Actualizat la: iulie 1, 2021
Google va interzice ad-urile cu știri false legate de COVID-19 începând cu 18 august 2020. Anunțurile care promovează teorii ale conspirației privind coronavirusul vor fi eliminate. De asemenea, site-urile care încalcă noua politică, vor fi penalizate. Această decizie vine să suplimenteze interdicția deja existentă, care se aplică site-urilor ce promovează informații medicale false care pot cauza prejudicii.
Un purtător de cuvânt al Google a confirmat că noua politică se va aplica paginilor care contrazic „consensul științific” cu privire la pandemia de coronavirus. Google deja penalizează informațiile medicale false iar în curând va face același lucru și cu informațiile despre originile virusului, care nu au fundament științific. Important de menționat este faptul că această politică nu se va aplica site-urilor care scot la lumină existența acestor teorii. Nici paginile care promovează teorii ale conspirației ce nu au legătură cu coronavirusul nu vor fi afectate.
Prin această decizie, Google suplimentează măsurile legate de analiza conținutului medical, deja în vigoare. Intenția este de a acoperi potențialele breșe care pot apărea la nivelul agențiilor de marketing online. În acest fel, conținutul fals, care contravine consensului științific și este considerat periculos, nu va mai ajunge la public.
Ce alte restricții au mai fost aplicate recent?
Google și alte platforme web au fost expuse unei schimbări constante a informațiilor false din mediul digital în timpul pandemiei. Ca urmare a acestui flux de informații, au fost demonetizate videoclipuri postate pe YouTube despre pandemie. Pe fondul deficitului de produse de la începutul pandemiei, Google a interzis temporar reclamele pentru vânzarea măștilor chirurgicale sau a echipamentelor de protecție. O politică similară a fost adoptată și de Facebook.
Nu este clar, în acest moment, cât de mult conținut va fi afectat de noile reguli.
La ce ne putem aștepta după interzicerea ad-urile cu știri false legate de COVID-19?
Eliminare anunțurilor cu profil ridicat de risc a provocat controverse în trecut, inclusiv penalizări temporare ale unor site-uri pentru rasism. Tot din August 2020, Google va interzice promovarea și pentru produsele care pot fi încadrate ca tehnologie de supraveghere. Așadar, rămâne de văzut cum vom fi afectați politica de interizicere a ad-urile cu știri false legate de COVID-19, după data de 18 August 2020.
Ovidiu Selejan
Postări similare
Lasă un răspuns Anulează răspunsul
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
Caută
Ultimele postări
Categorii
- Automation (6)
- Facebook Ads (39)
- Google Ads (39)
- Instagram (7)
- Recenzii cărţi (3)
- SEO (34)
- Strategie On-line (109)
- Website (11)
Stay connected