Actualizat la: 22/02/2023

SEO fără costuri – introducere

Dacă sunteți antreprenor sunt sigur că ați identificat de-a lungul timpului nevoia de o implementa o strategie SEO fără costuri. Cu toate acestea, s-ar putea să nu știți în detaliu ce este SEO, care sunt rezultatele pe care le puteți obține, la ce costuri să vă așteptați și așa mai departe. În general, problema începe de la distincția dintre SEO și campaniile PPC (aici se face cea mai mare confuzie de obicei).

Ce este SEO?

  • SEO înseamnă „optimizare pentru motoarele de căutare” din englezescul „search engine optimization”
  • este disciplina de a face ca afacerea voastră să fie mai ușor de găsit în mediul online, după anumite cuvinte cheie.

Identificarea afacerii în mediul online este esențială, indiferent de industria în care activați. Dacă potențialii clienți nu vă pot identifica veți pierde lead-uri calificate. Pe scurt, cam acestea sunt liniile directoare. Dacă doriți să aprofundați am o categorie specială dedicată SEO unde vă invit să plonjați în tainele acestui domeniu.

Care sunt secretele unei strategii SEO de succes?

Mulți antreprenori presupun de la bun început că dezvoltarea unei strategii SEO necesită timp și resurse considerabile. Acest lucru este confirmat și de cercetările în domeniu, care indică faptul că doar aproximativ o treime dintre întreprinderile mici aveau strategii SEO pe rol în 2019 (și aici vorbim de piața externă).

Desigur, există și o abordare mult mai tehnică a strategiei SEO, despre care am vorbit pe larg într-un articol dedicat, pe care vă invit să îl citiți.

Este SEO o investiție scumpă?

În materie de timp, da. Este nevoie de o anumită perioadă ca rezultatele să apară și să aibă un impact asupra rezultatului final, însă la nivel de costuri, investiția nu trebuie să fie una foarte mare.

Din fericire, puteți valorifica elementele de bază ale strategiei SEO fără o pregătire dedicată în acest domeniu. Trebuie doar să implementați și să respectați câteva practici. Secretul este consecvența, nu bugetele investite. Puteți să vă mențineți sau chiar să va îmbunătățiți poziția din rezultatele căutărilor prin tehnici relativ simple.

Haideți să vedem care ar fi cele mai importante elemente pe care trebuie să le aveți în vedere.

De ce am nevoie pentru strategia mea SEO?

Cele trei active digitale vitale pentru un start corect sunt:

  • pagină Google My Business
  • site web
  • canal YouTube

De ce ar trebui să investiți în aceste trei active digitale?

Să începem cu pagina Google My Business. O pagină GMB este cel mai rapid mod de a fi găsit online într-un teritoriu geografic destul de bine definit. Dacă dețineți un service auto și cineva caută „service auto [locație]” în mod cert este un mare beneficiu ca locația voastră să apară în rezultate.

Chiar dacă este posibil să nu obțineți prea multe lead-uri din căutările locale este totuși important să aveți o pagină GMB, pentru a vă completa strategia SEO.

Habitas GMB

În ceea ce privește canalul YouTube și site-ul web, acestea sunt cele mai importante resurse ala afacerii. Aceste active îți vor oferi o acoperire globală pe măsură ce avansezi în strategia ta.

Site-ul trebuie să fie adaptat dispozitivelor mobile și să aibă un scor mare în evaluarea , atât pe varianta desktop dar mai ales pe cea mobilă.

page speed insight blog digital

Puteți observa mai jos ponderea extrem de ridicată pe care o are traficul de pe dispozitivele mobile, trend care se va accentua în mod clar în anii viitori.

trfic mobil scrisori info

Taxonomia afacerii este extrem de importantă

Când clienții vorbesc despre produsele sau serviciile voastre, care sunt cuvintele pe care le folosesc? Cum vi se adresează atunci când discutați tehnice?

Rețineți aceste descrieri/definiții/apelative din dialoguri sau e-mail-uri și folosiți-le pentru a vă perfecționa strategia online.

V-ați putea descrie ca și „specialist în strategii PPC și SMM cu focus pe creșterea conversiilor”, însă în mod generic veți fi etichetat ca  „specialist marketing digital”. Iar când o anumită persoană va avea nevoie de un specialist în marketing, vor căuta primordial acest cuvânt.

Din perspectiva motoarelor de căutare, trebuie să știți exact cum să puneți problema. Chiar dacă este indicată în majoritatea cazurilor, nu lăsați creativitatea să vă conducă modul în care vă descrieți afacerea.

Trebuie să fiți:

  • extrem de clari
  • foarte conciși
  • cu focus pe client

Întrebarea care trebuie să primeze este: care sunt cuvintele după care mă vor căuta clienții? Odată identificate, folosiți acele cuvinte, chiar dacă simțiți că nu vă descriu complet afacerea.

În acest fel veți apărea în rezultatele căutărilor pe mai multe pagini.

Exemplu: Pentru o afacere cu instrumente premium de îngrijire a mâinilor, de calitate foarte bună, puteți intui ce frază cheie convertește cel mai bine în strategia SEO? Aceasta este „cea mai buna unghiera”. Oamenii caută mai mult acest termen decât orice alt cuvânt asociat cu produsele din ofertă.

Labrika Seki

Folosiți un limbaj colocvial

SEO nu înseamnă să spui exact ceea ce vrei să spui. Țineți minte această regulă atunci când creați conținut pentru site, blogul și canalul YouTube.

Trebuie să vorbești pe limba publicului tău. Așadar, citiți comentariile, recomandările și feedback-ul lor, apoi gândiți-vă critic la cuvintele și frazele pe care le folosesc clienții sau potențialii clienți.

Nu încercați să folosiți jargon tehnic sofisticat. Vorbiți simplu și clar. Și nu uitați, ceea ce pentru voi reprezintă un limbaj natural poate fi extraordinar de complicat pentru cineva care nu vă cunoaște sau nu vă înțelege afacerea. Încercați să încorporați întrebări și fraze de căutare directe care ar intui ceea ce ar putea caută persoanele care sunt interesate de produsele sau serviciile voastre

Explorați în principal fraze de căutare mai lungi și cât de specifice posibil | așa numitele „long tail keywords”

Câteva exemple:

  • cea mai bună pizza din Cluj
  • cea mai buna unghieră cu pilă
  • pantofi de alergare talpă spumă pentru bărbați

Aceste tipuri de căutări atrag cu până la 6% mai multe click-uri decât cuvintele cheie scurte (unghiera, pizza Cluj, pantofi alergare).

Ce cuvinte cheie sunt relevante pentru afacerea voastră?

Fără un buget dedicat puteți afla care sunt cuvintele cheie relevante pentru afacerea voastră în cel puțin două feluri:

Direct în Google, exploatând sugestiile

sugestii cautari google

 

Folosing platforma AnswerThePublic

answer the public

Niciuna dintre aceste metode nu este dedicată în mod special pentru SEO, deoarece se bazează mai mult pe idei decât pe instrumente cantitative. Cu toate acestea, fiecare dintre metodele de mai sus poate fi extrem de utilă în elaborarea conținutului relevant pentru publicul vostru țintă.

Cum pot avea o trasabilitate a eforturilor SEO?

La capitolul evoluție și perfecționare, dacă nu aveți multe cuvinte cheie puteți să urmăriți progresul într-o platformă specializată, cum ar fi SemRush.

semrush seki

În SEO, congruența în comunicare este vitală

Nu uitați să vă asigurați că toate informațiile referitoarea la afacerea voastră sunt perfect aliniate pe pagina Google My Business, canalul YouTube și în conținutul de pe site.

Acest lucru este foarte important, în special pentru pagina de GMB. Numele, adresa, numărul de telefon și alte informații prezente pe pagina de GMB ar trebui să fie perfect aliniate cu ceea ce este listat pe site.

Dacă intervin schimbări de adresă, număr de telefon, orar de funcționare și așa mai departe,  asigurați-vă că aveți actualizate toate activele digitale.

Ca și notă secundară, asigurați-vă că vă listați orele de funcționare pe fiecare activ în parte. Dacă aveți un doar un magazin online, puteți să vă listați ca fiind deschis șapte zile pe săptămână.

Trasabilitatea SEO este foarte importantă

Chiar dacă sunteți un expert în domeniul vostru, în primă instanță lumea trebuie să vă poată găsi pentru a se bucura de serviciile sau produsele pe care le oferiți. Din fericire, SEO nu este atât de dificil pe cât pare. Dacă vă gestionați corect activele digitale, creați conținut în mod regulat și vă actualizați constant informațiile, veți fi deja în fața competiției. Poziționările voastre pentru cuvintele cheie relevante se vor îmbunătăți în timp și veți deveni mult mai facil de găsit.

Concluzii – SEO fără costuri

Am încercat în acest articol să vă ofer anumite opțiuni pentru a îmbunătăți vizibilitatea site-ului în motoarele de căutare prin diverse metode de optimizare SEO care nu necesită investiții financiare.

Vă invit să:

  • explorați cuvintele cheie relevante pentru afacerea voastră
  • creați de conținut de calitate
  • îmbunătățiți viteza de încărcare a site-ului
  • acordați maximă atenție variantei de mobil