Actualizat la: iunie 21, 2025

Ce produse din magazinul online să promovezi când ai buget limitat?

Pentru aceia dintre voi care au magazine online cu peste 500-1000 de produse, sunt sigur că întotdeauna ați contemplat următoarea întrebare: ce produse să promovez ca să obțin cea mai mare profitabilitate?

Întrebarea este una legitimă, deoarece, în marea majoritate a cazurilor, suntem limitați de bugete, așadar nu putem acoperi toată gama de produse pe care o avem în magazinul online și trebuie să luăm o decizie cu privire la produsele care într-adevăr vor performa cel mai bine în materie de conversii și adaos comercial, și pe acelea să ne focusăm.

Exact această discuție am avut-o săptămâna trecută cu un client de-al nostru, care are peste 2000 de produse în site. În cazul în care vă aflați în această situație, încerc să vă ofer mai jos câteva metrice pe baza cărora să luați cele mai bune decizii legate de produsele pe care le veți promova.

Produse care au preț mult mai mare decât costul de conversie (CPA)

Problema magazinelor de acest tip, cu multe produse, este că un număr semnificativ dintre acestea au prețuri de vânzare sub costul de conversie. În cazul magazinului despre care vorbeam mai sus, CPA-ul mediu este undeva în jur de 40 de RON.

Vrei un audit gratuit al campaniilor Google sau Facebook? Click aici!

Așadar, dacă aveți produse care au un preț de vânzare sub CPA, iar valoarea coșului este relativ mică, cel mai probabil nu veți fi profitabili pentru o parte din comenzi.

Întotdeauna trebuie să luați în calcul atât costul de achiziție al produselor cât și costul de conversie pentru a putea genera profit.

Dacă doriți să explorați aceste detalii, vă las mai jos câteva resurse:

Astfel, dacă aveți la vânzare un produs de curățenie generic, la un preț de 30 de RON, iar costul de conversie este de 40 de RON, sunteți deja în zona de profit negativ, deoarece costul de achiziție pe care îl aveți de la distribuitor este cu siguranță mai mare de 10 RON.

Care sunt soluțiile?

Puteți opta pentru:

  • bundle de produse de același tip, care să aibă un preț de vânzare mult mai ridicat, astfel încât să poată absorbi atât costul de achiziție de la distribuitor, cât și costul plătit platformelor pentru acea conversie;
  • o valoare minimă a coșului, care să fie de cel puțin trei ori mai mare decât costul mediu de achiziție din ultimele șase luni.
  • construcția unor pachete cu produse similare, cu valori mici, care să vă crească valoarea coșului.
  • optimizarea ratei de conversie;

Strategii de optimizare

Desigur, acestea sunt sfaturi generice, iar voi trebuie să analizați cu exactitate care dintre cele de mai sus se potrivește cel mai bine în calculul vostru financiar.

Produse din categoria top performance

Statistic, 25 – 30% din produsele unui magazin online generează 70-80% din vânzări (sursa aici).

Este foarte important să analizați care sunt aceste produse top performance care atrag cele mai multe vânzări.

Vă recomand să vă analizați cifrele pe cel puțin șase luni în urmă, dar ideal ar fi pe ultimul an, pentru a putea identifica cu precizie aceste produse.

Pasul următor este să grupați aceste produse în feed-uri individuale, cărora să le alocați un procent semnificativ din buget. Spre exemplu, dacă aveți un buget de 5000 RON pe lună, cel puțin 3000 RON trebuie alocați produselor care generează cele mai multe vânzări și care au adaosuri cele mai bune, iar restul bugetului să fie direcționat spre produsele noi pe care le aveți listare, pentru produsele la ofertă și așa mai departe.

Buget alocat spre zilele cele mai profitabile

Dacă vreți să mergeți și mai granular, analizați și distribuția comenzilor pe parcursul unei săptămâni.

Încercați să identificați zilele în care aveți cele mai multe conversii și dirijați ponderat o parte din buget spre acele zile.

Este foarte important să vă ghidați după date, nu după percepții! Clientul nostru despre care discutam mai sus ne-a spus că ei au cele mai multe comenzi în weekend. Însă, realitatea a arătat că distribuția comenzilor era următoarea: luni – miercuri 55%, joi – duminică 45%.

Percepția lor a fost alterată de faptul că luni aveau de procesat un număr mai mare de comenzi, care se adunau de vineri seara până duminică seara și în prima parte a zilei de luni, așadar erau sub impresia că lucrurile merg mult mai bine în weekend, ceea ce era de fapt eronat.

Pentru această analiză, analizați exclusiv vânzările efective din site, nu cele raportate de platforme, deoarece s-ar putea să existe întârzieri în raportare și atunci analizați date greșite, care nu au legătură cu realitatea.

Segmentarea produselor după sezonalitate

Un alt criteriu pe care ar fi bine să-l folosiți atunci când decideti ce produse să promovați este sezonalitatea. Mai exact, analizați și identificați acele categorii de produse care au o cerere crescută în anumite perioade din an și prioritizează bugetul în funcție de acestea.

Dacă aveți, spre exemplu, un magazin online care comercializează articole pentru casă, este logic ca iarna să alocați bugetul de promovare în mod special produselor care au cerere mare în perioada respectivă, cum sunt caloriferele electrice, radiatoarele, șemineele electrice și așa mai departe. În mod similar, vara este ideal să prioritizați promovarea produselor precum ventilatoare, aparate de aer condiționat portabile și alte articole de răcire.

Distribuția bugetului este simplă:

  • în sezonul rece (octombrie-martie), alocați 60% produselor de încălzire (șeminee electrice, radiatoare, calorifere), 30% produselor generale/top performance și 10% produselor noi sau pentru testare;
  • în sezonul cald (aprilie-septembrie), alocați 60% produselor de răcire (ventilatoare, aer condiționat portabil), 30% produselor generale/top performance și 10% produselor noi sau pentru testare.

Cum procedați dacă doriți să vă lărgiți gama de produse?

Dacă aveți un magazin cu focus pe o anumită zonă (să spunem beauty), încercați să nu adăugați produse care nu au legătură cu nișa în care activați. Este mult mai simplu să transmiteți o imagine unitară dacă promovați produse care au legătură cu fibra principală a site-ului.

În cazul în care totuși vă doriți acest lucru, rezolvarea cea mai simplă este următoarea: dacă aveți în magazinul online suficiente produse dintr-o anumită categorie (să spunem produse de curățenie) puteți să faceți un subdomeniu și pe acela să îl promovați.

Spre exemplu, construiți un subdomeniu curatenie.numedomeniu.ro sau bricolaj.numedomeniu.ro și listați acolo produsele relevante pentru voi din zona respectivă, mai degrabă decât să faceți o nouă categorie în site, care să nu se integreze deloc în structura inițială a site-ului sau cu categoriile care există deja.

Concluzii

Alegerea produselor pe care să le promovezi eficient într-un magazin online cu o ofertă variată nu este simplă, însă urmărind câteva metrici clare precum costul de achiziție, performanța produselor și zilele cu cele mai bune rezultate, vei putea optimiza bugetul și obține profitabilitate maximă. Nu uita să analizezi constant datele concrete și să ajustezi strategiile în funcție de rezultatele reale din site-ul tău, nu pe baza percepțiilor. Astfel, te asiguri că investițiile tale sunt întotdeauna fundamentate pe realitatea afacerii tale online.

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.