Este cu adevărat utilă noua opțiune targeting expansion din Facebook Ads? Așa cum s-a previzionat, Facebook se preocupă activ pentru a contracara impactul pierderii de date generată de implementarea App Tracking Transparency (ATT) a celor de la Apple, odată cu lansarea iOS 14.5 la mijlocul lui 2021.

Majoritatea eforturilor sunt direcționate spre menținerea constantă a performanțelor campaniilor afectate de iOS14. Scopul este acela de a genera rezultate cel puțin comparabile cu cele istorice, în ciuda volumului mult mai redus de informații privitoare la audientă pe bază cărora se optimizau algoritmii.

Impactul complet pe care îl va avea ATT este încă incert. Nu avem la acest moment o imagine completă la acuratețea targetarii sau a reach-ului. Ca și tendință, am observat că mulți specialiști se îndreaptă spre opțiunile automate de targetare a audiențelor. Atât Facebook cât și Google scot în față soluțiile proprii, bazate pe machine learning. Cu ce scop? Pentru a maximiza feedback-ul pe baza estimărilor și predicțiilor pe care acești algoritmi le generează.

Nu uitați faptul că și Google se îndreaptă deja în această direcție. Vom vedea cum vor reuși campaniile Google să funcționeze fără a folosi cookies.

Ca și parte integrantă din ultimul update de API, Facebook a făcut de asemenea modificări în acest sens. Acum aveți la dispoziție metode suplimentare de targetare care nu erau disponibile anterior. De exemplu acum, în momentul în care veți opta pentru detailed targeting cu obiectiv de conversie, noua opțiune targeting expansion va fi automat selectată, în majoritatea cazurilor.

Targeting expansion permite algoritmilor să afișeze ad-urile către un public potențial mai extins decât celui selectat prin targetarea specifică granulară.

Când să folosiți opțiunea de targeting expansion?

Puteți utiliza această opțiune atunci când doriți ca algoritmul să afișeze ad-urile spre o demografie :

  • eligibilă în a converti mai facil;
  • cost de conversie mai redus;

Pe scurt, targeting expansion va fi utilizat atunci când se consideră că ar putea îmbunătăți performanța ad-urilor.

Prin urmare, Facebook poate detecta faptul că ad-urile voastre ar putea avea un engagement mai bun dacă ar fi afișate mai multor utilizatori, care nu fac parte din targetarea voastră inițială.

Mai simplu – algoritmii vor afișa ad-urile și utilizatorilor care nu se încadrează în grupurile de targetare pe care le-ați selectat în mod explicit.

Există câteva mențiuni importate importante pe care doresc să le fac legat de targeting expansion. Opțiunea nu va suprascrie targetarile legate de locație, vârstă sau gen. Dacă ați configurat ca ad-urile să fie livrate doar spre bărbații între 30 și 45 de ani din Cluj-Napoca, anunțurile vor fi afișate doar pentru acel subset.

Însă, dacă în afară de acel subset există și alte persoane pentru care Facebook consideră că anunțurile ar putea fi relevante, în afara altor interese pe care le-ați selectat, algoritmii pot decide să ignore parametrii setați inițial.

Este eficientă noua opțiune targeting expansion?

Depinde în funcție de tipul de campanii pe care le rulați. Pentru aceia dintre voi care aveți subseturi foarte specifice pe care le targetati și obțineți conversiile dorite tocmai datorită capacității platformei de a livra ad-urile doar acelor interese specifice, s-ar putea ca noua opțiune de targeting expansion să nu aducă valoare adăugată.

Pe de altă parte, algoritmii ar putea oferi rezultate mult mai bune pentru conturile care se confruntă cu lipsa de date cauzată de implementarea ATT. Facebook lucrează pentru a-și îmbunătăți înțelegerea holistică a ecosistemului digital. Scopul este acela de a afișa ad-urile utilizatorilor potriviți chiar și fără informațiile complete la care a avut acces anterior.

Practic, sistemele de targetare devin mult mai smart, însă ele nu sunt infailibile. Nu contest, este posibil să vedeți îmbunătățiri în majoritatea conturilor. Însă, pentru un  procent de conturi impactul va fi negativ deoarece menținerea targetarii nu va mai putea fi aliniată la interesele cele mai potrivite.

Concluzii

Targeting expansion este deja disponibilă default pentru majoritatea campaniilor de conversii – fără opțiunea de opt-out. Cu toate acestea, veți putea exclude anumite segmente de audiență din Ads Manager,  dacă doriți să păstrați un control specific asupra targetarii.