Actualizat la: mai 12, 2024

Mai au cuvintele cheie din campaniile Google Ads aceeași importanță?

Din punctul meu de vedere, nu una la fel de pregnantă ca acum 5-6 ani. Importanța acestora a scăzut în timp, din diverse considerente, cum ar fi:

  • tipuri de match mai puțin precise;
  • smart bidding axat pe intenție;
  • tipuri de campanii fără cuvinte cheie.

Nu mă înțelegeți greșit, cuvintele cheie rămân un element critic și necesar pentru campaniile standard de căutare. Totuși, din ceea ce observăm în conturile pe care le administrăm, alte entități influențează din ce în ce mai mult succesul campaniile Google Ads. Acest lucru se întâmplă deoarece interogările bazate pe cuvinte cheie nu pot releva singure intenția căutătorilor.

Ai nevoie de un audit al campaniilor Google Ads? Click aici!

Mai jos vă las câteva strategii pe care le puteți aplica pentru a optimiza campaniile Google Ads, dincolo focusul pe cuvintele cheie.

Match Types mai puțin precise

În trecut, campaniile care foloseau exact match sau phrase match se activau doar atunci când ad-urile care conțineau exact acele cuvinte cheie.

De exemplu, bid-ul pe exact match pentru „unghiere” ar fi declanșat ad-ul doar atunci când utilizatorii tastau exact această căutare (identică). Bid-urile pe phrase match arătau doar ad-urile care includeau cuvintele exacte, în exact acea ordine.

În timp, Google a introdus variante mult mai relaxate pentru interogări similare, cum ar fi:

  • Singular și plural („unghieră/unghiere „);
  • Greșeli de ortografie („unghire”);
  • Variante apropiate („unghiere pentru picioare”).

În acest moment sunt la ordinea zilei keywords cu broad match combinate cu smart bidding.

De asemenea, Google spune că mai ia în considerare și:

  • căutările recente ale utilizatorilor;
  • conținutul landing page-ului;
  • alte cuvinte cheire dintr-un ad group.

Astfel, un ad cu broad match pentru „dieta saraca in carbohidrati” poate apărea și pentru căutări de genul:

  • „alimente fără carbohidrați”,
  • „dieta cu puțini carbohidrați”,
  • „cărți despre dieta mediteraneană”,
  • „cum să reduci consumul de carbohidrați”,
  • „cină fără carbohidrați.”

Pentru a exploata la maxim aceste beneficii tehnice, puteți considera cuvintele cheie ca un punct de plecare. De exemplu, un bid pe phrase match pentru „unghiere” ar putea declanșa căutări pentru „unghiere sub 100 RON.” Totuși, dacă în oferta unui magazin există unghiere care costă mai mult de 100 RON, ar putea să nu opteze pentru cuvinte cheie negative în acest caz, deoarece Google ar putea să cunoască foarte bine preferințele utilizatorilor și să livreze ad-urile în consecință.

Poate că un utilizator a avut o căutare pentru o unghieră în care a specificat un preț țintă (ex: unghiera pentru picioare 80 RON) și una în care nu a menționat un preț (ex: unghiera profesională din otel inoxidabil), demonstrând astfel algoritmilor Google preferința pentru unghiere care costă mai mult de 100 RON.

Smart Bidding axat pe intenție

Nu cădeți pradă iluziei că licitarea manuală oferă cel mai mare control asupra costurilor și performanțelor campaniilor – de exemplu, stabilirea unui cost maxim per cuvânt cheie sau folosirea unor modificatori, cum ar fi creșterea ofertelor pentru mobil cu 20%.

Aceste tactici de management manual sunt depășite datorită orientării spre intenție și migrarea de la cuvintele singulare spre clustere.

Smart bidding-ul Google folosește inteligența artificială pentru a optimiza conversiile sau veniturile. AI-ul Google analizează sute de semnale pentru a afișa ad-ul potrivit utilizatorului cu cea mai mare probabilitate de conversie. Mai mult, algoritmii adaugă automat modificatori de device sau locație. De exemplu, dacă magazinul vostru online ale cele mai multe vânzări între 16:00 și 20:00 ați putea vedea bid-urile crescând automat în acest interval orar.

Cuvântul cheie focus, pe care se face căutarea, devine mai puțin important. O interogare pentru „cele mai bune unghiere” — în mod normal axată pe informație — ar putea afișa un ad pentru vânzarea unghierelor, dacă interogările anterioare ale căutătorului au fost legate de shopping.

Campanii Google Ads fără cuvinte cheie

Utilizarea din ce în ce mai frecventă a variantelor similare ale cuvintelor cheie și și smart bidding-ul pare că maschează lacunele care pot apărea în momentul în care o serie de cuvinte cheie corecte nu sunt introduse în campanii.

Însă, așa cum știm cu toții, Google susține că procesează miliarde de căutări zilnic, din care 15% sunt interogări total noi. Așadar, este imposibil să licitezi pe fiecare cuvânt cheie existent sau care ar putea apărea în viitor, chiar dacă dispui de bugete imense.

Campaniile de tip Shopping, Dynamic Search Ads și Performance Max afișează ad-uri în rezultatele căutărilor Google și nici una dintre aceste campanii nu folosește cuvinte cheie, ci se concentrează pe alți factori. Campaniile Shopping și Dynamic Search afișează ad-urile pe baza atributelor din feed-ul de produse și a conținutului site-ului. Chiar și Performance Max, care distribuie ad-uri în rețeaua de Display și Search, se bazează pe diverse alte semnale, care au la bază primordial cuvintele cheie. Pe scurt, intenția de căutare — și nu cuvintele cheie — determină din ce în ce mai mult ad-urile care sunt afișate utilizatorilor.

ce este intentia de cautare

Concluzii

Cuvintele cheie nu mai au aceeași importanță ca în urmă cu 5-6 ani în targetarea campaniilor Google Ads, însă rămân esențiale pentru campaniile standard de căutare.

Ceea ce trebuie să rețineți este că succesul campaniilor este influențat în ponderi din ce în ce mai mari de alți factori, deoarece căutările bazate pe cuvinte cheie nu pot releva singure intenția căutătorilor.

Pentru a vă optimiza campaniile, considerați cuvintele cheie ca un punct de plecare și exploatați smart bidding-ului și campaniile dinamice, care se adaptează automat la comportamentul utilizatorilor și la semnalele relevante. Aceasta abordare asigură că anunțurile voastre răspund mai eficient și precis intențiilor reale ale utilizatorilor.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.