Actualizat la: martie 16, 2024

Fiecare dintre noi căutăm, ca antreprenori, să aducem în atenția utilizatorilor produsele sau serviciile pe care le oferim. De obicei, consumatorii se decid să facă o achiziție doar atunci când au o înțelegere foarte clară a beneficiilor . În zilele noastre, marketingul online este cel mai eficient mod de a transmite aceste valori publicului țintă. Haideți să descoperim 5 strategii digitale gratuite pentru afacerea ta.

Principalele 5 strategii digtiale gratuite pentru afacerea ta sunt:

  • Cont Google My Business (GMB);
  • Giveaway pe rețelele sociale;
  • Mistery boxes;
  • Articole de blog;
  • Tutoriale video;

Ai nevoie de o strategie digitală? Click aici!

Care sunt beneficiile marketingului online?

Marketingul online este o abordare modernă a conceptului de „word of mouth”. Pe lângă creșterea gradului de conștientizare a mărcii, marketingul online aduce următoarele beneficii:

Eficiența costurilor

Poate fi dificil pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) să concureze cu marile companii, din puncte de vedere al bugetelor, expunerii etc. Spre deosebire de multe IMM-uri, marile companii au resurse de marketing suficiente, pe care le direcționează spre reclame TV, spoturi radio și alte metode tradiționale de marketing.

Din fericire, mediul online deschide competiția și pentru micile afaceri. Vom discuta în acest articol despre strategiile de marketing online care nu comportă nici un cost sau au costuri foarte mici, însă au aceleași rate de succes ca și strategiile costisitoare.

Modern versus tradițional

Metodele tradiționale de marketing pot fi eficiente, însă greu de măsurat, rezultatele fiind adesea inexacte. În schimb, majoritatea, dacă nu toate metodele de marketing online folosesc un sistem de urmărire care vă permite să monitorizați cu acuratețe rezultatele campaniilor desfășurate. Analizând aceste date puteți identifica ce funcționează și ce nu, permițându-vă astfel să aduceți îmbunătățiri strategiei.

Adresabilitate extinsă

Conform acestui studiu numărul de ore petrecut de români pe internet este unul semnificativ – mai mult de 7 ore pe zi petrec aceștia pe laptopuri sau telefoane. Așadar, o strategie digitală bine pusă la punct vă oferă oportunitatea de a accesa această bază enormă de clienți.

Cum să te promovezi online fără costuri?

Lista de mai jos poate fi aplicată de orice startup sau IMM cu buget limitat pentru a își promova produsele și serviciile cu investiții minime de timp, efort și bani. Iată câteva strategii pe care le puteți testa:

Cont Google My Business (GMB)

Google procesează în medie peste 100.000 de căutări pe secundă. Puteți valorifica acest număr în interesul vostru, înregistrându-vă afacerea în GMB. Ulterior, contul de GMB trebuie optimizat continuu.

Nu intru în detalii, găsiți toate detaliile necesare într-un articol extins pe care l-am scris pe această temă, intitulat SEO pentru afacerile locale. În plus, acest cont vă ajută să creșteți și stabilizați afacerea pe plan local.

GMB MegacartSuplimentar, dacă bugetul permite, puteți testa Google Ads, pentru a ajunge la utilizatorii online care arată interes pentru produsele sau serviciile pe care le oferiți. Practic, anunțul vostru va apare pe pagina de rezultate a motorului de căutare Google, atunci când utilizatorii online introduc cuvinte cheie legate de afacerea ta. Caracteristicile platformei pot fi puțin copleșitoare, mai ales pentru începători. Cu toate acestea, puteți colabora cu o agenție de marketing digital pentru a optimiza bugetele și a maximiza rezultatele.

SEO este altă strategie, care însă necesită timp și răbdare și nu vine cu costuri mari. Este dincolo de scopul acestui articol să detalieze aspectele pozitive și negative ale fiecărei strategii, însă puteți explora în detaliu articolul SEO sau PPC? pentru a lua cea mai bună decizie.

Giveaway pe rețelele sociale

Oamenii adoră să primească lucruri gratuite! Diverse studii subliniază că deseori consumatorii trec cu vederea costurile ascunse atunci când urmăresc anumite opțiuni care nu îi implică financiar.

Puteți folosi acest aspect științific în avantajul vostru, organizând campanii giveaway pe rețelele sociale.

Aici puteți opta pentru mai multe strategii, din care amintim:

  • dacă giveaway-ul este unul consistent, puteți stabili anumite condiții (să spunem o comandă cu prag minim) pentru ca urmăritorii și abonații să se califice pentru a obține acest produs sau serviciu gratuit.
  • o altă alternativă este să oferiți gratuit produsele sau serviciile în schimbul implicării utilizatorilor (like, share, comentariu, etc)

Personal am testat de mai multe ori a două variantă și întotdeauna implicarea a fost incredibilă. Vă las mai jos niște capturi pentru a ilustra engagement-ul.

Exemplu Giveaway

Orice metodă veți alege, rezultatele vor apărea aproape instantaneu.

Mistery boxes

Cum procedați la monetizarea produselor pentru care nu aveți cerere? Ar trebui să le returnați la producător? Să reduceți prețul extrem de mult? Desigur că nu! A face acest lucru ar fi o risipă de resurse.

Există modalități de a scăpa de acele stocuri, fără a reduce prea mult marja de profit. Așa cum am arătat mai sus, le puteți oferi gratuit, in cadrul unui giveaway, pe rețelele sociale. O altă modalitate este să le vinzi online ca parte a unei cutii misterioase (mistery box).

Eficiența cutiilor misterioase ca strategie de marketing online este deja dovedită. Fiind un declanșator al FOMO, consumatorii, în mare parte cei mai tineri, fac achiziții impulsive. Un studiu din 2022 explică în continuare că incertitudinea cutiilor misterioase stârnește curiozitatea, ceea ce le declanșează dorința de a completa informațiile pe care le au deja prin efectuarea unei achiziții.

Articole de blog

Blogging-ul este o modalitate excelentă de a genera trafic către site-ul tău web. În plus, acest lucru nu presupune nici o investiție.

Nu trebuie să scrieți postări de blog lungi și complexe. Trebuie doar să scrieți conținut pe care publicul țintă îl dorește. Puteți obține aceste informații analizând ceea ce caută de obicei oamenii pe Google, în legătură cu produsele sau serviciile tale.

De exemplu, eu am început de curând să ofer informații care ar putea să fie valoroase pentru un anumit public țintă, legate de mici automatizări, care v-ar putea salva mult timp. Aceste articole vor fi extrem de scurte pentru că tratează probleme punctuale, însă punctual, informația din ele ar trebui să fie foarte valoroasă.

Însă, dacă doriți să duceți partea de blogging la un alt nivel, trebuie să aveți în vedere urmatoarele articole:

La fel de important, nu uitați să încorporați cuvintele cheie pe care le vizați în postările de pe blog. De asemenea, faceți-o în mod natural. Aveți multe articole pe blog în acest sens, dacă sunteți pasionați de subiect.

Tutoriale video

Timpul pe care utilizatorii îl petrec pe pagina ta ca urmare a unei interacțiuni cu o căutare pe Google este un factor important de clasare. Cu cât timpul petrecut în site este mai mare, cu atât pagina va apărea mai sus în rezultatele motoarelor de căutarea. Tutorialele video sunt o investiție excelentă de resurse pentru generarea de clienți potențiali, deoarece pot crește timpul pe care utilizatorii îl petrec pe pagina ta.

Tutorialele video pot afecta, de asemenea, intenția de cumpărare a utilizatorului. Mai precis, volumul de informații perceput afectează pozitiv valoarea percepută a consumatorilor, ceea ce explică de ce aceștia sunt dispuși să cumpere un produs atunci când li se prezintă un videoclip despre cum să-l folosească. Am scris despre ce este intenția de căutare în detaliu.

Concluzii | 5 strategii digitale gratuite

Marketingul online nu trebuie neapărat să fie un instrument scump. Datorită internetului, îți poți promova produsele sau serviciile cu costuri foarte mici. Trucul este să comunici eficient propunerea ta de valoare către piața țintă.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.