Topicul acestei săptămâni este un scurt ghid de design Facebook Ads. Ad-urile Facebook sunt o modalitate excelentă de a atrage noi conversii dar și o modalitate de a fi prezent pe retina persoanelor care au interacționat deja cu brandul vostru.

După cum am menționat și în articolele mele anterioare, pentru a capta atenția utilizatorilor trebuie ca ad-urile să fie construite în așa fel încât procentul de interacțiune să fie unu cât mai ridicat.

Aspectul cel mai important este următorul – scopul ad-ului este de a convinge utilizatorul să se oprească din scroll. Pentru acest lucru aveți nevoie de un creative, fie el imagine sau video, care să iasă în evidență.

Pașii de mai jos vă pot ajuta în acest demers. Lista nu este una exhaustivă, așa că puteți să îmi scrieți dacă mai doriți să o completăm.

Respectați elementele de bază

  • Dacă ad-ul vostru conține și text, asigurați-vă că textul nu depășește 20% din imagine;
  • Înainte de a alege culorile, imaginea și fonturile, luați în considerare identitatea de brand. Consistența în stil și culoare este cea care îi va ajuta pe utilizatori să vă recunoască mai ușor.

 

Alegeți formatul potrivit pentru fiecare tip de creative

  • Single image: opțiunea cel mai faci de utilizat care încă aduce rezultate bune. Optați pentru un design de 1200 × 1200 pixeli (sqaure)

 

  • Carusel: soluția optimă pentru prezentarea mai multor produse! Puteți include până la 10 imagini sau videoclipuri. Fiecare imagine poate avea propriul link

 

 

  • Video Ad: cea mai bună opțiune pentru un demo de produs,  serviciu sau story telling

Identificarea imaginii potrivite

Dacă nu aveți sau nu doriți să utilizați una dintre fotografiile voastre puteți opta pentru imagini stoc.

Mai jos găsiți o lista cu site-urile pe care le folosim noi în acest scop (resurse total gratuite):

Folosiți numai fotografii de înaltă rezoluție! O imagine de 1200 × 1200 pixeli este perfectă pentru Facebook.

Alegeți schema de culori potrivită

Este important să știți ce mesaje transmit diferitele culori, astfel încât să puteți armoniza designul la mesajul pe care doriți să îl transmiteți.

Există chiar anumite studii în acest sens. Pentru rate de conversie ridicate, utilizați culori luminoase:

  • roșu
  • verde
  • portocaliu
  • galben

Culorile mai închise, cum ar fi negru, gri și maro au o rată de conversie foarte mică.

Scopul principal este să atrageți atenția oamenilor. Așadar, alegeți culori strălucitoare, cu contrast ridicat!

Tip | evitați nuanțele de albastru

Albastrul este culoarea Facebook iar utilizarea acestuia va face ca ad-ul vostru să fie confundat cu cel al platformei. Dacă identitatea brandului este construită în jurul culorii albastru, alegeți culori complementare, cum ar fi portocaliu sau galben.

Acest proces poate fi unul dificil, însă vă recomanda un site care pe mine m-a ajutat de multe ori – Adobe Color.

În secțiunea Color Whell puteți alege o culoare iar platforma vine cu recomandări de culori adiacente.

Textul

Nu uitați că lizibilitatea textului dintr-un ad trebuie să fie ridicată.  Ai doar câteva secunde pentru a atrage atenția unui utilizator, așadar totul trebuie să fie extrem de evident. Evitați fonturile cu forme rotunjite.

Dacă imaginea are multe detalii și textul nu iese în evidență utilizați anumite elemente grafice pentru a crea un background. De asemenea, utilizarea transparenței vă poate veni în ajutor!

Folosiți template-uri

După cum am spus și în alte articole, Canva este o soluție excelentă atunci când vine vorba crearea unui ad pornind de la un template. Este un instrument pe care noi îl folosim foarte mult. Utilizați cu încredere șabloanele lor pentru a crea imagini unice, carusele și chiar unele animații.

Tip | creați întotdeauna mai multe creative-uri

Pur și simplu schimbați imaginile și amplasarea elementelor. Uneori, imaginea care vă place cel mai mult este cea care va avea cel mai mic engagement.

Așadar, configurați două sau trei variante și lăsați algoritmii să decidă care variantă este cea de succes. Sper ca acest scurt ghid de design Facebook Ads să va fie de folos.