Actualizat la: ianuarie 31, 2023

Care sunt cele mai importante 5 strategii de marketing digital pentru viitor? După cum știm tu toții, peisajul marketingului digital se schimbă la intervale regulate. Însă, în ultimii ani tendințele spre anumite direcții sunt mult mai notabile.

Anul acesta nu a fost lipsit de modificări semnificative – menționez doar update-ul Core Web Vitals lansat de Google în Mai 2021 și trecerea la iOS14 a celor de la Apple. Am scris pe larg despre cum afectează iOs14 campaniile Google precum și de impactul acestuia asupra campaniilor Facebook.

Este firesc pentru fiecare dintre noi să încercăm să ținem pasul cu cele mai noi tendințe în SEO, Facebook și Google Ads, deoarece întotdeauna apar aspecte noi de considerat. Desigur, acestea nu sunt neapărat benefice pentru strategiile noastre digitale de marketing.

Google Core Web Vitals și SEO

În ceea ce privește partea de SEO, cele mai recente modificări ale algoritmilor Google au adus în prim plan factorii de clasare bazați pe „Core Web Vitals”. De la lansarea din Mai 2021, aceștia sunt actualizați în fiecare lună.

Îmi aduc și acum aminte de momentul în care GTMetrix a făcut trecerea la aceste metrice și peste noapte, toate site-urile pe care le avem în grijă au scăzut de la A la D ca și performanță. Desigur, panica s-a instalat instant. Ce sunt FCP (First Contentful Paint) și LCP (Largest Contentful Paint)?

Era clar însă că va fi nevoie de o perioadă de aliniere la aceste noi cerințe, lucru care s-a și întâmplat, 6 luni mai târziu (vedeți ultima actualizare Litespeed 4, de exemplu).

Puteți vedea mai jos un exemplu before/after:

Core Web Vitals Before

 

Core Web Vitals After

De asemenea, acești noi factori de clasare Google pune mare preț pe conținutul care este aliniat cu intenția de căutare a utilizatorilor precum și cu metricul „user experience” (UX). Voi scrie un articol despre aspectele pe care trebuie să le aveți în vedere pentru a asigura cea mai bună experiență posibilă pentru utilizatori.

5 strategii de marketing digital pentru viitor

Să aruncăm o privire la unele dintre cele mai importante tendințe pentru anii care vor urma. Acestea vor modela abordarea față de marketingul digital și vă vor ajuta să luați decizii în cunoștință de cauză atunci când vine vorba de utilizarea tehnologiei, atât în scopuri comerciale cât și personale.

(I) Strategia de marketing direcționată primordial spre mobil

Din ce în ce mai mulți oameni folosesc smartphone-uri și tablete în loc de desktop-uri. Acesta ar trebui să fie principalul motiv pentru a crea conținut adecvat dispozitivelor mobile.

În principiu principala problemă care trebuie adresată este partea de „responsiveness” a site-ului web.  Acesta trebuie să se adapteze automat pentru orice tip de ecran. De asemenea, puteți opta pentru crearea unei aplicații pe care utilizatorii să o poată descărca pe dispozitivele mobile și tablete.

Este vital important să utilizați un design „responsive” atât pentru site cât și pentru aplicație, care să permită clienților cu orice tip de dispozitiv să acceseze cu ușurință conținutul pe care îl oferiți.

AMP (accelerated mobile pages) este o altă opțiune care permite conținutului să se încarce mult mai rapid pe smartphone-uri și tablete.

Marketingul orientat spre mobil ar trebuie să fie deja cea mai importantă falie a strategiei voastre de marketing digital pentru anii viitori. Așadar, este esențial să începeți cât mai curând.

(II) Multichannel marketing

Conectarea cu utilizatorii înseamnă exploatarea mai multor canale de interacțiune în paralel.

Acest tip de marketing, denumit multichannel, poate presupune următoarele elemente:

  • crearea unui site web
  • blog
  • conturi de Facebook, Instagram sau TikTok
  • canal de Youtube
  • Webinarii
  • WhatsApp business
  • conferințe online sau in-person

După cum vedeți este un întreg arsenal de comunicare, care se poate întinde până la 8 canale simultane.

Nu mai este suficient să aveți focus pe un singur canal. Abordare integrată vă va permite să creați conținut pentru fiecare platformă. După cum ați remarcat, am revenit la partea de conținut. Conținutul este energia care vă alimentează strategia de marketing. Porniți de la minim două canale și extindeți-vă strategia odată cu trecerea timpului.

Studiați detalii care fac diferența – de exemplu, care este lungimea optimă a unei postări de blog.

Din ceea ce am testat de-a lungul timpului, un mix de început pentru o strategie on-line ar trebui să aibă în componența minimă, următoarele:

  • 2 postări lunare pe blog
  • 2 postări săptămânale pe Facebook
  • 1 postare YouTube la 6-8 săptămâni

(III) Automatizarea proceselor de marketing digital

Pe măsură ce tehnologia continuă să avanseze, instrumentele de automatizare a proceselor de marketing digital devin din ce în ce mai accesibile.

Această tendință face posibilă automatizarea sarcinilor repetitive în timp real, utilizând o varietate de canale de marketing.

Unele sarcini care pot fi automatizate sunt:

  • Keyword research
  • analiza datelor din campanii
  • analiza competiției
  • gestionarea postărilor de pe rețelele sociale programându-le în avans

Automatizarea vine și cu aspecte benefice, deoarece vă va permite să petreceți mai mult timp pentru sarcini strategice.

(IV) Implicarea AI-lui în marketingul digital

Inteligența artificială (AI) este deja utilizată extins în multe sectoare de activitate (retail, servicii bancare, asistență medicală, etc). AI este folosit și ca instrument eficient în scopuri de marketing.

Nu numai că inteligința artificială automatizează sarcini de bază (de ex. raportarea traficului site-ului web) dar poate recomanda și cuvinte cheie pentru a optimiza poziționarea organică. Mai mult, algoritmii pot indica baza de utilizatori care ar putea genera conversii în viitor, considerând achizițiile lor anterioare și istoricul de navigare.

Acest lucru înseamnă că e important să începeți să folosiți mici script-uri care să aducă valoare adăugată directă în ceea ce privește poziționarea organică. În viitor intenționez să pun la dispoziție mici automatizări care se pot dovedi interesante. Acestea sunt scrise în Python însă mare majoritate au nevoie de debug, deoarece în formele propuse de dezvoltatorii lor nu funcționează. Concluzionând, pentru poziționări organice foarte bune, va fi necesar să:

  • automatizați cât mai mult din sarcini
  • folosiți AI-ul acolo unde e posibil, pentru a genera modele de predicție

Știu, e extrem de complicat dar poate reușim împreună să dăm tonul. Este cert că AI-ul revoluționează modul în care vom aborda marketingul digital. Tocmai de aceea ar trebui să luăm în considerare implementarea acestor tehnologii.

(V) Chatbots și asistenți vocali

Asistenții digitali consacrați (Google și Alexa) devin din ce în ce mai populari în fiecare zi.

Conform proiecțiilor din industrie, valoarea de piață a cumpărăturilor realizate exclusiv prin comenzi vocale va ajunge la 40 miliarde USD până în 2022, iar cheltuielile asistate de asistenți vocali sunt prognozate să ajungă la 18% din totalul cheltuielilor.

Multe companii au început deja să utilizeze chatbots pentru a ajuta la automatizarea nevoilor de servicii și informații ale clienților.

Dialogul cu un bot este de obicei ghidat de inteligență artificială (AI). Aceasta conferă chatbot-ului o personalitate reală, aspect care îl face mult mai atractiv la interacțiune. Rata de interacțiune, cel puțin în vest, este mai ridicată în cazul în care clienții interacționează cu un bot, spre deosebire de comunicarea simplă prin intermediul rețelelor sociale.

Chatbot-urile sunt o modalitate excelentă de a oferi clienților o experiență personalizată. În anii ce vor urma, companiile de toate dimensiunile ar trebui să aibă implementați chatbots-uri integrate pentru a deservi strategia lor de marketing digital și a spori interacțiunile cu utilizatorii lor.

Concluzii

Așa cum spuneam în partea de început, automatizarea poate să aducă mari beneficii atât pentru specialiști cât și pentru clienții acestora, deoarece anumite încă se pierd pe traseu – cum ar fi rating-ul unul lead din Google Ads dacă clientul nu are integrat un sistem  de feedback printr-un CRM. Și acest lucru este pe lista mea de to-do. Este un lucru cert – viitorul marketingului se bazează în mare măsură pe AI. Așadar, cu cât vă aliniați mai devreme la această tendință, cu atât mai bine. Dacă mai doriți să extindem lista și cu alte strategii de marketing digital pentru viitor vă rog să mă contactați.