Facebook ads pentru E-commerce – 3 strategii simple pentru a vă crește vânzările. Indiferent dacă folosiți campaniile Facebook pentru a crește vânzările unui magazin online, genera lead-uri sau doar pentru awareness, există o serie de strategii specifice care vă pot ajuta să aduceți mai multe conversii și să creșteți ROAS-ul. Află mai multe despre ce este ROAS-ul și cum se calculează.

Haideți să vedem care sunt aceste metode.

Chatbots

După cum probabil ați citit în diverse surse, Facebook Messenger are peste 1,3 miliarde de utilizatori. Aceste lucru înseamnă că chat-urile pot fi un instrument puternic în creșterea conversiilor.

Posibilitățile pentru „call to action” sunt cvasi nelimitate în universul Facebook. Luarea unei decizii depinde de obiectivele postării, care pot fi legate de:

  • brand awareness
  • reach
  • traffic
  • engagement

Opțiunile „Contact Us” și „Send Message” pot direcționa clienții spre un dialog cu un chatbot.

Nu uitați – fiecare chatbot este la fel de unic ca și afacerea pe care o deservește!

Atunci când adăugați capabilitățile unui chatbot la strategia generală de marketing, alegeți din opțiunile software pe cele care se integrează cel mai bine cu Facebook Messenger. Există o serie de opțiuni în acest sens, însă printre cele mai uzuale platforme este ManyChat.

Astfel, fără a avea nevoie de abilități de codare software, puteți să vă implementați și utilizați într-un timp scurt acest serviciu.

De ce să utilizati chatbots?

Pot fi personalizați în funcție de nevoile clienților, pe baza solicitărilor acestora. Acesta poate să răspundă la o serie de întrebări specifice pe parcursul interacțiunii.

În funcție de cum au fost programați, aceștia pot să:

  • Răspundă la întrebări frecvente privind serviciul clienți: urmărirea livrării, rezervarea unui serviciu, alegerea mărimii corecte la un articol de îmbrăcăminte, etc.
  • Rezerve un loc la restaurant sau chiar un zbor
  • Reamintească faptul că ați omis să finalizați o comandă

În funcție de specificul fiecărei afaceri, companiile pot crea și implementa dialoguri care să răspundă celor mai frecvente întrebări pe care clienții le adresează.

De asemenea, un chatbot poate să rezolve probleme simple, sau să analizeze opțiuni prin care interacțiunile cu clienții să fie escaladate, pentru a fi gestionate de echipele de suport în timp real. În acest fel, se oferă o experiență optimă clienților.

Interacțiunea scrisă este modalitatea preferată a utilizatorilor de a interacționa cu brand-urile favorite. Potrivit unui sondaj condus de Facebook, mai mult de 58% dintre oameni preferă să trimită mesaje, în detrimentul unui apel vocal. Mai mult, aproape 60% preferă să trimită un mesaj decât să completeze un formular pe site. De asemenea, 55% dintre oameni preferă mesajele în defavoarea unui e-mail.

Una dintre cele mai importante funcțiuni la care poate fi utilizat un chatbot este zona de retargeting. Aceștia pot fi programați să inițieze un dialog cu clienții care au interacționat cu anunțurile sau cu alte elemente ale campaniei. De exemplu, chatbot-ul poate fi programat să trimită mesaje clienților care nu au finalizat o comandă (abandoned carts). În acest fel îi încurajează să revină în site și să finalizeze achiziția.

Campanii Catalog

Configurarea campaniilor de tip catalog este o modalitate foarte simplă de a crea listări directe ale produselor din site. Optând pentru această metodă de promovare on-line ușurați procesul de achiziție al utilizatorilor (captura ecran Campanie FB)

Un catalog conține toate informațiile despre articolele pe care doriți să le vindeți pe Facebook și/sau Instagram. Multe tipuri de anunțuri Facebook – retargeting dinamic, carusel, etc. – pot direcționa clienții în mod eficient direct la catalogul vostru de produse. Acest lucru poate genera conversii, deoarece fluxul este imaginat în așa fel încât menține clienții în platformă. Evitând o redirecționare a acestora (care este un pas suplimentar înainte de checkout) conversiile vor fi mult mai bune.

De ce campanii Facebook catalog?

Deoarece puteți:

  • Lista toate articolele și le puteți actualiza cu ușurință cu modificări ale inventarului;
  • Dezvolta listări complete de produse cu informații pe care clienții doresc să le cunoască cel mai mult, cum ar fi:
    • numele produselor
    • caracteristicile lor
    • prețuri
    • descrieri specifice
    • imagini, etc.
  • Crea permisiuni care să permită diferiților membri ai echipei să actualizeze catalogul după cum este necesar;

Landing page funnels

Paginile de destinație (landing pages) sunt foarte utile deoarece oferă posibilitatea utilizatorului de acționa concret, pe baza unei nevoi actuale, la care caută un răspuns imediat.

Direcționarea clienților către o ofertă relevantă, foarte specifică, poate să ducă la creșterea numărului de conversii.

Așadar, care sunt aplicabilitățile reale ale unei pagini de destinație (landing page)? Ce produse sau servicii se pretează la o abordare de acest tip?

Puteți folosi un landing page pentru a:

  • Promova și direcționa persoanele interesate la un eveniment pe care îl organizați;
  • Oferi utilizatorilor Facebook un cupon pe care să îl poată folosi în magazinul online;
  • Promova lansarea unui produs;
  • Oferi un abonament gratuit pentru o perioadă limitata de timp;
  • Abonare la newsletter;
  • Promova un e-book sau un studiu de caz;

Folosind această strategie Facebook ads pentru E-commerce puteți testa rapid, prin A/B testing, orice element al paginii. Acest lucru vă permite să obțineți implicare și performanțe mai ridicate. Nu uitați, un landing page trebuie să conțină un minim de 500 de cuvinte, pentru ca oamenii să înțeleagă cu exactitate ceea ce li se oferă.

De ce să folosiți un landing page?

Efortul de marketing poate fi foarte bine direcționat, pentru a conecta conținutul potrivit cu publicul potrivit, la momentul cel mai bun al traseului de achiziție.

Creează o percepție continuă a brand-ului  în piață, oferind un narativ consistent în toate punctele de contact, de la inițiere până la achiziție.

Paginile de destinație pot fi testate, analizate și optimizate cu ușurință, pentru a îmbunătăți metricele cu care rezonează cel mai mult cu publicul, cu scopul de a spori și mai mult implicarea și a crește conversiile.

Concluzii

Folosind aceste strategii, și nu numai, puteți maximiza eforturile de marketing Chatbots, cataloagele de produse și paginile de destinație funcționează sinergic și au ca scop satisfacerea potențialilor clienți în diferite etape ale traseului de achiziție.

Fiecare abordare poate crea experiențe captivante pentru publicul vostru. De asemenea, le poate oferi o înțelegere mai profundă a produselor și serviciilor pe care le propuneți spre vânzare.

Aceste strategii sunt esențiale în strategia Facebook ads pentru E-commerce, atât pentru a crește numărul de conversii, dar mai ales pentru a transforma clienții potențiali în avocați fideli ai mărcii.