Facebook Ads sau Instagram Ads? Care este cea mai bună alegere? Facebook și Instagram sunt două dintre cele mai utilizate rețele de socializare pentru campaniile de marketing digital. Într-o epocă în care aproape totul este digitalizat, este important să înțelegeți cum să vă poziționați corect afacerea online.

În acest articol, vom încerca să facem o analiză comparativă între Facebook Ads și Instagram Ads, pentru a  determina care dintre cele două platforme este cea mai potrivită pentru afacerea ta. Ca și caracteristică similară, ambele monetizează din promovarea brandurilor, produselor sau serviciilor companiilor care sunt prezente în mediul online.

Deși metricele campaniilor sunt similare în majoritatea aspectelor, există zone care le diferențiază. În acest articol, vom încerca să aflăm care dintre cele două platforme este cea mai potrivită pentru a vă promova brandul, în funcție de specificitatea domeniului în care activați.

Desigur, trebuie să fiți conștienți de cât trebuie să investiți în promovare sau ce este și cum se calculează ROAS-ul unei campanii.

Haideți să le luăm pe rând.

Conținutul

Primul diferențiator dintre Instagram și Facebook este legat de partea de conținut. Instagram este o platformă utilizată în primul rând pentru partajarea imaginilor și a materialului video, în principal cu o componentă estetică ridicată. Dacă ad-urile voastre au imagini de foarte bună calitate sau material video bine prelucrat, atunci ar trebui să alegeți Instagram Ads.

În acest fel veți putea utiliza întregul potențial al creative-urilor pe care le aveți la dispoziție. Caption-urile scurte și relevante sunt cele mai potrivite pentru a converti utilizatorii care folosesc Instagram.

Pe de altă parte, dacă doriți să promovați un produs care necesită descrieri mai generoase în jurul cărora trebuie sa vă construiți campaniile, puteți opta pentru Facebook Ads.

În aceste tipuri de anunțuri puteți adăuga și linkuri, o caracteristică ce nu este disponibilă în Instagram ( unde aveți la dispozitie doar butoane „call-to-action”). Cu ajutorul acestor butoane puteți  redirecționa utilizatorii spre anumite pagini web.

Facebook poate fi utilizat de asemenea dacă aveți la dispoziție mai multe imagini sau material video, prin campanii de tip video sau carusel. Această funcție este excelentă pentru cei care doresc să promoveze mai multe tipuri de conținut.

Audiența

Un alt aspect important de luat în considerare atunci când alegeți între Instagram și Facebook este demografia publicului.

Încercați să răspundeți la următoarele întrebări:

  • Aveți un produs/serviciu care se adresează mai mult tinerilor sau adolescenților?
  • Doriți să atrageți mai mulți adulți spre brandul vostru?
  • Este mai facil să creați preponderent material vizual?

În caz afirmativ, Instragram este răspunsul, deoarece este folosit de un procent mare de tineri și adolescenți – intervalul 18-34 de ani este dominant (Statista)

Audiența Facebook include persoane din diferite grupe de vârstă și grupuri demografice, unde publicul dominant se regaseste în intervalul 25-44 de ani.

Așadar, publicul țintă ideal și tipul de conținut ar trebuie să vă dea răspunsul corect în alegerea platformei corecte.

Opțiunea de a edita anunțurile active

Din fericire, atât Facebook, cât și Instagram vă oferă opțiuni de editare a anunțurilor pe care le-ați postat deja. De asemenea, puteți să le opriți înainte de termenul limită, dacă veți constata că bugetul este prea mare sau că nu atrag conversii.

O strategie care funcționează de obicei este cea de testare. Rulați ad-uri pe ambele platforme, pentru a compara performanțele acestora. De asemenea, puteți opta pentru a renunța complet la publicitatea pe oricare dintre platforme, dacă rezultatele nu sunt cele estimate, oricând doriți. Important este să creați strategii de marketing adaptate în funcție de punctele forte ale ambelor platforme.

Alegerea obiectivului

Trebuie să fiți perfect conștienți de obiectivul reclamelor voastre. Am scris în detaliu de ce campaniile Facebook nu aduc conversii. https://blogdigital.ro/de-ce-campaniile-facebook-nu-aduc-conversii/

În principiu, trebuie să îți răspunzi la un alt se de întrebări:

  • Vrei să ai mai mult engagement?
  • Dorești să redirecționezi traficul spre site?
  • Preferi să generați mai mulți clienți potențiali?

Ambele platforme vă permit să alegeți obiectivul în funcție de ad-ul pe care îl construiți. Global, Facebook oferă mai multe opțiuni în acest sens. De asemenea, Facebook se descurcă mult mai bine dacă doriți să redirecționați traficul către site-ul vostru.

Pe de altă parte, Instagram este mai util dacă doriți să creșteți gradul de conștientizare a mărcii folosind, exact, materiale multimedia.

Industria

Ultimul factor pe care trebuie să îl luați în considerare atunci când planificați o campanie de marketing digital este industria în care activați.

Industriile care pun un accent mai mare pe imagini de bună calitate sunt, deci se pretează mult mai bine pentru ad-uri pe Instagram sunt:

  • zona de fashion
  • călătoriile
  • health & fitness
  • muzicală
  • beauty
  • lifestyle, etc.

Alte industrii, care necesită o înțelegere mai aprofundată din partea publicului cu privire la produsele sau serviciile pe care le vindeți s-ar preta mai bine pentru  Facebook.

Astfel de industrii includ, dar nu se limitează la:

  • servicii contabile
  • servicii notar
  • coaching
  • industria auto, etc.

Așadar, Facebook Ads sau Instagram Ads?

Combinarea tuturor factorilor menționați anterior vă va ajuta să luați o decizie. În general, Facebook este o opțiune mai bună pentru aceia dintre voi care doresc să atragă o audiență mai largă, bazată pe diferențele demografice. Este, de asemenea, o platformă mai indicată pentru a ajunge la persoanele care au peste 25 de ani.

Pe de altă parte, Instagram este indicat pentru cei care vizează în mod specific un public mai tânăr. Cu cât sunt mai atrăgătoare imaginile și videoclipurile voastre, cu atât veți crea o impresie mai puternică. Acest lucru poate duce rapid la conversii.

Ambele platforme vă permit să analizați performanța ad-urilor pe baza engagement-ul publicului și a obiectivului pe care l-ați ales pentru campaniile voastre.

Dacă nu știți care dintre platforme va aduce cele mai bune rezultate, Facebook Ads sau Instagram Ads, puteți să efectuați un A/B testing – rulați campaniile în paralel pe ambele platforme, sau consecutiv, minim o lună pe fiecare, iar la final comparați rezultatele.

Și nu uitați – ad-urile extrem de creative vor avea cel mai mare engagement. Oamenii caută mereu ceva nou!