Facebook Ads pentru farmacii – cum configurăm corect acest tip de campanii? Cum putem să administrăm o pagină de Facebook sau să creăm reclame astfel încât să nu încălcăm politicile Facebook iar contul să fie închis? Vom încerca să răspundem acestor întrebări cât mai detaliat.

Considerații generale

Folosirea platformei Facebook, vine însoțită de un set de politici care trebuie respectate. Mai mult decât în alte domenii, cel farmaceutic/medical are stabilite niște reglementări destul de rigide, care se actualizează în mod constant.

În acest sens, pandemia de COVID-19 a avut un impact asupra acestui domeniu. Pe măsură ce tot mai multe business-uri utilizează platforma Facebook ca instrument de comunicare/promovare este necesară și actualizarea constantă a serviciilor, pentru a ajuta la controlul informațiilor care apar în Facebook. De ce este necesar acest lucru? Deoarece, potrivit unui studiu Pew Research, aproximativ 80% din utilizatorii de internet se informează online despre sănătate, medicamente, tratamente, etc. În topul platformelor, Facebook se află pe locul al treilea după Google și Youtube.

Pornind de la această premisă putem afirma că promovarea Facebook pentru farmacii reprezintă un canal de comunicare care vă poate pune în legătură cu publicul vostru țintă.

Îți vom explica pe scurt și ușor de înțeles cum trebuie să procedezi.

Politicile Facebook Ads pentru farmacii

Ce nu este permis?

În prima fază, este important să înțelegi ce NU este permis de aceste politici.

Pe scurt, în acest moment (Aprilie 2021), politicile Facebook interzic promovarea:

  • medicamentelor care se eliberează pe bază de rețetă;
  • substanțelor interzise sau droguri recreaționale (de exemplu, marijuana);
  • produselor pentru disfuncție erectilă / creșterea potenței;
  • produse CBD;
  • medicamente pentru condiții medicale specifice (diabet, cancer, etc.);
  • numelor de medicamente și/sau a brand-urilor;
  • steroizilor anabolizanți;
  • hormonilor de creștere;
  • Pudrelor proteice;
  • Batoanelor de proteine;
  • Vitaminelor;
  • Pozelor în care apar ace de seringă;

De asemenea, evitați ad-urile care:

  • sugerează faptul că utilizatorul are o afecțiune sau o dizabilitate specifică;
  • promovează droguri sau orice produs din tutun;
  • promovează suplimente alimentare nesigure (această listă este definită după discreția Facebook);
  • conțin imagini before/after, care promovează un produs legat de sănătate;

După cum observați, lista este destul de lungă și cuprinde elemente care în urmă cu puțin timp erau permise, după cum ar fi batoanele,  pudrele proteice și vitaminele.

Urmăriți link-ul de aici pentru a fi la curent în timp real cu aceste modificări.

Rețineți că aceste recomandări sunt numai pentru parte de reclame (Facebook Ads) și nu pentru postările de pe pagină. Anunțurile plătite sunt diferite de postările de pe pagina de Facebook a unei farmacii.

Ce este permis?

În următoarele rânduri menționăm și ceea ce este permis să apară în ad-uri:

  • Reclame care promovează evenimente și sau servicii;
  • Postări de engagement și de conducere a traficului către site-ul farmaciei;
  • Medicamente care nu necesită prescripție medicală – așa numitele OTC-uri, dacă aceste anunțuri respectă legile în vigoare. Însă, este posibil ca reclamele să fie dezaprobate dacă Facebook decide că se încalcă politicile, aspect care este la discreția platformei.

Poți să găsești toate politicile Facebook aici.

Care este abordarea corectă?

Chiar dacă sunt foarte multe limitări la nivelul campaniilor, există multe oportunități de promovare a produselor, serviciilor, instrumentelor și evenimentelor din domeniul medical. Însă, înainte de a fi acceptate, aceste ad-uri vor trece printr-un proces de review destul de exigent, prin care se verifică imaginile, textul precum și paginile de destinație.

Mai jos regăsiți o listă de bune practici pentru crearea de anunțuri Facebook pentru farmacii. Deja cred că este clar până la acest moment – trebuie să urmăm cu strictețe rigorile impuse în politicile de publicitate. Fie că este vorba despre o farmacie online sau una fizică, primul pas este ca ad-urile să treacă de etapa de review, atât pentru reclamele plătite cât și pentru boost posts.

Așadar, să vedem care sunt recomandările cele mai importante:

  • Urmați guideline-urile Facebook. În caz contrar, anunțurile vor fi dezaprobate;
  • Definiți clar publicul țintă. Gândiți-vă la datele demografice în care se încadrează pacienții dumneavoastră actuali și la zona geografică pe care doriți să vă concentrați. Puteți oricând să vă modificați publicul țintă pe baza rezultatelor din campanii;
  • Folosiți conținut de bună calitate. Asigurați-vă că aveți conținut relevant, cu mesaj clar;
  • Evidențiați serviciile pe care le oferiți – livrare gratis, etc;
  • folosiți un „call to action” la fiecare anunț. Acest lucru va încuraja utilizatorii să vă viziteze site-ul web, să sune la farmacie sau să participe la promoție;
  • Promovați online evenimente speciale care au loc în farmacie (ex. măsurarea gratuită a tensiunii arteriale, analiză rapidă glicemie, testare COVID-19, etc.);
  • În funcție de dimensiunea orașului, alegeți un radius de afișare al reclamelor. De exemplu, în Cluj-Napoca, mergem pe 2 km, dar într-un oraș mai mic poate fi spre 5 km;
  • De asemenea, este absolut necesar să știți cât trebuie să investiți în promovare, în funcție de obiectivele pe care le aveți;
  • Partea de tracking trebuie să fie perfect implementată. În acest fel puteți urmări și analiza rezultatele campaniilor, astfel încât să puteți ajusta strategia în consecință;

Un exemplu generic de creative ar putea arată ca mai jos:

Verificarea ad-urilor

Este ușor să ne promovăm pe Facebook, însă trebuie să urmăm cu strictețe rigorile impuse în politicile de publicitate.

Fie că este vorba despre o farmacie online sau una cu punct fizic, primul pas este să obții verificarea din partea Facebook pentru reclame plătite sau boost post. Ambele trebuie să aibă permisiunea Facebook. Această permisiune scrisă va permite difuzarea reclamelor fără restricții.

Nu trebuie să îți faci griji, este doar o procedură standard în care este analizat dacă un anumit cont încalcă politicile de publicitate.

Farmacia poate obține permisiunea scrisă și verificarea Facebook, din pagina Business Support din link-ul de aici.

În cazul în care nu ai această verificare din partea Facebook și creezi totuși postări sponsorizate, s-ar putea să fie refuzate și există riscul să îți fie suspendat contul, iar în anumite cazuri chiar închis. Această consecință îți poate afecta business-ul definitiv pe platformă.

Concluzii

Pe scurt, putem spune este un moment oportun să adoptați sau să accelerați utilizarea platformei Facebook Ads pentru farmacii sau business-uri din domeniul medical.

Dacă ai nevoie de ajutor la promovarea reclamelor din domeniul farmaceutic și medical plus alte soluții pe care să le folosești în promovarea afacerii tale în mediul online, mă poți contacta oricând.