câștigă tracțiune în special în rândul publicului mai tânăr. Desigur, platforma este într-o etapă creștere temperată, însă să nu uitam că are 2 miliarde de utilizatori zilnic.

Cine mai utilizează Facebook?

Adevărul este că reclamele pe Facebook rămân unele dintre cele mai eficiente și rentabile modalități de a face publicitate în mediul online. Desigur, acest lucru este direcționat în mod direct și de bugetul alocat. Am scris în detaliu un articol despre ce buget ai nevoie pentru ca aceste campanii să aibă rezultate.

Potrivit Pew Research Center, 7 din 10 adulți folosesc Facebook, iar dintre acești utilizatori, 74% vizitează Facebook zilnic. Deși unele grupe de vârstă sunt mai active decât altele, Facebook continuă să fie una dintre cele mai populare platforme de socializare pentru toate demograficele.

Pentru a ajunge în mod eficient la publicul vizat, gândiți o strategie digitală orientată spre dispozitivele mobile. Anunțurile de pe Facebook și în general anunțurile digitale sunt afișate în special pe dispozitivele mobile. De fapt, 94% din veniturile din publicitate ale Facebook provin din segmentul mobil. Acest lucru nu este surprinzător, având în vedere că majoritatea oamenilor își petrec 20% din timpul alocat mediului digital pe Facebook.

Care sunt opțiunile?

Dacă argumentele de mai sus te-au convins că trebuie să investești în partea de promovare pe Facebook, ce tip de campanie de marketing digital este cea mai potrivită pentru afacerea ta?

Facebook își actualizează în mod continuu opțiunile de publicitate, oferind diferite moduri de a ajunge la publicul țintă.

Diverse obiective ale campaniei dar și diferite opțiuni creative vă pot ajuta să direcționați bugetul cu eficiență.

Care pot fi obiectivele:

  • creșterea traficului
  • conștientizarea brand-ului
  • generarea de conversii, etc.

Care pot fi creatives:

  • fotografii
  • conținutului video, etc.

Planificați-vă strategic bugetele de marketing, utilizând următoarele tipuri de campanii Facebook. Procedând astfel, vă veți atinge mai ușor obiectivele.

Campanii de trafic

Dacă scopul tău este să generezi vizite spre un website, un landing page sau o postare pe blog, ia în considerare alegerea acestui tip de obiectiv. Puteți utiliza fotografii, grafică sau videoclipuri atunci când creați un anunț de acest tip.

Campaniile de trafic pot fi livrate spre diverse placement-uri:

  • newsfeed, atât pe mobil cât și pe desktop
  • Facebook Messenger
  • Instagram, etc.

Campanii de like-uri

Dacă un brand este interesat să-și crească numărul total de urmăritori pe Facebook și să își extindă acoperirea organică, reclamele de acest tip sunt recomandate.

În principiu, costul pentru un like poate să varieze de la 20 de bani până la 5 RON, în funcție de o serie de caracteristici cum ar fi vechimea paginii, tipul industriei, etc.

Acest obiectiv este util pentru afacerile la început de drum și doresc să își construiască o bază de urmăritori. Însă, există companii care decid să investească timp și resurse în creșterea continuă a prezenței lor pe rețelele de socializare, precum și o adresabilitate spre un public interesat și implicat.

Chiar dacă era o campanie extrem de utilizată, se pare că nu va mai fi disponibilă în viitor, deoarece Facebook consideră numărul de followers ca fiind cel mai important. În acest spirit, compania va păstra doar butonul de „Follow”.

Campanii de lead-uri

Obiectivul tău este de a atrage clienți noi? Anunțurile pentru generarea de lead-uri vă permit să colectați informații valoroase despre publicul vostru țintă, fără ca acesta să părăsească platforma. Datele despre aceste potențiale oportunități sunt stocate în contul vostru și pot fi sincronizate cu majoritatea sistemelor CRM disponibile.

Promovarea unui eveniment

Dacă doriți să promovați participarea la un eveniment virtual sau unul cu participare fizică, utilizați acest tip de campanie. În acest fel poți crește gradul de conștientizare. Potențialii participanți pot fi segmentați în funcție de locație, interese și demografie. Campaniile de acest fel pot apărea atât pe mobil, cât și pe desktop. În cadrul procesului creativ puteți utiliza imagini statice sau videoclipuri.

Campanii pentru aplicații mobile

Dacă lansezi o nouă aplicație mobilă sau încerci să generezi mai multe descărcări ale unei aplicații deja existente (ex: în cadrul unei oferte), campaniile pentru aplicații mobile Facebook sunt un instrument excelent. Anunțurile de acest tip prezintă succint utilitatea principală a unei aplicații și permit utilizatorilor să o instaleze foarte ușor. Aceste campanii Facebook pot fi vizualizate doar de utilizatorii dispozitivelor mobile. În mod evident, aveți multe opțiuni suplimentare pentru definirea audienței.

Odată ce utilizatorii Facebook dau click pe opțiunea de instalare a aplicației, vor fi direcționați în App Store sau Google Play. Din acest motiv, aceste campanii oferă o rată de conversie excelentă.

Concluzii

Promovarea Facebook este o modalitate strategică și eficientă financiar de a ajunge la un public țintă relevant pentru afacerea voastră. Folosind oricare din campaniile Facebook de mai sus puteți încuraja utilizatorii să interacționeze cu reclamele voastre, indiferent dacă este vorba de o vizită spre un website sau o descărcare a unei aplicații. Acum știi cum să folosești cel mai bine toate tipurile de campanii Facebook, precum și opțiunile pe care acestea ți le oferă. Așadar, poți să ai o strategie mult mai clară și să fii mai creativ în zona de marketing online.