Actualizat la: martie 17, 2024

Ce este rata de conversie?

Acest metric se calculează relativ facil, după următoarea formulă:

Număr de vânzări ÷ Număr de vizite = Rata de conversie (%)

Să luăm un exemplu: dacă ai 20 de conversii (vânzări, lead-uri, etc) la 1000 de vizite în site, rata ta de conversie este de 2% (20 ÷ 1000 = 2%). Pe scurt, pentru fiecare 100 de vizite în site vei avea, în medie, două comenzi.

rata de conversie pe industrii

După cum puteți vedea în graficul de mai sus, rata medie de conversie pentru zona de eCommerce este între 1% și 3.5%, însă există nișe care au o rată de conversie de doar 0.2-0.3%. Este de reținut faptul că o creștere a ratei de conversie cu 1%-2% poate duce la dublarea vânzărilor. Acest lucru vă va ajuta în mod direct și la creșterea ROAS-ului. Află mai multe despre ce este ROAS-ul și cum se calculează!

Ai nevoie de o strategie de optimizare a conversiilor? Click aici!

Cum poți crește rata de conversie?

Mai jos o să vă prezint o serie de metode testate de noi, în diverse magazine online, care au adus rezultate. Cu siguranță există multe alte metode care au funcționat în cazul vostru. Dacă nu le regăsești aici, lasă-mi un mesaj și le voi introduce. De asemenea, dacă ai nevoie de ajutor pe partea de implementare și promovare on-line, nu ezita să ne contactezi. Acestea fiind spuse, să începem!

Discount la plata cu cardul

Acordă un discount suplimentar la plata cu cardul. De obicei, 2% este pragul procentului la care oamenii devin interesați de această reducere.

Discount la plata cu cardulIdeal ar fi ca opțiunea de plată cu cardul să fie selectată default, pentru ca discountul să fie vizibil în mod direct, fără ca utilizatorul să fie nevoit să mai facă vreun pas. Plata cu cardul mai vine cu un mare avantaj – reducerea procentului de retururi.

Ajustarea costului de transport / transport gratuit

Costul de transport este unul din principalii factori care contribuie la abandonul coșului de cumpărături. Potrivit Statista, costurile ridicate de transport au reprezentat 63% din ratele de abandon ale comenzilor la nivel global.

Principala problemă este legată de așteptările utilizatorilor, care, odată cu creșterea în popularitate a unor servicii precum EMAG Genius, nu mai acceptă costuri foarte mari de transport.

prag transport gratuit

În mod cert, reducerea costurilor de expediere îți va îmbunătăți ratele de conversie, însă poate afecta și marjele de profit în mod negativ. Cu toate acestea, dacă ai o strategie corectă în acest sens, transportul gratuit îți poate crește profitul net cu 15-30%.

Soluțiile cel mai la îndemână sunt:

  • Stabilirea unei valori a coșului care trebuie depășită de clienți pentru a se califica la transport gratuit. Este important să te asiguri că acest prag este suficient pentru a acoperi costurile de transport.
  • Distribuirea costului de transport în prețurile produselor, pentru a putea susține transportul gratuit. De exemplu, dacă ai un produs care e listat la vânzare cu 99 RON + transport, poți să modifici prețul la 119 RON, cu transport gratuit.
  • Dacă valoarea medie a coșului este mare și nu dorești să oferi o reducere procentuală pentru plata cu cardul, la opțiunea de plată ramburs poți solicita o taxă suplimentară de 5 RON, pentru a stimula plata cu cardul.
  • Taxă fixă de transport – în principiu, utilizatorii știu care este taxa de transport pentru un colet standard în piață (20-25 RON). Dacă vor vedea o taxă fixă de transport în site (de exemplu 9 RON), vor intui că jumătate din acest cost este susținut de vânzător și vor aprecia acest lucru.
  • Livrarea în locker – îți recomand ca livrarea în locker să fie una dintre opțiunile tale de transport. Pe lângă faptul că această opțiune vine cu un cost semnificativ mai redus decât livrarea personală, mare parte din utilizatori preferă o anumită flexibilitate atunci când vine vorba de ridicarea coletului.

Recuperarea coșurilor abandonate

Instalează un modul care să trimită mailuri în mod automat tuturor clienților care au abandonat coșul de cumpărături. Configurarea corectă a unui e-mail automat este o modalitate excelentă de a reduce ratele de abandonare a coșului.

Dacă nu ești convins că trebuie să faci acest lucru, uită-te pe statisticile de mai jos:

  • 69% dintre comenzile online sunt abandonate de utilizatori (sursa aici);
  • 45% dintre e-mailurile de recuperare a coșului sunt deschise de utilizatori;
  • 21% dintre cei 45% dau click pe butonul de check-out/finalizează comanda;
  • Doar 50% dintre utilizatorii care au dar click vor finaliza comanda;

După cum puteți vedea și în tabelul de mai jos, la un număr de 50 de mailuri abandon coș trimise vei obține un număr de 2.4 comenzi, ceea ce înseamnă o rată de conversie de aproape 5% (deloc de neglijat, mai ales că efortul este relativ redus).

Email-uri trimise50
Procent deschidere (45%*50)22.5
Click in mail (21%*22.5)4.7
Finalizare comanda (50%*4.72)2.4
Rata de conversie %4.7

Unul din principalele motivele care generează o rată atât de mare de abandon a coșului este atribuit costurilor ridicate de transport. Dacă e posibil, oferiți livrare gratuită pentru a stimula cu adevărat conversia e-mailurilor de abandon ale coșului.

Email abandon cos

Pentru a optimiza și mai mult rata de conversie, la o săptămână sau două de la primul e-mail de coș abandonat poți trimite un al doilea e-mail, către utilizatorii care încă nu au convertit. Este recomandat ca în această etapă să incluzi și un beneficiu suplimentar (de regulă o reducere de 5-10%) care să stimuleze oamenii să finalizeze achiziția.

Opțiuni multiple de check-out

Pentru a crește ratele de conversie trebuie să oferi posibilitatea utilizatorilor de a efectua o comandă cât mai rapid posibil. Cele mai importante configurări pe care trebuie să le ai în vedere sunt următoarele:

  • Posibilitatea de comanda fără crearea unui cont. Unii utilizatori preferă să comande un produs și doar atât. Oferiți neapărat această posibilitate.
  • Autentificarea prin Google și/sau Facebook. Pentru cei care își doresc să își creeze un cont pentru viitoare comenzi, încercați să oferiți integrări directe cu Google și Facebook. Acest lucru permite crearea unui cont în site printr-un singur click, lucru care va fi apreciat de cumpărători.
  • Simplificarea procesului de check-out. Pe lângă costul mare de transport, un alt motiv de abandon al coșului este un proces de check-out foarte complicat. 17% din utilizatorii din Statele Unite și-au abandonat coșul tocmai din cauza acestui impediment (sursa aici).

Pe cât posibil, mențineți procesul de check-out în limita a 5 pași maxim, conform schemei de mai jos:

Pasi proces check outDesigur, poți să adaugi un buton de “Cumpără acum” care să trimită utilizatorul direct la checkout.

Posibilitatea de comandă rapidă prin Whatsapp sau Facebook Messenger

 

Butoane site cumpara prin WhatsApp

 

Oferă posibilitatea cumpărătorilor de a comanda un produs în mod direct, fără a comanda pe site. Nu uita – oamenii sunt comozi, de multe ori aleg calea cea mai ușoară.

Live chat

Dacă un cumpărător interacționează cu un agent de chat live, acesta are șanse de 2,8 ori mai mari să ajungă să cumpere un produs. În medie, 38% dintre clienți au raportat că au făcut o achiziție după o discuție live pe chat. Adăugarea unei funcții de chat live pe un site web va duce la o creștere cu 20% (în medie) a ratelor de conversie.

O soluție de chat online gratuită și ușor de implementat este Tawk.to

Testimoniale

Multe studii de caz indică faptul că adăugarea a doar trei testimoniale în landing page a crescut ratele de conversie cu 34%. În mod similar, o cercetare mai complexă arată că testimonialele plasate în paginile de produs au dus la creșterea ratelor de conversie cu 190% pentru produsele mai ieftine, în timp ce ratele de conversie pentru articolele mai scumpe au crescut cu până la 380% (sursa aici).

Adăugarea de testimoniale în mod strategic vă vor ajuta să mențineți atenția vizitatorilor ridicată și în același timp să îi convingeți de calitatea produselor sau a serviciilor pe care le oferiți. Folosiți doar testimoniale reale!

Ferestre pop-up

Personal, nu sunt un mare susținător al experiențelor intruzive și, pe cât posibil, le-aș evita. Poate tocmai de aceea nu am foarte mulți abonați la newsletter 😊

Însă, există studii care arată că un pop-up de tip „gamified” (de exemplu o ruletă în loc de un pop-up static) plasat într-un magazin online poate atrage chiar dublarea ratei de conversie, conform acestei surse.

gamified pop up

Ca și alte modalități de test, puteți utiliza un pop-up prin care să oferiți un cupon (mai mult despre cupoane imediat) sau un cod de discount, în momentul în care utilizatorul vrea să părăsească site-ul. Solicitați adresa de e-mail a utilizatorului în cadrul acestui proces, deoarece vă va fi de ajutor în viitor, atât pentru tracking-ul conversiei cât și pentru baza de abonați la newlstetter.

În general, rata de conversie în cazul unui pop-up este de 3.09%. Cu toate acestea, puteți ajunge la o rată de conversie de 9.28% dacă acest instrument este folosit corect (sursa aici).

Countdown Timers

Acest tip de cronometru cu numărătoare inversă este foarte ușor de configurat și poate aduce rezultate bune.

Mai multe studii de caz dovedesc eficacitatea acestei tactici. Potrivit studiului de aici, adăugarea unui timer poate crește rata de conversie de la 2,5% la 10,8%, în funcție de perioadă și tipul de produs (sursa aici).

Principiul psihologic pe care se bazează acest tip de acțiune este FOMO (fear of missing out). Nici unul dintre noi nu dorește să rateze o ofertă care pare foarte bună. Inducerea acestui sentiment de urgență poate avea efecte benefice asupra ratei de conversie. Pentru a exemplifica ce am descris mai sus, vă invit să citiți acest articol despre cum folosirea timerelor a dus la o creștere cu 30% a CTR-ului și cu 200% a conversiilor în timpul campaniei de Black Friday (sursa aici).

Simplificarea formularelor de contact/leads

Ați avut vreodată intenția de a completa un formular online și ați constatat că are prea multe câmpuri obligatorii? Această aglomerare de câmpuri va duce cu siguranță la reducerea ratei de conversie.

Soluția este simplă – eliminați toate câmpurile de formular inutile și păstrați-le doar pe cele esențiale pentru îndeplinirea obiectivului vostru.

În general, pentru fiecare câmp de formular eliminat, rata de conversie va crește cu 8-10% (sursa aici).

Așadar, este vital să găsiți echilibrul potrivit între obținerea informațiilor esențiale despre clienții potențiali, păstrând în formular un număr cât mai mic de câmpuri.

Utilizarea cupoanelor

Puteți valorifica cu succes această strategie pentru a vă crește rata de conversie și a transforma vizitatorii în clienți sau a îi fideliza. Oferirea unui cupon îi va face atât pe clienți cât și pe vizitatori să se simtă speciali.

 

cupon Seki reducere 5

 

Câteva strategii simple de utilizarea a cupoanelor:

  • Trimiteți un cupon cu un discount suplimentar care poate fi aplicat la următoarea comandă (fidelizarea clientului);
  • Cupon cu discount după abonarea la newsletter;
  • Cupon prin care oferiți un cadou gratuit pentru o comandă cu o valoarea care trebuie să depășească un anumit prag;

Giveaway

Giveaway-urile au o rată de conversie de aproape 34%, o cifră mult mai mare decât alte tipuri de conținut (sursa aici).

give away seki

Utilizați acest tip de strategie pentru a crește engagement-ul și popularitatea brand-ului. Cu mare atenție, pentru a nu încălca politicile rețelelor de socializare, solicitați participanților să vă susțină cu un like, comment sau share.

Optimizarea SEO generală a site-ului

Am discutat pe larg în ghidul de optimizare SEO despre toți pașii care trebuie făcuți pentru a vă asigura că site-ul este optimizat corespunzător.

Viteza de încărcare a site-ului și ratele de conversie (sursa aici):

  • Paginile care s-au încărcat în 2,4 secunde au o rată de conversie de 1,9%
  • La 3,3 secunde, rata de conversie este de 1,5%
  • La 4,2 secunde, rata de conversie a fost mai mică de 1%
  • La 5,7+ secunde, rata de conversie a fost de 0,6%

Optimizarea site-ului pentru dispozitivele mobile

Site-ul trebuie să fie responsive, altfel veți observa un ecart mare între rata de conversie de pe desktop și cea de pe mobil.

64% dintre utilizatorii de smartphone-uri se așteaptă ca paginile să se încarce în 3-4 secunde sau mai puțin. Dacă timpul de încărcare depășește patru secunde, probabil că rata de conversie va suferi. Există diferențe masive între ratele de conversie ale aceluiași site în funcție de dizpozitivul pe care îl folosește utilizatorul (sursa aici). Rata de conversie poate să fie 3% pe desktop și să coboare la 1% pe mobil.

Credibilitatea generală a site-ului și ratele de conversie

Garanția produselor

Este un vector important la nivel de încredere, care afectează rata de conversie. Dacă brandul e la început de drum sau nu e bine poziționat în piață, încrederea utilizatorilor va fi redusă. Pe măsură ce apar testimoniale, recenzii și așa mai departe, nivelul de încredere va crește. Însă, până la acel moment, o garanție extinsă a produselor sau o politică de „money back guarantee” poate crește rata de conversie.

Evidențierea tuturor costurilor

Transparența este esențială pentru a câștiga încredere, iar costurile nu ar trebui să fie o excepție. Toate cheltuielile ar trebui clarificate de la bun început, indiferent dacă sunt costuri de transport, taxe suplimentare sau discount-uri. Această practică reduce probabilitatea de abandon a coșului.

Politici de retur și rambursare foarte clare

Deoarece cumpărătorii din mediul online nu pot încerca produsele în prealabil, politicile de returnare și rambursare ar trebui să fie o opțiune implicită pe orice site. O bună practică în acest caz este de a oferi acces la politica de retur încă de la începutul procesului de plată.

Concluzii

Sper ca sfaturile de mai sus să îți fie de ajutor în creșterea ratei de conversie. Dacă ai nevoie de ajutor specializat în acest sens, nu ezita să ne contactezi pentru a beneficia de un audit gratuit!

Nu te-ai putut abona. Vă rugăm să încercați din nou.
Te-ai abonat cu succes.