Actualizat la: martie 17, 2024

Optimizarea SEO a blogului în 8 pași simpli sau cum optimizez secțiunea de blog pentru SEO? Articolele de blog sunt instrumente excelente pentru poziționarea organică și strategia SEO în general. Cu toate acestea, a scrie un articol despre un topic generalist nu constituie o bună strategie SEO. Acest lucru poate să aibă relevanță dacă ai un blog pe care îl folosești ca jurnal și nu ești direct interesat să crești în poziționări (vezi blogurile lui Mihai Vasilescu, Zoso, Arhi).

Ai nevoie de ajutor cu optimizarea blogului? Click aici!

Realitatea este că numai blogurile care se concentrează pe generarea de conținut relevant, menit să atragă utilizatorii, vor deveni relevante. În general acest lucru ia timp și efort dar rezultatele nu vor întârzia să apară. Dacă intenția ta face parte din această categorie trebuie ca strategia SEO să fie mult mai specifică.

În general, optimizarea blogului cuprinde două aspecte importante:

  • scrierea unor articole de blog care au puterea de a atrage vizitatori
  • armonizarea structurii blogului

Scrierea conținutului pentru utilizatori

Dacă doriți ca utilizatorii să vă găsească postările de pe blog trebuie să scrieți despre subiectele pe care aceștia le caută deja, folosind cuvintele cheie specifice căutării.

Identificarea acestor cuvinte cheie pot genera o serie de idei ingenioase pentru postările de blog. Nu intru aici în detalii despre cum se face „keyword research” deoarece am abordat acest subiect în ghidul meu pentru optimizarea SEO.

Distribuția cuvintelor cheie

După ce ați ales subiectul pe care îl veți aborda și aveți o idee despre cuvintele cheie pe care doriți să le vizați, asigurați-vă că utilizați în mod explicit acele cuvinte cheie atât în titlul cât și în textul postării de pe blog.

Plasați cel mai important cuvânt cheie în prima propoziție și încercați să includeți un cuvânt cheie secundar (sau de sprijin) în același paragraf.

Deși nu există un număr specific care să ne indice de câte ori e indicat să distribuim cuvintele cheie într-o postare, regula pe care o urmez este:

  • de două ori în primele 100 de cuvinte
  • odată la mijlocul textului
  • încă odată spre finalul articolului

Această structură este optimă pentru articole care sunt în zona de 1000 de cuvinte. Eu personal prefer să așez aceste cuvinte în text în mod natural și mai ales să le sub-dozez.

Dacă o propoziție sau frază conține un cuvânt cheie însă este lipsită de naturalețe, atunci sfatul meu este să rescrii acea propoziție fără a include cuvântul cheie. În economia totală a articolului este mult mai importantă naturalețea limbajului decât inserarea artificială a unui cuvânt cheie.

Gramatica și naturalețea limbajului

Scrierea unui articol de blog care este corect din punct de vedere gramatical reprezintă o experiență pozitivă pentru utilizatori și trebuie să fie prima ta prioritate. În opinia mea, optimizarea cuvintelor cheie se plasează întotdeauna pe locul doi, după corectitudinea limbajului.

Un alt truc pe care îl folosesc de multe ori este următorul – în prima fază, cea de creație, mi se pare artificial să introduc cuvintele cheie după care doresc să optimizez articolul de blog. Tocmai de aceea, inițial, scriu materialul fără să țin cont de acestea. Ulterior, după ce articolul a prins contur și sunt mulțumit de conținut îl mai parcurg încă odată (prima revizie) și atunci încep să adaug cuvintele cheie. Cel mai probabil voi rescrie câteva propoziții sau fraze însă rezultatul final va fi unul mult mai bun.

Acordă-ți timp pentru a efectua cel puțin două (dacă nu trei) revizii înainte de publicare. Vei fi surprins câte greșeli minore vei descoperi.

Link-urile interne

Explorează fiecare oportunitate pentru a crea linkuri către alte postări care au legătură cu tema curentă. De exemplu, un articol excelent care se leagă perfect cu tema actuală este legat de următoarea întrebare: câte cuvinte ar trebui să aibă un articol de blog?

Link-urile interne sunt un instrument SEO excelent de creștere a autorității domeniului, însă atunci când sunt suprautilizate își pierd valoarea și reduc experiența cititorilor. Și, după cum știm cu toții, aspectele care diminuează experiența utilizatorilor sunt rapid identificate de algoritmii Google, lucru care poate duce la penalizări.

Optimizarea tehnică blogului

Partea de SEO structurală  pentru bloguri este concepută pentru a oferi postărilor pe care le scrieți o autoritate cât mai ridicată, permițându-le să ajungă la mai mulți oameni, prin intermediul căutării organice. Deoarece postările de blog sunt pagini noi, fără autoritate proprie, alte pagini de pe site trebuie să dirijeze o parte din propria lor autoritate către noile postări de blog.

Categoriile blogului

Crearea de categorii de blog legate de subiectele despre care scrieți conferă structură blogului și oferă relevanță contextuală suplimentară pentru postările din fiecare categorie. De asemenea, această taxonomie transferă mai multă autoritate, de la mai multe postări, pentru o perioadă mai lungă de timp. Ca și regulă de bună practică, limitați-vă la cel mult 10 categorii. Dacă nu puteți grupa tot ceea ce scrieți în 10 categorii cel mai probabil că nu vă concentrați suficient asupra zonelor care sunt cele mai relevante pentru blogul/afacerea voastră.

categorii articole blog

La fel ca orice altă pagină de pe site, pagina de landing a blogului și paginile de categorii trebuie să fie optimizate pentru propriile cuvinte cheie. Acest lucru va conferi relevanță contextuală postărilor la care fac trimitere și va ajuta la ancorarea cuvintelor cheie pentru fiecare pagină.

Odată create, paginile categoriei vor trebui să aibă link-uri care să trimită către ele. Două structuri de navigare permit acest lucru:

  • navigarea din antet, la nivel de site
  •  navigarea secundară de pe pagina de blog

Navigare din antet

Adăugați un meniu care trimite la toate categoriile blogului.

meniu drop down blogAceste link-uri la nivel de site, din antet sau din footer, vor aduce trafic direct în paginile categoriei, astfel încât vor putea să expună utilizatorii la noile postări de pe blog.

Navigare în interiorul blogului

Veți avea nevoie de o secțiune pentru a ajuta vizitatorii să navigheze în blog – un submeniu este de obicei creat în acest scop. Intra-navigarea ar avea link-uri către categoriile de blog, postări recente, o bară de căutare și un formular de înscriere pentru ca cititorii să se aboneze la lista ta de e-mail.

recent posts blog

Menționați autorul articolului

Fiecare articol ar trebui să fie atribuit unui autor. Este indicat să ai mai mulți autori, deoarece acest aspect va da mai multă credibilitate blogului și/sau domeniului. Pagina autorului ar trebui să aibă o fotografie a autorului și o scurtă biografie, astfel încât cititorii să poată evalua expertiza acestuia.

Menționați data articolului

Acestea fiind spuse, fiecare postare are nevoie de o dată. Este important ca fiecare bucată de conținut să fie atribuită unei date exacte, pentru ca cititorul să poată decide asupra relevanței acesteia în momentul actual. Poziționarea temporală este crucială, deoarece utilizatorii trebuie să poziționeze informația în context.

De exemplu, dacă un utilizator ajunge la mine pe blog și caută articole despre optimizarea campaniilor Facebook, una este să le citească pe cele scrise înainte de lansarea iOS 14 și alta pe cele scrise după acest punct.

Data ar trebui să apară pe postarea în sine, precum și pe paginile care fac trimitere la postarea de blog – pagina de pornire și categoriile de pagini.

Concluzii pentru optimizarea SEO a blogului

Prin optimizarea atât a structurii blogului cât și a postărilor colectate în cadrul acestuia, blogul va avea o șansă mult mai mare de a genera trafic relevant către site-ul vostru. s

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.